יום שלישי , 23 מאי 2017
דף הבית » חדשות » ניסאן אקס טרייל מתחשמל
ניסאן אקס טרייל מתחשמל
ניסאן חושפת אקסטרייל היברידי. מנוע 2.0 ל' בנזין יחד עם מנוע חשמלי המפיק 41 כ"ס. המצבר תופס את מקום שורת המושבים השלישית. צילום: ניסאן

ניסאן אקס טרייל מתחשמל

כתב: ניר בן זקן

אחרי שהקרוסאוברים כבשו את העולם, נראה כי הדבר הבא הוא שילוב עם טרנד ההייבריד, בין היתר כדי שלא להפוך אותם למטרות עבור הארגונים הירוקים כפי שקרה עם דגמי השטח פנאי הגדולים בסוף העשור הקודם. אחרי גרסאות מחושמלות לפנאי שטח יוקרתיים דוגמת לקסוס RX, אודי Q7, ב.מ.וו X5, מרצדס GLE (המחליף של ה-ML) ואפילו פורשה קאיין הספורטיבי וריינג' רובר האצלי, גם ניסאן רוצה להציע את השילוב הייבריד-שטח.

ניסאן אקסטרייל היברידי. קאשקאי מאורך כתשובת ליונדאי סנטה פה וקיה סורנטו. צריכת דלק קטנה יותר משל גרסת 1.6 ל'. צילום: ניסאן

ניסאן אקסטרייל היברידי. קאשקאי מאורך כתשובת ליונדאי סנטה פה וקיה סורנטו. צריכת דלק קטנה יותר משל גרסת 1.6 ל'. צילום: ניסאן

הדור השלישי של האקס טרייל, הוצג בפרנקפורט 2013 והפך להיות בפרוטפוליו הדגמים של ניסאן לקרוסאובר גדול עם 7 מקומות מעל הקשקאי וכתשובה ליונדאי סנטה פה. כעת נחשפת הגרסה היברידית שעושה שימוש ביחידת ההנעה חדשה המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (המפיק 147 כ"ס ו-21.1 ק"מ) שהותאם לעבודה עם המנוע החשמלי על ידי שימוש באטמים מופחתי חיכוך וויתור על רצועת המנוע. המנוע החשמלי (מפיק 41 כ"ס ו-16.3 קג"מ) מחובר על ידי צמד מצמדים; האחד למנוע הבנזין לצורך טעינה והשני לתיבת ההילוכים הרציפה (Xtronic) ותורם לאופטימיזציה בטעינת המצברים ובהעברת הכוח לגלגלים ואפשרות לנסיעה ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית. יחדיו הם מקנים צריכת דלק רשמית של 20.6 קילומטר לליטר, קילומטר אחד יותר לכל ליטר דלק מזה שיעשה האקס טרייל עם מנוע טורבו דיזל 1.6 (130 כ"ס) ותיבת Xtronic רציפה. פליטת המזהמים נמוכה ב-75 אחוזים מהתקן היפני.

ניסאן אקסטרייל היברידי. חלל הפנים נהנה מהארכיטקטורה המודרנית של ניסאן קאשקאי החדש - בסיס הגלגלים הארוך יותר מאפשר השחלת צמד מושבים נוסף מאחור. צילום: ניסאן

ניסאן אקסטרייל היברידי. חלל הפנים נהנה מהארכיטקטורה המודרנית של ניסאן קאשקאי החדש – בסיס הגלגלים הארוך יותר מאפשר השחלת המצבר מאחור. צילום: ניסאן

למרות הרצון של לקוחות הרכבים ההיברידיים לנופף בדגל המודעות הסביבתית, ההבדלים באקס טרייל ההיברידי מסתכמים בשלושה תגי הייבריד (שנים בפרופיל ואחד באחוריים) וביחידות תאורה עם רפלקטורים שקופים מלפנים ומאחור. זאת ועוד המצברים של יחידת ההנעה מחייבים וויתור על שורת המושבים השלישית ומקטינים את תא המטען ב-150 ליטר ל-400 ליטרים בלבד, נפח קטן יותר מהקשקאי.

ניסאן אקסטרייל היברידי. דומה אבל שונה - אקסטרייל משתמש בבסיס המאורך של קאשקאי ועם שורת מושבים שלישית תא המטען קטן רק במעט מזה של המקור. צילום: ניסאן

ניסאן אקסטרייל היברידי. דומה אבל שונה – אקסטרייל משתמש בבסיס המאורך של קאשקאי כדי לאכלס מצבר. תא המטען קטן רק במעט מזה של המקור. צילום: ניסאן

בשלב ראשון האקס טרייל ימכר לשוק היפני בלבד במחיר של 92 אלף שקלים (לפני מיסים) בגרסת ההנעה הקדמית הבסיסית ועד 106 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה המפוארת. הגרסאות הרגילות של האקס טרייל משווקות באירופה כבר מהקיץ הקודם, אך מקרסו יבואני ניסאן נמסר כי עוד אין תאריך יעד להגעתו ארצה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6