יום חמישי , 28 מרץ 2024
ניסאן קשקאי החדש. תחילת השיווק בישראל. החל מ-155 אלפי שקלים, שני מנועי טורבו וחבילות איבזור ובטיחות חדשות. צילום: NISSAN
ניסאן קשקאי החדש. תחילת השיווק בישראל. החל מ-155 אלפי שקלים, שני מנועי טורבו וחבילות איבזור ובטיחות חדשות. צילום: NISSAN

ניסאן קשקאי החדש – החל מ-155 אלפי שקלים

רכב הפנאי/שטח או קרוסאובר אשר במידה רבה הפך אצלנו לאמת המידה בסגמנט, מתחדש אחרי תקופת סטגנציה ארוכה. אחרי שכבר ראינו את הקדימונים מגיעה עתה ההודעה הרשמית מהדובר של קרסו – יבואנית ניסאן לישראל. ההודעה מספרת על שני מנועי טורבו (בנזין ודיזל עם 115 ו-130 כ"ס) ושש גרסאות. טווח המחירים נע בין 155 אלפי שקלים ועד ל-190 אלפים לגרסת הדיזל המאובזרת ביותר. בשלב הזה אין בהיצע תיבות הילוכים ידניות או גרסאות מוזלות ומופחתות איבזור – אלו ככל הנראה תגענה בהמשך חיי הדגם אצלנו.

 

ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. מראה ואיבזור מעודכנים - חבילת בטיחות מקיפה. צילום: NISSAN
ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. מראה ואיבזור מעודכנים – חבילת בטיחות מקיפה. צילום: NISSAN

לפניכם ההודעה המלאה לעיתונות עם כל הפרטים (שימו לב טקסט יחצ"ני):

 

בשנת 2007 השיקה ניסאן את הקשקאי שהפך לחלוץ דגמי הקרוסאובר ונמכר ליותר משני מיליון לקוחות ברחבי העולם. הקשקאי החדש "ממציא" מחדש את הקטגוריה באמצעות

 

•           מנועים חדשים עוצמתיים 1.2 ליטר טורבו בנזין ו 1.6 ליטר טורבו דיזל.

•           צריכת הדלק הנמוכה בקטגוריה וציון ירוק משופר בנסיעה משולבת – 5.6 ליטר ל 100 ק"מ   בגרסת מנוע בנזין ו 4.6 ל' ל 100 ק"מ בגרסת מנוע דיזל.

•           עיצוב חדש, איכות תא נוסעים ורמת אבזור שעד כה נראתה רק ברכבי יוקרה

  • NSS (Nissan Safety Shield) – מערכות טכנולוגיה ובטיחות מהמתקדמות ביותר בענף הרכב.

 

 

הקשקאי החדש בקצרה:

 

הקשקאי של ניסאן ביסס את עצמו כבר מזמן כמוביל בשוק הקרוסאובר בעולם, עם היקף ייצור של למעלה מ-2 מיליון יחידות מאז 2007.

טכנולוגיה איכותית, עיצוב קרוסאובר של הדור השני ודינמיות משופרת משתלבים כולם ליצירת עמוד השדרה של הניסאן קשקאי החדש.

כמו כל ניסאן חדש, הקשקאי עתיר וגדוש בטכנולוגיה חדשנית. הוא מציע חבילה מקיפה של מאפיינים טכנולוגיים חכמים המשפרים את כל היבטי הנהיגה. טכנולוגיות Safety Shield של ניסאן כוללות כעת מערכת לבלימה במצבי חירום מלפנים, התראת ערנות הנהג וזיהוי תמרורים, יחד עם מספר עזרי נהיגה חיוניים נוספים והמערכת החכמה לסיוע בחנייה מאפשרת ביצוע נטול מאמצים של תמרונים עירוניים. הקשקאי החדש מתוכנן כך שהוא הופך את הטכנולוגיה המובילה לנגישה יותר מתמיד.

החדשנות נמשכת עם מבחר חטיבות ההינע של הקשקאי, שהוא רחב וחסכוני יותר מתמיד. כל מנוע משתמש במגדש טורבו כדי להקטין את הנפח, פליטת המזהמים וצריכת הדלק, תוך שמירה על ביצועים מעולים, שיפור נוסף בחיסכון מושג באמצעות תכנית מקיפה של הפחתת משקל, שהניבה הפחתת משקל של 40 ק"ג בדגמים מסוימים, למרות התוספת הנכבדה של ציוד חדש.

בקשקאי החדש תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים או תיבת  Xtronic החדשות לחלוטין.

בתוך המכונית, ניכר שיפור משמעותי באיכות החומרים והעיצוב מוסיף משיכה משמעותית של החלל הפנימי לחבילה שמציע הקשקאי.

 

ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ' וקישוריות של GOOGLE. צילום: NISSAN
ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ' וקישוריות של GOOGLE. צילום: NISSAN

מנועים ותיבות הילוכים

 

השילוב של החיסכון של מכונית נוסעים רגילה עם תחושת ההרפתקה של SUV היווה תמיד חלק מפתח של המשיכה של דגמי קרוסאובר. מגוון של מנועי בנזין ודיזל חסכוניים ומעודנים מאפשר לקשקאי החדש להתעלות על הציפיות של הנהגים, ללא תלות ביחידת הינע שהם בוחרים.

בנזין

1.2 DIG-T 115 כ"ס (85 קוו”ט)

ניסאן מאמינה שטכנולוגיה מתקדמת חייבת להיות זמינה לכל הלקוחות.

מנוע 1.2 ליטר DIG-T הוא מנוע שפותח על ידי שותפות רנו-ניסאן וכוונן במיוחד על-ידי ניסאן עבור הקשקאי החדשה.

מנוע טורבו מתקדם מספק 115 כ"ס (85 קוו”ט) ומומנט של 16.82 קג"מ ב 1750 סל"ד והוא בעל צריכת דלק משולבת של 5.6 ליטר / 100 ק"מ

כמו כל מערך המנועים של הקשקאי החדש, מנוע 1.2 DIG-T מצויד במערכת עצור וסע כציוד סטנדרטי, ונהנה משפע של טכנולוגיות לחיסכון בדלק, כולל אלטרנטור רגנרטיבי, יחסי הילוכים אופטימליים ושמנים מיוחדים בעלי צמיגות נמוכה.

דיזל

1.6 dCi 130 כ"ס (96 קוו”ט)

מנוע 1.6 DcI, מפיק 130 כ"ס (96 קוו”ט) )ומומנט של 32.63 קג"מ ב 1750 סל"ד והוא אחד ממנועי הדיזל המתקדמים בפלח השוק שלו, עם כמה חידושים טכנולוגיים המתוכננים לשפר ככל האפשר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת ה-CO2.

מנוע 1.6 dCi, שהוצג לראשונה בקשקאי הקודם, הוא קל-משקל, קומפקטי, ומעניק איזון מושלם בין ביצועים חזקים לבין חיסכון יוצא מן הכלל בדלק.

גרסת Xtronic פולטת CO2- 119 גרם/ק"מ והיא בעלת צריכת דלק של 4.6 ליטר/100 ק"מ,

 

תיבת הילוכים Xtronic חדשה

תיבת הילוכים Xtronic החדשה, שפותחה במיוחד עבור הדור השני של הקשקאי, זמינה עם מנוע בנזין 1.2 ליטר ו 1.6 dCi.

תיבת הילוכים מתקדמת מאוד זו מבוססת על העיקרון של תיבת הילוכים רציפה, אך מתוכננת כך שהיא מעניקה חוויית נהיגה חלקה וטבעית יותר. שלא כמו תיבות הילוכים רציפות רגילות, תיבת ההילוכים Xtronic של הקשקאי מחקה את ההתנהגות של תיבת הילוכים מסורתית מרובת הילוכים בעת האצה מהירה, עם החלפות הילוכים מדורגות. בנהיגה רגועה יותר, ההילוכים מותאמים בעדינות כדי להעניק פעולה חלקה להפליא. המשמעות היא שתיבת ההילוכים Xtronic מציעה לנהג את הטוב משני העולמות, עם אספקת כוח חלקה להפליא בעומס נמוך וביצועים ישירים בעת האצה חזקה.

 

טכנולוגיה ובטיחות

 

דגשים טכנולוגיים של הקשקאי החדש:

⦁ חבילות Nissan Safety Shield הכוללות:

⦁ מערכת לבלימה אוטומטית במצבי חירום מלפנים

⦁ התראת ערנות הנהג

⦁ מערכת לזיהוי תמרורי תנועה

⦁ התראת סטייה מנתיב

⦁ התראת זיהוי בשטחים "מתים"

⦁ זיהוי עצמים נעים

⦁ עזר אור דרך

⦁ בקרת שלדה

⦁ פנסי Full LED שצורכים 50% מההספק של פנסי הקסנון הקודמים

⦁ צג מבט היקפי 360° עם מערכת סיוע לחנייה אוטומטית

⦁ מערכת Nissan Connect חדשה המשלבת יישום סמארטפון

בליבו של הקשקאי החדשה נמצאת טכנולוגיה נגישה. חבילה של חידושים שכאשר הם משולבים יחד הם מייצרים חבילה ייחודית של עזרים לנהג שלא רק משפרים משמעותית את הבטיחות והנוחות, אלא מעניקים גם ערך יוצא מן הכלל לנהגי ניסאן.

Nissan Safety Shield הוא אוסף של מאפיינים המתוכננים להגביר את בטיחות יושבי המכונית בהתאם לשאיפה המתמשכת של ניסאן להגיע לאפס תאונות, שאיפה המודגשת על-ידי המחויבות של החברה לייצור רכב אוטונומי שהוא כדאי מבחינה כלכלית עד שנת 2020.

בקשקאי החדש, כוללות טכנולוגיות Safety Shield את המאפיינים הבאים:

מערכת לבלימה במצבי חירום מלפנים

על-ידי סריקה של הכביש שמלפנים באמצעות מערכת רדאר מובנית, מציע הקשקאי שלוש רמות של סיוע. הראשונה היא התראה קולית המזהירה את הנהג כאשר המרווח בינו לבין הרכב שלפניו מצטמצם. השנייה היא הפעלה אוטומטית של הבלמים באופן חלקי אם הנהג אינו מגיב ולבסוף, אם הרווח ממשיך להצטמצם, הבלמים יופעלו בצורה חזקה יותר במידת הצורך.

התראת ערנות הנהג

הקשקאי החדש לומד להכיר אותך כך שהוא יכול לדעת מתי אתה מתחיל להרגיש מנומנם. אחרי לימוד אופי הנהיגה שלך, המערכת תנטר את פקודות הנהיגה, ותציג התראה בלוח המכשירים אם ההיגוי הופך להיות בלתי יציב, סימן לכך שעל הנהג לעשות הפסקה.

זיהוי תמרורים

כדי לסייע לנהגים של הקשקאי החדש לשמור הן על הבטיחות והן על החוק, מצלמה הפונה לפנים קוראת באופן אוטומטי את תמרורי הגבלת המהירות ומציגה אותם לנהג. היא מזהה אפילו שמדינות מסוימות אוכפות מהירות מוגבלת נמוכה יותר כאשר יורד גשם, כך שלנהג מוצגת הגבלת המהירות הן במזג אוויר יבש והן במזג אוויר רטוב.

 

התראת סטייה מנתיב

התראת סטייה מנתיב – מאפיין מצוין לכבישים מהירים מרובי נתיבים – מזהה כשהמכונית מתחילה לסטות מהנתיב בו היא נוסעת. תכנת מחשב מתקדמת מזהה את סימוני הכביש כדי לאפשר לקשקאי לזהות אם הוא סוטה מהנתיב. אם הדבר קורה, והנהג לא הפעיל את מהבהבי הפנייה, המערכת מעניקה התראה לנהג לתקן את מיקומו בכביש.

 

התראת שטחים מתים

המערכת של ניסאן משתמשת במצלמת המבט האחורי של צג מבט היקפי כדי לזהות כלי רכב הנמצאים בשטחים המתים משני צדי הקשקאי. אם היא מזהה רכב באחד השטחים המתים, נורית אזהרה קטנה מאירה במשטח הזכוכית של מראת הצד. אם הנהג מאותת על שינוי נתיב והמערכת מזהה רכב באזור הסכנה, הנורית מהבהבת ונשמעת התראה קולית.

זיהוי עצמים נעים

הקשקאי זמין עם חיישני חנייה מלפנים ומאחור המעניקים לנהג התראה קולית בעת התמרון, בנוסף לתצוגה ויזואלית בלוח המכשירים של הקשקאי. בנוסף לתפקוד זה, הקשקאי נהנה גם מגרסה משופרת של סייען החנייה עם צג מבט היקפי (AVM) עם תפקוד "מבט ההליקופטר". כשהמכונית נייחת, אם משהו חודר לתחום המכוסה על-ידי ארבע המצלמות, המערכת תעניק התראה קולית ותסמן את האזור שבו היא מזהה את החפץ הנע. מצלמת ה-AVM, המותקנת על הדלת האחורית המתרוממת, מצוידת בעדשה מסוג "עין דג" בעלת זווית רחבה של 180 מעלות, המעניקה לה שדה ראייה ללא מתחרים בחלק האחורי של המכונית. התמונות המתקבלות מהמצלמה מוצגות על-גבי צג 7 האינץ' החדש והגדול יותר של NissanConnect.

עזר אור דרך

מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה המשולבת עם תוכנה עומדת בבסיס תפקוד ההחלפה האוטומטית החכמה של האורות הגבוהים והאורות הנמוכים של הקשקאי החדש. המערכת מאפשרת תפקוד אופטימלי של הפנסים הראשיים כדי להעניק את עצמת התאורה המרבית האפשרית בכל תרחישי הנהיגה.

טכנולוגיית Safety Shield היא רק ההתחלה של הסיפור הטכנולוגי של הקשקאי. דגשים אחרים כוללים:

 

ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. הנה תא המטען - פחות 40 ק"ג מאפשר להעמיס יותר מטען. צילום: NISSAN
ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. הנה תא המטען – פחות 40 ק"ג מאפשר להעמיס יותר מטען. צילום: NISSAN

בקרת שלדה

מערכת בקרת השלדה מיישמת את הידע המתקדם ביותר של ניסאן בתחום נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, ומבוססת על הניסיון המצטבר מהפיתוח של מגוון עצום של מאפיינים עבור דגמי ניסאן ואינפיניטי קודמים. בעוד מערכת בקרת היציבות הדינמית (VDC) ממשיכה לתקן אובדן משיכה חמור, מערכת Active Trace Control מפעילה כוח בלימה ספציפי לכל גלגל כדי לתקן את כיוון הנסיעה של הקשקאי בשעת פנייה, ומעניקה תחושת נהיגה דינמית יותר מבלי לפגום בחוויית הנסיעה. יתר על כן, בעת נהיגה על משטחים גליים, מערכת Active Ride Control מפעילה בלימה עדינה לגלגלים נפרדים כדי להעניק זוויות גלגול מתונות יותר של המרכב לשיפור הנוחות עבור כל היושבים.

צג מבט היקפי עם מערכת סיוע לחנייה

מערכת סיוע לחנייה של ניסאן מודדת באופן אוטומטי את גודלו של מקום חנייה במקביל זמין, ומנווטת את המכונית באופן אקטיבי לתוך מקום החנייה כשהנהג שולט בתנועה לפנים ולאחור. המערכת מסוגלת להחנות גם במפרצי חניה, כשהנהג נהנה מ"מבט ההליקופטר" אותו מעניקה ה-AVM כדי לכוון אותו במהלך התהליך.

 

מערכת Nissan Connect החדשה

לאור התשוקה של הקשקאי החדשה לחידושים, הקרוסאובר החדש יהיה הדגם הראשון של ניסאן שיימכר עם מערכת NissanConnect החדשה. מערכת NissanConnect, המגיעה כעת עם צג מגע 7 אינץ', התפתחה ומציעה כעת קישוריות לסמארטפון כדי לאפשר לבעל המכונית לשמור על קשר עם העולם החיצוני בכל מקום שאליו הוא נוסע. בעתיד תהיה לה גישה למגוון יישומים הכוללים מוזיקה, רשתות חברתיות, בידור ונסיעות באמצעות צג מגע צבעוני גדול 7 אינץ'. מערכת NissanConnect החדשה מבוססת על התפקודים שהוצגו לאחרונה, Google® Search ו-Google® Send To Car, שמאפשרים לנהג לתכנן את הנסיעה מהבית.

המערכת כוללת הזרמת שמע Bluetooth ושילוב של טלפון נייד, וכן כניסות Aux-in ו-USB יחד עם רדיו DAB.

בנוסף לצג הראשי של NissanConnect, נהנה הנהג גם מתצוגה נוספת בתוך לוח המכשירים. זוהי אחת מתצוגות המחוונים המתקדמות ביותר שנראו עד היום, עם צג TFT צבעוני 5 אינץ' המכיל לא פחות מ-12 תצוגות גרפיות הזמינות בסבב. תצוגה זו, הניתנת להתאמה לצבעי מרכב שונים של הקשקאי, מציעה תפקודי מידע והתראות הכוללים מהירות ממוצעת ומהירות נוכחית, צריכת דלק, הוראות ניווט פנייה אחרי פנייה, תוכן שמע, זיהוי תמרורים, Nissan Safety Shield, בקרת שלדה, עצות לנהיגה חסכונית, וכן מידע לגבי לחץ האוויר בצמיגים והגדרות חלוקת המומנט במצב 4X4. בנוסף, הנהג יכול להתאים לעצמו את תחושת ההיגוי, התאורה, הגדרות מגבי השמשות והנעילה, וכן תוכן ממחשב הדרך.

 

ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. קשקאי החדש חוזר לזירת מתחרים צפופה ותחרותית הרבה יותר. במחסנית תחמושת רבה לאנשי השיווק של ניסאן בישראל. צילום: NISSAN
ניסאן קשקאי החדש. שני מנועי טורבו החל מ-155 אלפי שקלים. קשקאי החדש חוזר לזירת מתחרים צפופה ותחרותית הרבה יותר. במחסנית תחמושת רבה לאנשי השיווק של ניסאן בישראל. צילום: NISSAN

 

רמות אבזור

הקשקאי החדש, שמשלב טכנולוגיות מתקדמות ונגישות עם תכנון חכם וקישוריות משולבת, מקדם את פלח השוק של הקרוסאובר למחוזות חדשים ומרגשים. אולם, למרות שהוא מציב סטנדרטים חדשים של טכנולוגיה, נוחות ושימושיות, הקשקאי נשאר בהישג יד של לקוחות השוקלים דגם האצ'בק רגיל או קרוסאובר, כשהוא מציע איכות יוקרתית ומאפיינים שנמנים עם המתקדמים ביותר בשוק.

התפיסה של ניסאן, הדוגלת בהבאת מאפיינים יוקרתיים לשוק המכוניות המשפחתיות, כבר הוכיחה את עצמה. ההצלחה הבלתי רגילה של הדגם המקורי, שהיקף הייצור שלו הגיע ליותר מ-2 מיליון יחידות, מוכיחה שהלקוחות מצפים כיום מניסאן לספק חידושים שהם הראשונים בפלח השוק וחשיבה רעננה בכל תחומי המפתח.

שלוש רמות גימור – כולן עם שפע של אבזור הכלול במפרט הסטנדרטי.

הקשקאי החדש זמינה בשלוש רמות גימור: ,Acenta  Acenta SVו-Tekna. כל אחת מהן כוללת יותר ציוד, חומרים איכותיים יותר וחדשנות רבה יותר.

דגם ה- Acenta כולל מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, מערכת מולטימדיה NISSAN CONNECT עם מצלמת רוורס, גלגל הגה וראש ידית הילוכים מצופים בעור איכותי, חישוקי סגסוגת 17 אינץ', מערכת לוחות המטען (Luggage Board System) החדשנית, ומראות צד מתקפלות חשמלית עם פנסי איתות. ציוד הבטיחות כולל בלם חנייה חשמלי, חיישני חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, פנסי ערפל קדמיים, פנסים ראשיים אוטומטיים ומגבים עם חיישני גשם.

דגם ה-ACENTA SV כולל בתוכו 4 מצלמות לראייה היקפית של 360°  , חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מפתח חכם לכניסה מרחוק וכפתור להנעה. בנוסף הדגם מגיע עם חלון גג פנורמי קבוע עם סוכך שמש חשמלי, מסילות גגון, שמשות אחוריות כהות וחישוקי סגסוגת ספורטיביים 18 אינץ'. הדגם מציע גם את מערכת Safety Shield המתקדמת של ניסאן שמתוכננות להגביר את בטיחותם של יושבי המכונית, כוללות מניעת התנגשות קדמית (Front Collision Avoidance), מערכת לבלימת חירום אוטומטית, אורות גבוהים ונמוכים אדפטיביים, זיהוי תמרורים והתראה על סטייה ממסלול.

הדגם הבכיר ביותר, Tekna, כולל מגוון רחב של מאפיינים המופיעים לראשונה בפלח שוק זה, שמדגישים עוד יותר את עמדת ההובלה של ניסאן בשוק הקרוסאובר. לשם הבטיחות נהנים דגמי Tekna מפנסים ראשיים LED לאלומה גבוהה ונמוכה וממערכת Nissan Safety Shield עם מערכת חנייה אוטומטית במקביל ובמאונך, מערכת התראה על ערנות נהג,זיהוי בשטחים "מתים", וזיהוי עצמים זזים.

דגמי Tekna מצטיינים גם בכל הנוגע למאפייני עיצוב וטכנולוגיה. כל הדגמים מצוידים בחישוקי סגסוגת 19 אינץ', מושבי עור פרימיום מלאים ומושבים מחוממים.

 

עיצוב

הדור השני של הקשקאי מציב אמת מידה חדשה לעיצוב קרוסאובר. לאחר שהגדירה את תבנית הקרוסאובר המקורית בשנת 2007, נוטלת ניסאן את פלח השוק לגבהים חדשים הודות לעיצוב נועז, תיכון הנדסי מתקדם להפליא, טכנולוגיה חכמה ותשומת לב בלתי רגילה לפרטים.

הגרסה החדשה לחלוטין מציבה אמת מידה חדשה לעיצוב קרוסאובר, הכוללת מראה חדש ומרשים עם קימורים חזקים, קווים נקיים ופרטים מורכבים, המעלים את הקרוסאובר האייקוני של ניסאן לרמה הבאה.

ההשראה לעיצוב של הדור הבא הגיעה משלושה כיוונים:

⦁ זריזות אתלטית – בהשראת ה-DNA של משפחת הקרוסאובר של ניסאן, הקשקאי החדשה תוכננה עם יציבה נועזת וספורטיבית.

⦁ יוקרה חכמה – תפיסת הטכנולוגיה הנגישה של ניסאן נראית ומורגשת בכל החלקים של הקשקאי החדש. מהחומרים והבקרות הפנימיים ועד לפרטים החיצוניים.

⦁ בשליטה – כל ההיבטים של הקשקאי החדש ממוקדים סביב שליטה – מהחלל הפנימי הממוקד בנהג ותנוחת הישיבה ועד לעיצוב החיצוני המקרין ביטחון.

העיצוב החיצוני משדר קשיחות באמצעות שמירה על מאפייני ה-SUV של הקשקאי, אך מוסיף להם זריזות. הצורה של שבכת V-motion האייקונית המשופרת, שתופיע גם בכל הדגמים הבאים, נמשכת למעלה אל מכסה תא המנוע ולרוחב הכתפיים ומעניקה מראה ספורטיבי יותר, והביטחון העצמי של הקשקאי מופגן באמצעות החזית השרירית ועיצוב הכנפיים העוקבות אחרי הגלגלים – והתוצאה היא יציבה חסונה על הכביש, שאותה משפרים בגרסאות מסוימות חישוקי 19 אינץ'. תאורת ה-LED בצורת בומרנג ויחידות הפנסים המשולבות מאחור הם פריטים איכותיים נוספים המעניקים חתימה ויזואלית מיוחדת לעיצובה של הקשקאי, הן ביום והן בלילה.

הקשקאי החדש תוכנן מחדש מן היסוד, והוא אינו רק עיבוד מחדש של קודמתו פורץ הדרך. הדור השני רחב ב-20 מ"מ, ארוך ב-47 מ"מ ונמוך ב-15 מ"מ מהדגם הנוכחי. אך למרות הפחתת הגובה, מרווח הראש מלפנים ומאחור דווקא גדל ב-10 מ"מ, ותנוחת הישיבה הגבוהה נשמרת.

 

פנסיים ראשיים Full-LED

החלק הקדמי של הקשקאי מכיל כמה מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר שהוצעו אי פעם בפלח השוק של הקרוסאובר. כל הדגמים כוללים פנסי תאורת יום LED, וגרסאות מסוימות מצוידת בטכנולוגיה מתוחכמת עוד יותר, עם עצמת LED מלאה הן לאורות הגבוהים והן לאורות הנמוכים. לאור התשוקה של ניסאן לאספקת טכנולוגיה שימושית, השימוש ב-LED במקום קסנון אינו רק עוד גימיק. הפנסים הראשיים מסוג LED של הקשקאי מייצרים אור לבן וחד יותר, והם לא רק צורכים 50% פחות הספק מאשר נורות קסנון, אלא גם מפיקים אור שהגוון שלו קרוב יותר לזה של אור השמש, וכך מעניקים ראות טובה יותר בלילה. הפנסים מציגים גם את חתימת ה-LED הייחודית של ניסאן, הנמשכת בצורה דרמטית כלפי מעלה ממרכז המכונית.

 

טכנולוגיה חבויה

השילוב של טכנולוגיה מתקדמת בעיצוב מהווה לעתים רבות אתגר עבור המעצבים, אך לא כשמדובר בצוות שאחראי לקשקאי החדש. הודות לעבודה בצמוד למהנדסים, הם הצליחו לשלב טכנולוגיות חדשות מבלי לפגוע בעיצוב הנועז של המכונית. לדוגמה, בעוד שמרבית היצרנים מסתפקים בשילוב מערכות הרדאר שלהם במכלולים מכוערים המותקנים על הפגוש או על פתחי השבכה הקדמית, הצליחה ניסאן למקם את הרדאר של הקשקאי מאחורי חזית הפגוש, כדי להעניק למכונית מראה חלק יותר.

אווירודינמיות מתקדמת עם מרכיבים אקטיביים

ניסאן מאמינה מאז ומתמיד שהצורה חייבת להתאים לתפקוד, וחשיבה זו עלתה לרמה גבוהה יותר בדור השני של הקשקאי. ניקח לדוגמא את הפרופיל האווירודינמי של המכונית. הקשקאי החדשה היא לא רק בעלת מראה דינמי ונועז יותר, היא גם מפלחת את האוויר ביעילות רבה יותר מאשר אי פעם הודות למקדם גרר של 0.32. חידוש נוסף שעורך את הופעת הבכורה שלו בקשקאי הוא מערכת תריס אקטיבי בשבכה הקדמית. טכנולוגיה חכמה זו ממקסמת את היעילות האווירודינמית של הקשקאי באמצעות סגירת זרימת האוויר דרך המקרן כשאין צורך בה. התריס שבשבכה נסגר באופן אוטומטי במהירויות של מעל 30 קמ"ש ונפתח רק אם החיישנים מזהים שהמנוע זקוק לקירור. המערכת תותקן כציוד סטנדרטי בדגמים עם מנועי דיזל ותיבת הילוכים ידנית.

 

פנים המכונית – להמציא מחדש את הדרך שבה המשפחה נוסעת

בתוך המכונית, יצרו מעצבי ניסאן תא נוסעים שמשלב בהירות, הרמוניה ומרחב. הודות לקו הכתפיים הגבוה שלו, יושבי המכונית ירגישו מוגנים, אך בשילוב עם נקודת עין גבוהה הנהג נהנה מתצפית טובה יותר על הכביש.

כמו שאר חלקי המכונית, החלל הפנימי של הקשקאי משלב טכנולוגיות חדשניות עם פתרונות של שכל ישר לאתגרים יומיומיים. עם ניסיון רב יותר בתחום הקרוסאובר מאשר כל מותג אחר, ניסאן ניצבת בעמדה ייחודית המאפשרת לה להציב אמות מידה חדשות לשימושיות עבור הדור הבא של דגמי הקרוסאובר.

מושבים חדשים לחלוטין – שימוש במדע למזעור העייפות

תא נוסעים מעולה מתחיל במושבים מעולים, וניסאן התאמצה להבטיח שהקשקאי מהדור השני תהיה אף יותר נוחה לנוסעים. בשלב התכנון, המהנדסים השתמשו בטכניקות סריקה רפואית מתקדמות ונעזרו בשיטות של נאס"א כדי לנתח את הלחץ וזרימת הדם בגב התחתון של הנוסעים היושבים במושבים. על ידי תכנון מחדש של רכיבים ושיפור התמיכה באזורים עיקריים, הם יכלו ליצור מושב המציע תמיכה אחידה.

המושב המתקדם של קשקאי החדשה מציע תמיכה מיוחדת הודות לכריות הנוספות באזורי האגן, המותניים והחזה. התוצאה היא מושב המעניק נוחות למרחקים ארוכים.

 

דינמיות בולמי זעזועים כפולי בוכנות

יצירת מכונית עם נוחות טובה במהירויות נמוכות ויכולת לטפל במשטחים משובשים מחייבת לרוב להתפשר מבחינת ההגדרות. בקשקאי החדשה אין צורך בכך. דגם הדור השני מצויד בבולמי זעזועים כפולי בוכנות מתקדמים שמעניקים שיכוך מושלם בשני צדי הטווח הדינמי. המערכת בעלת שני הערוצים כוללת ערוץ אחד המתמודד עם מהמורות בתדירות נמוכה שניתן למצוא בדרכים משובשות, וערוץ נוסף המתמודד עם מהמורות קטנות בעלות תדירות גבוהה הנמצאות בכבישים חלקים יותר. התוצאה הסופית היא מכונית שמעניקה איכות נסיעה חלקה ומעודנת בכל תנאי הדרך.

הדור הבא של הגה הכוח

במהלך פיתוח הקשקאי, כל רכיב של החבילה הדינמית של הקשקאי נבחן כדי לראות אם ניתן לשפר אותו. מערכת ההיגוי, לדוגמה, עברה תיכון הנדסי יסודי ומקיף, עם הגה כוח אלקטרוני (EPAS) שמשולב בכל מערך הדגמים.

המערכת כווננה באמצעות לוגיקת בקרה חדשה שמעניקה חוויית נהיגה טבעית יותר, הודות – בין השאר – להפחתה של 5% ביחס ההיגוי הכולל כדי לשפר את התגובה.

יצירת מערכת היגוי נפלאה אינה מבוססת כמובן רק על כוונון עדין של סיוע הכוח. כדי לסייע להעניק לקשקאי תחושת נהיגה טבעית עוד יותר ולשפר את היציבות בנסיעה בקו ישר, קדם האופן ושיעור ההיסט שלו בסרן הקדמי הוארכו. על ידי הארכת קדם האופן ושיעור ההיסט שלו, מקבלים הגלגלים הקדמיים פעולת מרכוז עצמי חיובית יותר, והתוצאה היא העברת תחושה טובה יותר דרך גלגל ההגה.

 

ההיגוי שלך, כמו שאתה אוהב אותו

ניסאן יודעת שנהגים שונים אוהבים דרגות שונות של משוב מההגה. חלקם מעדיפים תחושה קלה שדורשת מאמץ מינימלי, ואחרים מעדיפים את המשוב המודגש יותר שמתקשר בדרך כלל למכוניות ספורטיביות יותר. כדי לענות על דרישות ייחודיות אלה, יצרה ניסאן מערכת היגוי בעלת שני מצבים שהנהגים יכולים לעבור ביניהם, בהתאם למצב רוחם או העדפותיהם.

במצב רגיל (Normal), הקשקאי מציע תגובות קלות שמתאימות בצורה מושלמת לנהיגה עירונית, תמרונים במהירויות נמוכות ושיוט נטול מאמץ. במצב ספורט (Sport), מעניקה מערכת EPAS לנהג משוב רב יותר ודורשת מאמץ היגוי גדול יותר.

מערכת עזר לזינוק בעלייה

התחלת נסיעה בעלייה כבר אינה פעולה מלחיצה הודות למערכת חדשה שפותחה במיוחד עבור הקשקאי החדש. המערכת פועלת בשילוב עם מערכת ESP של המכונית כדי להבטיח זינוק נטול כל קושי. על ידי הפעלת הבלמים בכל ארבעת הגלגלים, המכונית נשארת במצב נייח למשך 2-3 שניות כשהיא נמצאת על שיפוע. הבלמים משוחררים כאשר ההנעה מועברת לגלגלים.

 

מחירים

•           1.2 טורבו בנזין אוטומט אסנטה   154,900 שח

•           1.2 טורבו בנזין אוטומט אסנטה SV 164,900 שח

•           1.2 טורבו בנזין אוטומט טקנה 174,900 שח

•           1.6 דיזל אוטומט אסנטה 169,900 שח

•           1.6 דיזל אוטומט אסנטה SV 179,900 שח

•           1.6 דיזל אוטומט טקנה   189,900 שח

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

One comment

  1. מערכת הניסאן קונקט על הפנים. בהחלט לא מה שתארתם. היבואן מכר מערכת שטובה בחו"ל ולא השקיע אגורה לתפעולה בארץ. אינו מגיב לתלונה רק שולח אותך לאדי מערכות להתקין פותח מסך ב 4000 ש"ח לאחר שהוצאת 170000 שח על מוכנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 1 =