יום שבת , 16 דצמבר 2017
דף הבית » חדשות » סוזוקי ג'ימני: האגדה ממשיכה
סוזוקי ג'ימני: האגדה ממשיכה

סוזוקי ג'ימני: האגדה ממשיכה

 

רכב השטח הגמדי והקשוח ויתר על השוק הישראלי בשל היעדר מערכת בקרת יציבות, אבל בעולם הוא ממשיך להתעדכןסוזוקי ג'ימני 2013. מקבל מתיחת פנים קלה, עיגוני איזופיקס למושבי בטיחות. אבל ה 4X4 הזעיר עדיין ללא בקרת יציבות ולא יגיע לישראל. צילום: סוזוקי

כבר למעלה מארבעים שנה מסתובבים בכל העולם רכבי השטח המינימליסטיים, הזעירים והחביבים להפליא של סוזוקי. בישראל הכרנו אותם בשנות השמונים והתשעים כ"סמוראי" ואחר כך כ"ג'ימני",

אם היה לך סוזוקי ג'ימני לאן היית נוסע?

אבל בסוף העשור הקודם נאלצנו להיפרד מגמדי השטח הקשוחים הללו היות שבישראל אסור מאז למכור כלי רכב פרטיים שאינם מצוידים במערכת בקרת יציבות.

סוזוקי ג'ימני 2013. קטן וקשוח. ה-4X4 הזעיר הזה קנה לעצמו מעריצים רבים ברחבי העולם וגם אצלנו. צילום: סוזוקי

בסוזוקי עדיין לא התקינו מערכת בקרת יציבות בג'ימני, לצערנו (חיפשנו במפרט, באמת שחיפשנו), אבל בנימה פולנית משהו אפשר לומר שאנחנו שמחים שלפחות "מישהו" יכול לקנות את הג'ימני בעולם. אז לא רק שאת הג'ימני אפשר לרכוש מחוץ לישראל, אלא שהוא עבר כעת מתיחת פנים כדי להישאר צעיר, למרות 14 שנותיו של הדור השלישי הנוכחי (פנסיונר מנוסה, במונחי-גיל של בני אדם).

סוזוקי ג'ימני 2013. עם 85 כוחות סוס, טרנספר עם LOW ושני סרנים קשיחים מסוגל ה-4X4 הזה להרבה יותר ממה שנראה לעין. צילום: סוזוקי

אוקיי, אז הוא לא באמת נעשה צעיר, אבל לפחות הוא עבר סדרת שינויים ושיפורים, בעיקר חזותית. מדובר בפגושים חדשים ובשבכה קדמית חדשה, בעיקר. העיצוב החדש לא נועד, כנראה, רק להפגין חזות עדכנית, אלא גם לזכות בעוד כמה נקודות בטיחות מול הצעירים הבטיחותיים. עיקר השינויים בתוך תא הנוסעים הוא במושבים. אלו זכו למשענות ראש חדשות, לריפוד עדכני וגם להתקני ISOFIX למושבי בטיחות במושבים האחוריים. את הסבת המנוע (1.3 ליטר, 85 כ"ס) לתקן הזיהום העדכני, יורו5, כבר קיבל הג'ימני ב-2010.

והנה צילום מהצד של הסוזוקי ג'ימני ל-2013. שלא תחשבו ששינו משהו בכ-14 שנות חיי הדגם הזה. דווקא בתקופה בה רכבי פנאי קטנים צצים כפיטריות, הג'ימני החביב אינו מיובא לישראל. צילום: סוזוקי

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6