יום חמישי , 23 מרץ 2017
דף הבית » חדשות » סיאט משיקה ג'יפון ראשון
סיאט משיקה ג'יפון ראשון
סיאט אטאקה. סופסוף קרוסאובר סדרתי למותג סיאט. מתמודד מול קיה ספורטאז, יונדאי טוסון בלב הסגמנט התחרותי ביותר. צילום: סיאט

סיאט משיקה ג'יפון ראשון

ניר בן זקן
מלבד גרסאות פנאי-שטח לאלתיאה (Freetrack) וללאון (X-Perience) סיאט נעדרה עד כה מקטגוריית הקרוסאוברים, שהפכה בשנים האחרונות לפרה החולבת של תעשיית הרכב. כעת היא חושפת את האטקה, גרסת הייצור לקונספט ה-20V20 שנחשף בשנה שעברה ויתמודד מול קיה ספורטאז', יונדאי טוסון וניסאן קשקאי.

סיאט אטאקה. סופסוף קרוסאובר סדרתי למותג סיאט. מתמודד מול קיה ספורטאז, יונדאי טוסון בלב הסגמנט התחרותי ביותר. צילום: סיאט

סיאט אטקה. סופסוף קרוסאובר סדרתי למותג סיאט. מתמודד מול קיה ספורטאז, יונדאי טוסון בלב הסגמנט התחרותי ביותר. צילום: סיאט

לאטקה (Ateca, על שם כפר במחוז סרגוסה שבצפון ספרד), כמו שאר דגמי סיאט קו עיצוב חד ודינמי בתוספת בתי גלגלים מודגשים, מגני פלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון היצורים את "ניחוחות" רכבי הפנאי המחוייבים בקטגוריה. סיאט אטקה מתבסס על פלטפורמת MQB המודולארית של פולקסוואגן ועם א/ר/ג של 160/184/436 ס"מ הוא בעל מידות קומפקטיות יותר מהצמד הקוריאני (ספורטאז' וטוסון הפופולאריים בלבנט); 12 ס"מ באורך, 1.5 ס"מ ברוחב ו-4.5 ס"מ בגובה. גם בסיס הגלגלים; 264 ס"מ קצר ב-3 ס"מ מהתאומים מלוכסני העיניים. תא המטען לעומת זאת גדול למדי ומכיל 510 ליטר בגרסת ההנעה הקדמית ו-485 ליטר בגרסת ההנעה הכפולה.

סיאט אטאקה. סופסוף קרוסאובר סדרתי למותג סיאט. מתמודד מול קיה ספורטאז, יונדאי טוסון בלב הסגמנט התחרותי ביותר. צילום: סיאט

סיאט אטקה. סופסוף קרוסאובר סדרתי למותג סיאט. מתמודד מול קיה ספורטאז, יונדאי טוסון בלב הסגמנט התחרותי ביותר. צילום: סיאט

הסודות האפלים של מנשאי האופניים

• מכירים את יקב דאדה?

היצע מנועי הטורבו בנזין יכלול את ה-3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 110 כ"ס (המוכר מהאיביזה) ו-1.4 ליטר עם 150 כ"ס. באגף לוגמי הסולר יש 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ו-2.0 ליטר בצמד רמות הספק; 150 או 190 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסים בעוד הגרסאות החזקות יותר יוצעו עם תיבת כפולת מצמד DSG בעלת 7 יחסים. סביר להניח שבעתיד תשודך תיבה זו גם למנוע הבנזין הבסיסי מה שעשוי לאפשר מחיר אטרקטיבי בדומה לגרסאות הבסיס של המתחרים שזוכים לביקושים גבוהים בשוק המקומי. הנעה כפולה תוצע בשלב הראשון רק עם מנוע הדיזל החזק.

סיאט אטאקה. סופסוף קרוסאובר סדרתי למותג סיאט. מתמודד מול קיה ספורטאז, יונדאי טוסון בלב הסגמנט התחרותי ביותר. צילום: סיאט

סיאט אטקה. סופסוף קרוסאובר סדרתי למותג סיאט. מתמודד מול קיה ספורטאז, יונדאי טוסון בלב הסגמנט התחרותי ביותר. צילום: סיאט

האטקה תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת זיהוי תמרורים ואפשרות לנהיגה אוטונומית בפקקים עד מהירות 60 קמ"ש, בלימה אוטומטית במצבי חירום, שמירה על נתיב, זיהוי ערנות נהג עם התראה קולית ועצירה אוטומטית באם האוחז בהגה אינו מגיב והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, אך לא ברור האם אלו יוצעו כחלק מהאבזור הסטנדרטי.
סיאט אטקה צפויה להגיע לישראל לקראת סוף 2016 ואם תצליח היבואנית, צ'מפיון מוטורס, להצמיד לה מחיר אטרקטיבי בדומה לשאר דגמי המותג, היא עשויה לאיים על ההגמוניה הקוריאנית.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*