יום שבת , 21 אוקטובר 2017
דף הבית » חדשות » סיטרואן איירקרוס – מחזיר עטרה ליושנה?
סיטרואן איירקרוס – מחזיר עטרה ליושנה?
בקרוב אצלנו? סיטרואן איירקרוס קרובה לייצור אם הקקטוס מלמד אותנו משהו...צילום: סיטרואן

סיטרואן איירקרוס – מחזיר עטרה ליושנה?

כתב: ניר בן זקן

אחרי שהפכה בשנים האחרונות לתאומה זהה לפיג'ו סיטרואן מנסה להחזיר לעצמה את הזהות ואופי הייחודיים שהיו מנת חלקה בעבר עם דגמים כמו הטרקסיו אוונט, DS, דה שבו, CX ו-XM. לכבוד תערוכת הרכב בשנחאי, שתפתח את שעריה בשבוע הבא והפכה בשנים האחרונות לאחת החשובות בתעשיית הרכב, סיטרואן חושפת את האיירקרוס (Aircross) קונספט, שיתמקם בסגמנט הקרוסאוברים מעל הקקטוס.

סיטרואן איירקרוס. סיטרואן אדומה עם הנעה כפולה...מישהו אמר "דאקר"? צילום: סיטרואן

סיטרואן איירקרוס. סיטרואן אדומה עם הנעה כפולה…מישהו אמר "דאקר"? צילום: סיטרואן

האיירקרוס מתבסס על פלטפורמת EMP2 המודולארית של קונצרן PSA (אותה פלטפורמה של ה-308) ועם 4.58 מ' בין הפגושים, 2.1 מ' בין המראות ו-1.8 מ' מהאספלט עד לקצה פסי הגגון הוא בעל מימדים גדולים במעט ממאזדה CX5. העיצוב החיצוני הוא כמובן האלמנט המרכזי בדגמי קונספט וכאן הוא מאמץ את המראה של הקקטוס. חזית עם מכסה מנוע גבוהה, גריל פסים גדול המשתלב עם סמל החברה, בתי גלגל מובלטים עם פסי פלסטיק שחורים, מגנים לסף הדלתות בצורת כוורת, קו חלונות צד שהופך צר ומשתלב בשמשה האחורית היוצר תחושת זרימה משיגים את "כוונת המשורר" להופעה מרשימה ובעיקר ייחודית.

תא הנוסעים מינימליסטי ונעדר כפתורים כשהפעלת המערכות השונות נעשית באמצעות צמד מסכים גדולים הפרוסים לרוחב הדשבורד. העיצוב מקורי למדי בזכות פתחי המיזוג שנראים כמו מפלט כפול של אופנוע ספורט, ידית ההילוכים וכפתור התנעה בצורת חוגה, תאי האכסון מקוררים תחת הקונסולה בין צמד המושבים הקדמיים והאחוריים, השימוש הנועז בחומרים וצבעים וכמובן תצורת צמד דלתות התאבדות אחוריות.

סיטרואן איירקרוס. צגי MFD רב-תכליתיים של רכב התצוגה יוחלפו די בוודאות בלוח מחוונים רגיל. צילום: סיטרואן

סיטרואן איירקרוס. צגי MFD רב-תכליתיים של רכב התצוגה יוחלפו די בוודאות בלוח מחוונים רגיל. צילום: סיטרואן

יחידת הנעה, פלאג-אין הייבריד, משלבת בין מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר המוכר של הקונצרן המפיק 218 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים למנוע חשמלי המפיק 95 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים. אלה מאפשרים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות מחד (מהר יותר מפורשה קאיימן GTS), צריכת דלק רשמית של 58.8 ק"מ ליטר (טובה פי 2 מסיטרואן C3 דיזל) ו-39 גרם CO2 לקילומטר (פחות ממחצית מפליטת CO2 של טויוטה פריוס). המנוע החשמלי מאפשר נסיעה לטווח של 50 ק"מ ללא שימוש במנוע הבנזין.

סיטרואן איירקרוס. האם זה הרכב שיחזיר לסיטרואן את האופי ייחודי שלה? האם זו הדרך? צילום: סיטרואן

סיטרואן איירקרוס. האם זה הרכב שיחזיר לסיטרואן את האופי ייחודי שלה? האם זו הדרך? צילום: סיטרואן

"אנחנו צריכים לחזור למשהו שתמיד היינו טובים בו: עיצוב תוך דגש על נוחות במקום ספורטיביות, מרווח פנים וכריזמה. בעבר זה גרם ללקוחות להרגיש במכונית כמו בבית ואלו הם התכונות שאנחנו רוצים להחזיר לסיטרואן" אמרה מנכ"לית החברה לינדה ג'קסון. היא סבורה כי האסטרטגיה הזו תוביל להחזרת הזהות הייחודית של המותג ויגרום לקהל לאהוב או לשנוא את המותג "זו לא טוב להיות הבחירה השלישית של כולם, כי אז אתה צריך לעשות הנחות במחיר ולרדוף אחרי הלקוחות כדי שיקנו אותך. זה הופך את העסק ללא יציב. זה  ייקח זמן אבל אני בטוחה שהדור הבא של דגמי סיטרואן יהיה קפיצת מדרגה. אם אנחנו רוצים מכוניות בולטות לעין ושנות בנוף כמו בעבר אנחנו חייבים לחזור להיות נועזים" הוסיפה ג'קסון.

סיטרואן איירקרוס. האם זה הרכב שיחזיר לסיטרואן את האופי ייחודי שלה? האם זו הדרך? צילום: סיטרואן

סיטרואן איירקרוס. האם זה הרכב שיחזיר לסיטרואן את האופי ייחודי שלה? האם זו הדרך? צילום: סיטרואן

למרות הצהרות הבומבסטיות עוד מוקדם להעריך מתי יגיעה האיירקרוס לפס הייצור ומה יישאר מרכב התצוגה המרשים בגרסה הסדרתית, אבל הכיוון החדש אליו פונה סיטרואן נראה נכון ומבטיח.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6