יום חמישי , 18 אפריל 2024
שבעים שנות מסורת לא הולכים פארש. ג'יפ רנגלר הבא יצוייד בסרנים חיים. צילום: רוני נאק

סרנים חיים גם בג'יפ רנגלר הבא

כתב: ניר בן זקן

אחרי חרושת שמועות בנוגע למחליפו של הרנגלר, מפרסם אתר חדשות הרכב האמריקאי Automotive News כי בניגוד להערכות, הדגם החדש ישמור על תצורת צמד סרנים חיים מלפנים ומאחור בדיוק כמו קודמיו ולאנחת הרווחה של מעריצי רכב השטח האייקוני והמפורסם בעולם. רוב רכבי השטח כיום מצויידים במיתלים נפרדים כולל על פי הערכות מתחרו הישיר של הרנגלר, הדיפנדר החדש שצפוי לעבור לתצורה זו כשיראה אור בשנה הבאה.

הרכילות מג'יפ מספרת על כך שגם הרנגלר הבא יצוייד בסרנים חיים. צילום: ניר בן זקן
הרכילות מג'יפ מספרת על כך שגם הרנגלר הבא יצוייד בסרנים חיים. צילום: ניר בן זקן

מערכת מיתלים זו משפרת משמעותית את נוחות הנסיעה ואת התנהגות הכביש (תודות למשקל בלתי מוקפץ נמוך יותר) אבל מגבילה את מהלך המתלה וכמעט ולא ניתנת לשינויים ושיפורים כמו הגבהות מרכב והתקנת גלגלים גדולים יותר – תעשיה שמגלגלת על פי הערכות כמה מיליארדי דולרים רק במוצרים ייעודיים לג'יפ רנגלר.

הרכילות מג'יפ מספרת על כך שגם הרנגלר הבא יצוייד בסרנים חיים. צילום: ניר בן זקן
הרכילות מג'יפ מספרת על כך שגם הרנגלר הבא יצוייד בסרנים חיים. צילום: ניר בן זקן

האגדה לבית JEEP

וידאו – השקה של ג'יפ רנגלר רוביקון

הדור החדש והרביעי במספר של הרנגלר צפוי להיחשף בעוד כשנתיים, בדיוק 30 שנים לאחר שהחליף את ג'יפ CJ (ר"ת Civilian Jeep), סדרת הדגמים האזרחיים של ג'יפ שנמכרה בין 1944 ל-1986. למרות השמירה על תצורת המיתלים המסורתית שאר המכלולים צפויים להיות מודרניים יותר כמו מנועי טורבו קטנים, תיבת 8 הילוכים אוטומטית של ZF, דיאטת משקל מקיפה תוך שימוש בחלקי מרכב מאלומיניום, ושיפורים אווירודינמיים שיסייעו בהפחתת צריכת הדלק. זאת בהשוואה לדגם הנוכחי בעל מנוע "פנטהסטאר" V6 בנפח 3.6 ליטר עם 284 כ"ס, תיבת 5 הילוכים אוטומטית, 1,910 ק"ג של משקל עצמי (1,753 ק"ג לגרסה הקצרה), מקדם גרר של 0.495 וצריכת דלק רשמית של 7.2 ק"מ לליטר.

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 + seven =