יום שני , 20 נובמבר 2017
דף הבית » מטוסים ותעופה » עידן הבואינג 747 הגיע לסיומו?
עידן הבואינג 747 הגיע לסיומו?

עידן הבואינג 747 הגיע לסיומו?

747-8 חדש של לופטהנזה ממריא לטיסת הבכורה מפרנקפורט לוושינגטון בחודש שעבר. האם זו שירת הברבור של מטוס הנוסעים החשוב בהיסטוריה? צילום: BOEINGזה מה שחושבים האנליסטים בחברת "אסנט וולדוויד" בהונג קונג. כך למשל עומד היום מחירו של 747-400 בן עשר שנים על 36 מיליון דולרים – שזה כ-10% נמוך יותר ממחירם של מטוסי נוסעים בני גילאים דומים. ב-אנסט קושרים בין מחירי הדלק הגבוהים והירידה בנפח התובלה האווירית אשר הפכה את הסבת הענקים לתצורת מטען ללא כדאית.

לא רוצה להיות יותר נוסע. בוא תהיה טייס!

חברות התעופה מצידן ממהרות להחליף את הג'מבו המזדקן בדגמים חסכוניים יותר: אם זה ה-777 של בואינג או איירבס 380. הירידה בערכם של ג'מבו משומשים גרמה לך שסינגפור איירליינס רשמה הפסד מפתיע ברבעון הראשון של 2012 אחרי שהכנסותיה ממכירת ה-747 שלה לא הכניסו את הסכומים הצפויים. אליה מצטרפים מובילים נוספים באסיה אשר משביתים את הג'מבו בניסיון להפחית את עלויות הדלק.

בעולם קיימים 404 בואינג מדגם 747-400 (6 לנוסעים ו-1 למטען טסים אצלנו באל על), רבים מהם עכשיו מקורקעים לאחסנה, מכירה, ורובם לפירוק. ה-"400" הראשון נמסר ללקוח ב-1989 ובגרסתו הבסיסית מסוגל לטוס 13,500 קילומטרים כשהוא נושא 416 נוסעים. לפי בואינג, ה-747-400 האחרון שיוצר, 694 במספר, נמסר ב-2009. הג'מבו המקורי שפותח עוד בשנות ה-60', בצעד נועז אשר רבים מכנים כ"הימור הגדול ביותר בהיסטוריה של התעופה", הוא זה אשר הפך את התעופה לזולה יחסית ונגישה למאות אלפי נוסעים בשנה.

כיום מפנה ה-747 את מקומות כספינת הדגל של חברות תעופה רבות, לאיירבס 380A כפול המפלסים. לדברי אנליסטים חברות תעופה אשר עדיין יפעילו 747 בעידן של ה-380 יסבלו מאי-תחרותיות בשל עלויות ואפילו יוקרה.

One comment

  1. מזל שמחירי דלק לרכב נשארים סבירים

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6