יום שישי , 19 אפריל 2024

פולקסוואגן טוארג: זהב וחצץ


פולקסוואגן מציגה בימים אלו – במסגרת תערוכת הרכב בקאטאר הננעלת היום – שני חידושים לשטח; הראשון נועד יותר לגרות את דמיוננו ואולי גם לרמוז משהו לגבי אלטרנטיבה ריאלית בעתיד: גרסה "מורשית לכביש" של הרכב גיבור ראלי הדאקאר שנערך זה עתה – ה-Race Touareg 3. בפולקסוואגן מציגים את מכונית התצוגה כ"מכונית המרוץ המורשית לכביש היעילה ביותר בשטח", ואפשר להאמין להם. מדובר בגרסה המיועדת לייצור (תיאורטי, לפחות) של פולקסוואגן Race Touareg 3 עם מנוע המציע 310 כוח-סוס ויכולת האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-6 שניות בשטח. המהירות המרבית לא פורסמה אך נקבעת בהתאם ליחס ההעברה המבוקש.

במעבר לרישוי כביש הצרו אנשי פולקסוואגן במקצת את נתון הרוחב המקורי שעבר את 2.0 המטרים והחליפו את הגלגלים שננעלו על חישוקי 16 אינץ' ברחבים וגדולים יותר, נעולים על חישוקי 18 אינץ' מבית BBS. בפנים מוחלפים מתקני העינויים הספרטניים המקוריים בצמד מושבי רקארו חובקים, מחוונים שונים, "סדר" בכל אמצעי הבטיחות וניסיון לייצר סביבת נהיגה קרבית ביותר אך אנושית. על-פי תגובות הקהל ורמזים מכיוון אנשי פולקסוואגן, יש סבירות גבוהה ש-Race Touareg 3 ייוצר במספרים מצומצמים. מחירים? מועדי ייצור? בינתיים לא פורסם אישור רשמי כלשהו מכיוון פולקסוואגן.

המכונית השנייה שנחשפה בקאטאר הרבה יותר "ארצית", כמובן ביחס למקום בו הושקה: גרסה מוזהבת של פולקסוואגן טוארג. מדובר בציפויי זהב 24 קאראט בין היתר על החישוקים (22"), הסבכה הקדמית, פסי הגג, מסגרות החלונות, אי-אלו נקודות בתוך תא הנוסעים ועוד. מנוע ה-V8 מבית פולקסוואגן מייצר כאן 360 כוח-סוס ולגבי הביצועים לא נמסרו פרטים מלאים אך נראה כי לא יחסר באגף זה.


הטוארג המוזהב יגיע ככל הנראה לייצור מצומצם ולפי הזמנה, כאשר קהל היעד נמצא באיזור בו הושק – קרי: נסיכויות המפרץ. ככל הנראה, אם וכאשר, יזכה בעליו המאושר והעשיר של הטוארג המוזהב לנהוג ברכב השטח הסדרתי היקר בעולם. מחירים לא נמסרו.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × three =