יום שלישי , 17 אוקטובר 2017
דף הבית » חדשות » סתומה בלחץ: פיג'ו-סיטרואן בדרך להשקת מכונית שפועלת על לחץ אוויר
סתומה בלחץ: פיג'ו-סיטרואן בדרך להשקת מכונית שפועלת על לחץ אוויר

סתומה בלחץ: פיג'ו-סיטרואן בדרך להשקת מכונית שפועלת על לחץ אוויר

תודו שהכותרת הקיטשית מתבקשת. אחרי הכל, לא בכל יום מוצגת טכנולוגיה שמנסה לפשט תהליכים, להוזיל עלויות, לעשות את העולם ירוק ולעזור לקשישים להעלות את הסלים מהשוק הביתה בביטחה. קונצרן PSA הצרפתי, שעומד מאחורי פיג'ו-סיטרואן, מתכוון להביא לעולם טכנולוגיה מהפכנית – מכונית שפועלת על לחץ אוויר.

פיז'ו וסיטרואן בוחנות מערכת הנעה על אוויר דחוס. משאבת אוויר תחליף את ההנעה החשמלית בהיברידית דלק/אוויר העתידית של פיג'ו וסיטרואן. צילום: פיג'ו

לתיאם נסיעת מבחן בפיג'ו

השקת רכב פיז'ו 4008

אז נכון, פיג'ו-סיטרואן אינם הראשונים שעושים זאת, אפילו לא הצרפתים הראשונים. מספר גופים ובהם גי נגרה (Guy Nègre) הצרפתי והחברה שלו, MDI, כבר הציגו טכנולוגיה של מכונית שפועלת על לחץ אוויר. ההודים של טאטא ניסו לפתח ביחד עם MDI מכונית כזו ואפילו הונדה חשף ב-2010 מכונית קונספט בשם הונדה אייר (Honda Air), מכונית שפועלת על לחץ אוויר, כמובן.

הרעיון הבסיסי הוא שבמקום דלק או חשמל, המכונית תצטייד במיכל אוויר דחוס והוא יניע את הגלגלים, קצת כמו השיטה הסופר-ארכאית של רכבי הקיטור, אבל בלי הכוויות והפחם ובאופן יעיל הרבה יותר. ובכל זאת, אף מכונית שפועלת על לחץ אוויר לא הצליחה להיות רלוונטית ולהגיע לייצור, אבל אולי אנשי בשורות הצרפתים. נראה שדווקא הרעיון החדש של פיג'ו-סיטרואן יכול לשנות את התמונה.

פיג'ו וסיטרואן מונעות בלחץ אוויר. קונצרן PSA טוען כי הטכנולוגיה בשלה וכי יתעתד להתחיל ייצור סדרתי של מכונית היברידית דלק/אוויר כבר ב-2016. צילום: פיז'ו-סיטרואן

אצל פיג'ו-סיטרואן, הרעיון של מכונית שפועלת על לחץ אוויר לא יציב אותה כמתחרה במכונית הבנזין או במכונית החשמלית, אלא דווקא במכונית ההיברידית. במקום ערכת סוללות כבדה ומנועים חשמליים, המכונית תכיל מערכת לחץ אוויר (ששוקלת כמאה קילו בסך הכל) והיא תזכיר בפעולתה את זו של המערכת החשמלית במכונית ההיברידית: תסייע בדחיפת המכונית כשנדרשת האצה או טיפוס, ותדע להידחס ולצבור לחץ אוויר מחדש כשהנהג לוחץ על דוושת הבלם (רגנרציה – Regeneration).

קונצרן פיג'ו-סיטרואן חשף מכונית שפועלת על לחץ אוויר ב"יום היצירתיות" שנערך בווליז, צרפת. המכונית מצביעה על טכנולוגיה שהולכת לייצור ובתוך זמן קצר יחסית. כבר בשנת 2016, כך הקונצרן, הטכנולוגיה תוכל להיטמע בדגמי המכוניות הקטנות כמו סיטרואן C3 וגם פיג'ו 208. המשמעות היא שלא יהיה צורך אפילו לחכות לדור חדש ובמתיחת הפנים המשמעותית של ה-208 היא עשויה להציע גרסה היברידית – מנוע בעירה פנימית פלוס לחץ אוויר.

הונדה AIR ככה זה נראה אז. מכונית תצוגה להדגמת טכנולוגיית הנעת-אוויר משנת 2010. ביזארי או יישים? בפיז'ו-סיטרואן רצים עם זה קדימה. צילום: הונדה

אחד היתרונות של הטכנולוגיה – מכונית שפועלת על לחץ אוויר תאפשר חיסכון דרמאטי בדלק (בפיג'ו סיטרואן מדברים על כיוון של 50 קילומטר לליטר כשהטכנולוגיה תבשיל), תהיה קלה ולא תדרוש שינויים מפליגים במבנה המרכב.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6