יום שישי , 19 אפריל 2024

ציוד חובה לאופניים

חנויות אופניים הם מקדשים לכל מה שאנו אוהבים: אופניים, וציוד לאופניים. מערות גברים בטייטס ולכל פריט צמוד תג מחיר. לרוב אנו פוקדים את החנויות האלו כשצריך משהו: חולצת רכיבה, פנימיות או סתם להעביר שעה ביום שישי בבוקר בשיחה בטלה על אופניים (בעל החנות מת על הביקורים מהסוג הזה). חנות האופניים המקומית היא נקודת מפגש נהדרת לעצות, רכילות, התרברבות ומקור למידע לגבי סינגלים חדשים, טיולים נהדרים וחוויות מהדרך. למשל :" עוד פעם קיבלתי דו"ח משטרה על זה שהאופניים הסתירו את לוחית הרישוי של האוטו"…

אם במקרה זה אחד מאותם הביקורים הנדירים שבהם אתם רוכשים אופניים חדשים – או באים על תקין ה"מבין" עם חבר לקנות אופניים חדשים עבורו – זו הזדמנות נהדרת לתפור עסקה הכוללת גם ציוד. אלו הפריטי שאסור עליכם לוותר עליהם.

קסדת אופניים תקנית. זולה או יקרה - העיקר שתהיה ושתהיה תקנית. צילום: פז בר
קסדת אופניים תקנית. זולה או יקרה – העיקר שתהיה ושתהיה תקנית. צילום: פז בר

קסדה תקנית

קשה להאמין אבל צבר התאים האפור הזה שבין האוזניים הוא חשוב למדי וכדאי להגן עליו. ולא מפני יראת החוק, אלא דווקא מהמפגש של הפיזיקה עם הביולוגיה. די בנפילה במהירות של 5 קמ"ש על משטח קשה כדי לפצח גולגולת וזה די מבאס. קסדות אופניים מגיעות עם משרעת מחירים רחבה למדי. מה שעליכם לרכוש

חפשו את התקן (רמז: מוקף בעיגול!). צילום: פז בר
חפשו את התקן (רמז: מוקף בעיגול!). צילום: פז בר

זו רק קסדה תקנית (תקן CE או SNELL), היקרות יעניקו התאמה טובה יותר, משקל עצמי נמוך ואוורור עדיף. הזולות יגנו גם כן אך יסבלו בכל הפרמטרים של הנוחות.

מכנסי רכיבה. קנו מה שנוח ואל תהיו קרבן אופנה. צילום: פז בר
מכנסי רכיבה. קנו מה שנוח ואל תהיו קרבן אופנה. צילום: פז בר

מכנסי רכיבה

טייטס צמודים או דגמחים רפויים – זה לא באמת משנה ורק חוש האופנה שלכם, ורגישויות גיאוגרפיות יכתיבו את הבחירה. אין כל פסול בלרכב עם טייטס ורודים על אופני הרים. אל תהיו קורבן אופנה ופריירים של אמונות טפלות כמו "אסור לרכב עם חולצה של טרק ומכנסיים ספשילייזד" או "פאדיחה להיתפס היום עם חולצה של לאנס ארמסטונג – בשטח". מה שבאמת חשוב הוא שהמכנסיים יגנו על החלקים שהם צריכים להגן ושיהיו נוחים ומאוררים. כשאתם מודדים אותם בחנות נסו לשבת על אופני תצוגה – לא לצעוד הלוך וחזור. מכנסי רכיבה מתוכננים לעבוד בתנוחת רכיבה לא בהליכה.

כפפות רכיבה ארוכות לחורף, חצאיות לקיץ עם או בלי ג'ל. תלוי בכם. צילום: פז בר
כפפות רכיבה ארוכות לחורף, חצאיות לקיץ עם או בלי ג'ל. תלוי בכם. צילום: פז בר

כפפות

כשנופלים – וזה קורה לכולנו – לרוב החלק הראשון בגוף הפוגש את הקרקע/עץ/סלע הוא כף היד. אותה כף יד גם צריכה לאחוז בגריפים במשך שעות ארוכות, לפעמים בגשם לפעמים בימים חמים מאד. מבחינתי כפפות חשובות לפחות כמו קסדה וכפפות טובות ימנעו מכם את החוויה של שליפת אבנים זעירות וקוצים מכף היד וגם את החוויה של שלפוחיות ויבלות. כפפות חצאיות או שלמות, עם ג'ל או בלעדיו, אלו בחירות שתלויות בנוחות שלכם, העדפות ועונות השנה. נסו כמה שיותר, מכמה מותגים עד שתאתרו אחת שתתאים…"כמו כפפה ליד".

תיק רכיבה וגם שלוקר עם מים. בחרו את הצבע ואת ההתאמה לגוף. צילום: פז בר
תיק רכיבה וגם שלוקר עם מים. בחרו את הצבע ואת ההתאמה לגוף. צילום: פז בר

שלוקר

מכיוון שאנו רוכבים בישראל – ולא בשוויץ למשל – לשתיה רבה חשיבות מרכזית בשמירה על בריאותכם. בעיקר בקיץ, בעיקר ברכיבות מאומצות, הסכנה להתייבשות ומכת חום מאוד אמיתית ואין להקל בה ראש. לשמחתי ההיצע בתחום הזה רב מאד אם בנפח כמות המים שניתן לשאת, מבחר התיקים והעיצובים. קנו תיק רכיבה/שלוקר איכותי. הוא ישמש אתכם שנים רבות. העדפתי האישית היא שילוב של תיק ושלוקר. נכון, משלמים קנס במשקל כשהעסק מלא מים, מכיל משאבה, פנימית, מולטיטול, חטיף אנרגיה ושטר של 50 שקלים. אבל זה כל מה שלרוב צריך בשביל כמה שעות בשטח. כמה עצות, עליכם לרכוש שלוקר עם שחית מתחלפת (כי בסוף ולא משנה עד כמה תתאמצו יווצר עובש בתוכה) בחרו שקית עם פתח רחב ככל הניתן. כך אפשר יהיה להכניס קוביות קרח כשחם מאד. בחורף – בימים ממש קרים – אני אוהב לשים בשלוקר מים חמימים. זה כיף.

משאבת גלגל קלה, נוחה ואיכותית. כאן לא היינו חוסכים. צילום: פז בר
משאבת גלגל קלה, נוחה ואיכותית. כאן לא היינו חוסכים. צילום: פז בר

משאבת אוויר

כאן לא כדאי להתקמצן. קנו משאבת אלומיניום איכותית עם ראש המתאים לוונטיל רגיל (כמו של מכונית) ולוונטיל צרפתי. משאבה טובה תהפוך כל טיפול בתקר לקליל, תשרת אתכם בעונות רכיבה רבות ולא תעניש אתכם במשקל בתיק. הפיתוי של להשתמש במיכלי האוויר הזעירים הוא רב – בכ"ז מדובר בפתרון מגניב למדי – אבל אם לא בדקתם היטב את פנים הצמיג לפני שהחדרכם את הפנימית החדשה, אתם עומדים בפני תקר נוסף וללא יכולת לנפח את הגלגל.

אם יש לך זמן. זה הכלי בשבילך. צילום: פז בר
אם יש לך זמן. זה הכלי בשבילך. צילום: פז בר

ערכת תיקון תקרים

זה פריט המיועד למי שעוד רוכב על פנימיות ולמי שיש זמן וסבלנות לתקן תקרים בשטח (ולא אוהב ג'יפה). הערכה עשויה לחסוך לכם את המשקל של נשיאת פנימית רזרבית, אבל כאמור גוזלת זמן והתעסקות – לא תמיד רצוי כשרוכבים בחבורה. לרוב עדיף לבחור באופציה של פנימית רזרבית ולהשקיע את הדקות בתיקון הפנימית שהוצאתם בלילה בחניון.

קטן ושובב. ערכת כלים שיודעת לעשות הכל תחלץ אתכם מתקיעה. צילום: פז בר
קטן ושובב. ערכת כלים שיודעת לעשות הכל תחלץ אתכם מתקיעה. צילום: פז בר

מולטי טול

כלי עבודה המשלב את כל מידות האלן, הברגים והשטוצרים שצריך באופניים. קטן, קומפקטי וקל משקל, הוא יעזור לכם להחלץ במקרה של תקלה טכנית באופניים. למשל: קיצור שרשרת אם שברתם את הלשונית הנושאת את המעביר האחורי. פחות קריטי אם אתם רוכבים סביב הבית, ממש קריטי בסיבוב הארוך לערבה וכשאין קליטה בטלפון הנייד.

במקום לשפשף יש ערכת ניקוי מעולה לשרשרת, ונצלו את זה גם לשימון כדת משה בישראל. צילום: פז בר
במקום לשפשף יש ערכת ניקוי מעולה לשרשרת, ונצלו את זה גם לשימון כדת משה בישראל. צילום: פז בר

שמנים וניקוי

השרשרת של האופניים היא אחד המקורות המשמעותיים ביותר לחיכוך. שימון שרשרת מלוכלכת רק יתרום לקיצור חייה ולרוב ידביק עוד סחלה שיכביד עליה ועלינו עוד יותר. ערכת ניקוי שרשרת המלווה בשימון יסודי יגרום לאופניים שלכם לחוש "FRESH" ויעבירו יותר אנרגיה לגלגלים.

כל הפריטים צולמו בחנות מצמן את מירוץ בת"א

Check Also

קדימון לקסוס GX כל חדש

האם העיצוב הזוויתי של לקסוס GX החדש מרמז על המראה של טויוטה לנדקרוזר הבא? אחרי טויוטה טאקומה וה-GX של לקסוס, רק הפראדו נותר האחרון להתחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − fourteen =