יום שישי , 29 מרץ 2024
Domane SLR 9 eTap. לא רק יפים! גם מהירים מאד, ונוחים מאד כדי לאפשר לרוכבים לנצח. צילום: TREK
Domane SLR 9 eTap. לא רק יפים! גם מהירים מאד, ונוחים מאד כדי לאפשר לרוכבים לנצח. צילום: TREK

צפו: אופני כביש מ-TREK


רוני נאק

שמות כמו פריז-רוביי ו-טור דה פלנדרס, יעבירו צמרמורת בכל מי שעוקב אחרי מירוצי הכביש הגדולים. אבל לא רק צמרמורת גם זעזועים ורעידות של ממש שכן המירוצים הללו – המתקיימים יותר ממאה שנים – עוברים בכבישים ורחובות מרוצפי אבנים עגלגלות, cobblestone, חלקות, לא אחידות, עם רווחים וגדודיות אשר מנערות את הסתימות מהשיניים של הרוכבים הקשוחים ביותר.

ב-TERK הגיעו למסקנה שרוכב שנוח לו יהיה תחרותי ומהיר יותר וגם יתאושש בקלות לקראת יום התחרות הבא. הדור הקודם של דגם DOMANE כבר יישם חלקית את הטכנולוגיה המאפשרת כיול מידת הגמישות של מוט המושב – עתה, הדור החדש של DOMANE מרחיב את הקונספט ומביא "סוויטה" של פיצ'רים המאפשרים לשלדה (מקרבון כמובן) לספוג את עיקר העונש ולאפשר לרוכב להמשיך וללחום.

Domane SLR 7 Disc. המעבר למעצורי דיסק הוא טרנד הולך ומתחזק בסצינת הכביש - זה מביא עימו גם צירי גלגלים מעובים ושלדות מותאמות. צילום: TREK
Domane SLR 7 Disc. המעבר למעצורי דיסק הוא טרנד הולך ומתחזק בסצינת הכביש – זה מביא עימו גם צירי גלגלים מעובים ושלדות מותאמות. צילום: TREK

המערך – המכונה Iso SPEED – כולל מוט מושב בעל גמישות מכווננת, ראש היגוי עם בושינג פנימי המאפשר גמישות על ציר האורך (אינו משפיע על דיוק ההיגוי או הגיאומטריה), כידון קרבון מיוחד עם גמישות מתוכננת למבנה ומזלג ייעודי עם זווית היגוי מתאימה וגמישות נוספת.

הפיתוח כלל לא רק רכיבה על אותם "סטייג'ים" באירופה, אלא גם העתקה של פס באורך 100 מטרים אשר הוקם במרכז המו"פ של TREK בארה"ב. התוצאה – לפי היצרן – היא העלמה של עשרות אחוזים מהרעידות בכידון ומאחור.

שיפורים נוספים בשלדת הקרבון החדשה כוללים הגדלת המרווח לצמיגים רחבים יותר. יש תושבות חדשות ליישום של מעצורי דיסק הידראוליים – המגלים נוכחות הולכת וגוברת באופני כביש, צירי הגלגלים מעובים – בסגנון אופני ההרים – עם צירים בקוטר 12 מ"מ (מול 9 מ"מ) בגרסות המצוידות בדיסקים.

אצלנו החל השבוע השיווק של האופניים הללו. בהיצע 5 גרסאות שונות במנעד מחירים בין 23,400 ל-48,600 שקלים.

Check Also

ריקול עולמי ל-1.1 מיליון רכבים של טויוטה ולקסוס

חשש לכשל ביצור של חיישן כריות האוויר במושב הנוסע בחזית, מזמן לתיקון מעל למיליון יחידות של רכבי טויוטה ולקסוס ברחבי העולם. החשש: כרית האוויר לא תפתח כמצופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen + nineteen =