יום שלישי , 17 ינואר 2017
דף הבית » חדשות » צפו: בנטלי חושפת את רכב השטח היקר ביותר בעולם
צפו: בנטלי חושפת את רכב השטח היקר ביותר בעולם
בנטלי בנטאיגה - פאר פרימיום לבעלי בארות נפט ומכרות מינרלים. צילום: בנטלי

צפו: בנטלי חושפת את רכב השטח היקר ביותר בעולם

ניר בן זקן

שלוש וחצי שנים לאחר שחשפה יצרנית רכבי היוקרה הבריטית את כוונותיה להיות חלק מאופנת הקרוסאוברים עם ה-EXP 9 F קונספט בתערוכת ג'נבה 2012

היא מפרסמת סוף כל סוף תמונות ופרטים מלאים על גרסת הייצור שתיקרא בנטיאגה – שם המחבר בין יער השלג הגדול בעולם "טיאגה" (Tiaga) שנמתח (לא ברצף) בחלקו הצפוני של הכדור בין רוסיה, סקנדינביה, אלסקה וקנדה לארבעת האותיות הראשות בשם היצרן.

בנטלי בנטאיגה. 600 כוחות סוס וחלל פנים של מועדון גברים לונדוני - הביצוע גרמני...צילום: בנטלי

בנטלי בנטאיגה. 600 כוחות סוס וחלל פנים של מועדון גברים לונדוני – הביצוע גרמני…צילום: בנטלי

הבנטאיגה מתבסס על פלטפורמת MLB-Evo המשותפת לאודי Q7 החדש ועם א/ר/ג של 174.2/199.8/514.1 ס"מ ו-299.2 ס"מ בין הצירים הוא 1.5 ס"מ רחב יותר, 5.8 ס"מ קצר יותר, 9.8 ס"מ נמוך יותר ובעל בסיס גלגלים קטן ב-12.8 ס"מ מהמתחרהו, הריינג' רובר LWB (בסיס גלגלים ארוך). למרות השימוש המוגבר באלומיניום, מחט המאזניים מתייצבת על 2,422 ק"ג, 7 יותר מהריינג'.

בנטלי בנטאיגה. 600 כוחות סוס פלטפורמה משותפת עם אודי Q7 החדש. הביצוע גרמני...צילום: בנטלי

בנטלי בנטאיגה. 600 כוחות סוס פלטפורמה משותפת עם אודי Q7 החדש. הביצוע גרמני…צילום: בנטלי

העיצוב החיצוני עבר מסכת שינויים גדולה בהשוואה לקונספט המקורי שעיקרו בחזית המאמצת את קו העיצוב המשפחתי עם פנסים עגולים וגריל רשת בולט. כמצופה תא הנוסעים עשוי בעבודת יד עם דיפוני עור רכים, גימורי עץ, מתגים ממתכת ושעון זמן אנלוגי במרכז הקונסולה ומושבים קדמיים עם לא פחות מ-22 כיוונונים ו-6 תוכניות מסאג'. כאופציה תוכלו לקבל צמד כורסאות אחוריות במקום ספסל צמד מסכי טאבלט בגודל 10.2" הנשלפים מגב המושבים הקדמי ו-3 תאים דקורטיביים בתא המטען המכילים את כל מה שצריך לפיקניק איכותי בחיק הטבע; צמד בקבוקי שמפניה, סכום מלא וצמד שמיכות קרבול.

בנטלי בנטאיגה. 600 כוחות סוס ממנוע W12 מוגדש שמפיק קרוב ל-100 קג"מ. מתלי אוויר תקניים ומשקל עצמי של כ-2.5 טונות. צילום: בנטלי

בנטלי בנטאיגה. 600 כוחות סוס ממנוע W12 מוגדש שמפיק קרוב ל-100 קג"מ. מתלי אוויר תקניים ומשקל עצמי של כ-2.5 טונות. צילום: בנטלי

בחזית מנוע W12 בנפח 6.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו מפיק 608 כ"ס בין 5,250 ל-6,000 סל"ד ו-91.8 קג"מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן. עם 4.1 שניות בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ו-301 קמ"ש מרביים מדובר ברכב השטח המהיר ביותר בייצור סדרתי, 17 קמ"ש יותר ממחזיק התואר הנוכחי – פורשה קאיין טורבו S (זמן התאוצה ל-100 קמ"ש של הקאיין זהה).

מוטות מייצבים אקטיביים, מיתלי אוויר ובלמים גדולים במיוחד (400 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור) מבטיחים יכולת דינמית גבוהה גם כשהאספלט מתפתל. בשונה מהריינג' רובר, לבנטיאגה אין תיבת העברה עם הילוך כוח, אבל ההילוך הראשון בתיבת ההילוכים בעל יחס קצר במיוחד (1:4.71) ואמור להוות פתרון חלקי. מערכת בקרת השליטה מציעה 4 מצבי נהיגה בכביש ו-4 לשטח ומתאימה את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים, בקרת היציבות ומערכת המיתלים לתוואי הקרקע הנבחר.

אולי בכל זאת לנד רובר דיפנדר פתוח?

מה לוקח? סובארו XV או דאצ'יה דאסטר?

הבנטיאגה צפוי להיות יקר ב-180 אלף שקלים מהגרסה הבכירה של הריינג' רובר (שנמכרת בבריטניה ב-980 אלף שקלים לפני מיסים). למרות זאת בנטלי צופה שהבנטיאגה יימכר בכ-3,000 עותקים בשנה, יותר מרבע מכמות המכוניות שמכרה היצרנית בשנה שעברה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*