יום חמישי , 28 מרץ 2024
נוסעים עם קראוון או גוררים קרון סוסים כבד? לנד רובר דיסקברי יהיה הגורר הבטיחותי ביותר. צילום: לנד רובר
נוסעים עם קראוון או גוררים קרון סוסים כבד? לנד רובר דיסקברי יהיה הגורר הבטיחותי ביותר. צילום: לנד רובר

צפו: הגורר המושלם? לנד רובר דיסקברי

ניר בן זקן

לנד רובר דיסקברי 4 זכה במקום הראשון בתחרות הגורר הטוב ביותר של פורטל הקרוואנים הבריטי Caravan Club. בשונה מישראל, תרבות הקרוואנים מפותחת ופופולארית מאוד באירופה שאינה סובלת מגבולות צרים ושכנים עוינים.

וגורר השנה הוא...לנד רובר דיסקברי. צילום: לנד רובר
וגורר השנה הוא…לנד רובר דיסקברי. צילום: לנד רובר

התחרות הנערכת אחת לשנה בודקת רבים מהרכבים הנמכרים בממלכה המאוחדת במגוון פרמטרים הרלוונטיים עבור מטיילי הקרוואנים כמו בדיקת היציבות הכיוונית ומרחקי בלימה עם נגרר, התחלת נסיעה בעליה, שדה ראיה, יכולת תמרון בנסיעה לאחור ועד רמת השימושיות של תא המטען של הרכב הגורר.

לנד רובר דיסקברי זכה בתואר בשל יציבות כיוונית גבוהה, יכולת טובה להתחיל נסיעה בעליה ובלם יד חשמלי המחזיק היטב את הרכב והנגרר במדרון ומשתחרר אוטומטית עם התחלת נסיעה. פיצ'רים נוספים בדיסקו שזכו לדירוג גבוהה הם מערכת בקרת יציבות לסיוע בנגרר המפעילה את הבלמים ברכב הגורר ובכך ממתנת את תנועות הנגרר ומערכת לסיוע בחניה עם נגרר היודעת לזהות את מיקום הרכב והנגרר.

 

נגרר שקוף

בנוסף לזכייה, לנד רובר פיתחה לאחרונה קונספט של מערכת מצלמות המבטלת את השטח המת שנגרם על ידי הנגרר. זאת באמצעות מצלמה המותקנת מאחרי הנגרר ומוקרנת על המראה המרכזית בעת נסיעה כך שהיא למעשה מציגה לנהג את שדה הראיה הנסתר שמאחרי הנגרר.

נגרר שקוף והצצה לתוך הקרון דרך פיתוח חדש של לנד רובר. צילום: לנד רובר
נגרר שקוף והצצה לתוך הקרון דרך פיתוח חדש של לנד רובר. צילום: לנד רובר

בנסיעה לאחור המצלמה מקרינה את התמונה על גבי מסך התצוגה המרכזי ומסייעת לתמרן למיקום המדויק על ידי חצי הכוונה. בנוסף בעגלה לסוסים חיישנים מעבירים מיידע על הטמפרטורה בעגלה ומצלמה המותקנת בתוכו משדרת ישירות למסך התצוגה המרכזי או לסמארטפון את חלקו הפנימי של הנגרר.

Check Also

BYD טאנג מוסיף 25% לסוללה

הסוללה צומחת ב-25%, המשקל עולה, מהירות הטעינה משתפרת וגם הטווח עולה ל-530 ק"מ. BYD TANG מתעדכן באמצע השנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − 1 =