יום חמישי , 28 מרץ 2024
קורקינט חשמלי מעוצב. הקורקינט שיציג נמרוד ספיר בכנס "עיר העתיד" כבר משווק אצלנו במחיר של כ-9,000שקלים. צילום: MYWAY

קורקינט חשמלי בעיר העתיד?

בעתיד החשמלי של המכונית בולטות – כרגע – שתי אסכולות. הראשונה חושבת שעל מכונית חשמלית להחליף בכל פרמטר של שימוש יומיומי את המכונית הרגילה. אצלנו אנו מכירים את מיזם בטר פלייס שהחל סופסוף לצבור סוג של תאוצה עם מסירת המשלוח השני והקטן של הפלואנס EZ החשמלית. האסכולה השניה, שהגיע לחשיבה שלה מתופעת חברתית של עיור מתגבר. כאן הרכב החשמלי נועד לספק פתרון נטול מזהמים לטווחי נסיעה קצרים בתוך ה-"מגה עיר" של העתיד. ולאסכולה הזו חברו יצרני רכב רבים. בין הבולטים שבהם נמצא את ב.מ.וו ו-מיני, קבוצת פולקסוואגן, ואחרים.

קורקינט חשמלי MYWAY. אוי! תראו! מגדל אייפל. מעוצב ומתקפל להפליא הקורקינט החשמלי של נמרוד ספיר זיכה אותו בפרס. צילום: MYWAY

MAYWAY נכנסת לקטגוריה של "המייל האחרון" והיזם – נמרוד ספיר – הוזמן כמומחה בתחום. האג'נדה של ספיר גורסת כי בעיר אין צורך לנוע בכלים המיועדים לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש, הם כבדים, יקרים, ובלתי יעילים לנסיעה בתוך העיר הצפופה ממילא. אך צרכנים לא יוותרו עליהם כרכב עיקרי. לכן על רכבי העתיד לכלול בתוכם כלי תחבורה משני, זעיר, ממונע כמובן, יעיל, שאינו דורש חניה לא מזהם ויכול להגיע לכל חלקי העיר. כך חסכנו את השימוש של מכוניות בנוף העירוני.

בוא לגלות האם יש מכונית חשמלית בעתידך!

ספיר שהקים את חברת MYWAY , יציג  קונספט של קורקינט חשמלי שגלגליו מתקפלים בצמוד למשטח כמו גלגלי מטוס והוא מתקפל למימדים קטנים. לפי דוברו  זכה הקונספט ב רס ראשון של משרד התמ"ת וכן פיתח דגם אחר של קורקינט חשמלי קל ומתקפל בזריזות נארז לתיק וניתן לנשיאה ברכב וברכבת. המחיר של הדגם שבווידאו 8,500 שקלים , הוא שוקל 12 ק"ג, יגיע לטעינה מלאה בשלוש שעות מקשע ביתי ויגיע לטווח של עד 25 ק"מ (עפ"י נתוני היצרן עם רוכב במשקל 70 ק"ג).

ספיר הוזמן להציג את הקונספט בכנס "ערי העתיד" של האוניברסיטה לכלכלה ומינהל עסקים בווינה (Vienna University of Economics and Business) ובמימון ושיתוף של חברת KAPSCH ענקית בינלאומית בתחום התחבורה.

לצד הפיתרון האלגנטי של ספיר. חשוב לציין שיש בישראל תעשייה (גם אם לעיתים נדמה מחתרתית) של קורקינטים חשמליים. לציבור הישראלי הקונספט אינו זר ואפשר לראותו בכל עיר מרכזית אצלנו. בנוסף, יצרן גדול כמו GO-PAD  מיוצג אצלנו ואף יצר גרסה "i" לפי דרישות השוק הישראלי ואשר מאושר לנשיאה ברכבת ישראל ובאוטובוסים.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen + 4 =