יום שישי , 29 מרץ 2024
קיה סורנטו החדשה מושקת היום. החל מ-198 אלפי שקלים. צילום: קיה
קיה סורנטו החדשה מושקת היום. החל מ-198 אלפי שקלים. צילום: קיה

קיה סורנטו חדש

רוני נאק

זוכת פרס העיצוב בשנת 2015, קיה סורנטו, מושקת היום בישראל. רכב הפנאי/שטח הרב-מושבי גדול יותר בכל מימד, למעט הגובה. וזאת בעיקר הודות לבסיס הגלגלים הארוך יותר של שלדת הקרניבל הבא (אשר גם הוא עתיד להיחשף אצלנו ממש בקרוב).

קיה סורנטו סימן 3 בדרך אליכם. כל הגרסאות עם 7 מושבים. צילום: קיה
קיה סורנטו סימן 3 בדרך אליכם. כל הגרסאות עם 7 מושבים. צילום: קיה

לצד המידות המוגדלות, והשיפור בהנדסת האנוש והאיכות הכוללת של המכונית, מוצעת הסורנטו עם מנוע בנזין 2.4ל' עם תפוקה של 188 כ"ס ו-24.7 קג"מ ומנוע דיזל בנפח 2.2ל' אשר מפיק 200 כ"ס ו-45 קג"מ חינניים. תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת יונדאי/קיה מניעה גלגלים קדמיים או את כל הגלגלים בגרסאות ההנעה הכפולה.

גרסת EX של קיה סורנטו תגיע עם ריפודי עור כאלו על כל שבעת המושבים שלה. צילום: קיה
גרסת EX של קיה סורנטו תגיע עם ריפודי עור כאלו על כל שבעת המושבים שלה. צילום: קיה

השנה מצטרפת להיצע גרסת EX עם מנוע 2.4ל' בנזין והנעה קדמית בלבד אשר כוללת חבילת איבזור מועשרת עם ריפודי עור, תאורת LED  פנימית ועוד.

המחירים החל מ-198 אלפי שקלים ועד 273,000 שקלים לגרסת פרימיום דיזל כפולת הנעה. השיווק מתחיל באוגוסט

קטלוג קיה סורנטו המלא להורדה

 

להלן ההודעה המלאה מטעם דובר טלקאר

טלקאר משיקה בישראל את הדור השלישי של קיה סורנטו

 

  • מנוע בנזין 2.4 ליטר או 2.2 ליטר טורבו-דיזל, הנעה 2X4 או 4X4
  • רמת גימור חדשה ואטרקטיבית, EX2X4 מתווספת להיצע עם ריפודים מעור בגוון אחד\שני גוונים וגג נפתח חשמלי מזכוכית
  • מרכב חדש לחלוטין משפר את נוחות הנסיעה, התנהגות הכביש והבטיחות בהתנגשות
  • שיפורים ב-NVHוקפיצת מדרגה באיכות ועיצוב תא הנוסעים

קיה סורנטו החדש, המשלב עיצוב יחודי, סגנון, שימושיות וקדמה טכנולוגית, מתחיל היום להימכר בישראל; מעודכן יותר, אגרסיבי יותר ומעוצב עוד יותר.

במבט מהצד, שומר הדגם על מכסה תא המנוע הארוך שהוא סימן היכר של הסורנטו, ועל קורה D רחבה, אולם קו גג נמוך יותר יחד עם קו מותניים גבוה יותר וצורה משוכה לאחור מעניקים יציבה דרמטית ושרירית יותר מהדגם היוצא.

המראה החלק יותר של הסורנטו החדש מסתייע באורך הגדול יותר (4,780 מ"מ, תוספת של 95 מ"מ), הגובה הנמוך יותר (1,685 מ"מ, הנמכה של 15 מ"מ), והרוחב הגדול יותר (1,890 מ"מ, תוספת של 5 מ"מ).

תפיסת עיצוב פנימי "מודרני, רחב ונקי"

המקום בו מצויים רבים מהשיפורים של הסורנטו החדש הוא החלל הפנימי. את העיצוב הפנימי הוביל צוות העיצוב האירופאי של המותג ומעצבי קיה יצרו תא נוסעים מסוגנן ומפואר יותר, כולל חומרים בעלי איכות גבוהה יותר באופן משמעותי.

עיצוב תא הנוסעים הוא בסגנון "מודרני, רחב ונקי" ומעניק לתא הנוסעים מראה נחוש עם דגש אופקי. הרוחב מתבטא בלוח המחוונים, בעיטורים הפנימיים ובצורה העוטפת של לוח המכשירים שנמשכת אל חיפויי הדלתות. שיעור גבוה יותר של חומרים רכים למגע ועור מעניקים לתא הנוסעים תחושת פאר מודרנית ואווירה של רכב יוקרה.

הלקוחות יוכלו להזמין את החלל הפנימי בצבע אחד (שחור) או בשילוב שני צבעים (שחור ובז'), עם ריפודי בד או עור.

 

נוחות ומרווח פנים

בהשוואה לדור הקודם של הדגם, המידות החיצוניות הגדולות יותר ובסיס הגלגלים המוארך (2,780 מ"מ, תוספת של 80 מ"מ) מגדילים את המרחב בתא הנוסעים של הרכב החדש.

למרות שקו הגג נמוך יותר ב-15 מ"מ, מיקום חדש של כריות המושבים מבטיח מרווח ראש משופר ליושבים בכל שלוש שורות המושבים. גם המרחב למטען גדל, עם רצפת אזור מטען ארוכה יותר (תוספת של 87 מ"מ), וגידול של 17.5% בנפח המטען כששורת המושבים השלישית מקופלת, מ-515 ל-605 ליטר (VDA). הסורנטו החדש כולל גם תא אחסון חדש מתחת לרצפה עבור כיסוי אזור המטען.

הסורנטו החדש, הזמין בגרסאות 7 מושבים בלבד, כולל מושב אחורי המתפצל ומתקפל ביחס 40/20/40, לשיפור השימושיות, עם משענת יד מרכזית גבוה יותר. שורת המושבים השנייה המצוידת ב"קיפול מרחוק", המופעל באמצעות שתי ידיות בצידי אזור המטען, גם ניתנת להזזה לפנים ולאחור כדי לאפשר כניסה ויציאה בקלות רבה יותר לשורת המושבים השלישית.

 

עידון משופר

לכל אורך תהליך הפיתוח של הסורנטו החדש, התמקדו גם מהנדסי קיה בחיזוק מבנה המרכב ושיפור מאפייני ה-NVH (רעש, רעידות ונוקשות) כדי להגדיל את העידון וליצור סביבת נסיעה רגועה.

האמצעים להפחתת NVH שננקטו בסורנטו החדש כוללים חומר מבודד רעשים חדש עבור מנהרת גל ההינע, רפידת בידוד רעשים עבה יותר ב-29 אחוזים בלוח המכשירים (גידול מ-0.7 מ"מ ל-0.9 מ"מ), תושבות מנוע ותיבת הילוכים גדולות יותר לעידון רב יותר של חטיבת ההינע וכן, בגרסאות הדיזל, כיסוי חדש למסנן החלקיקים (DPF) ומגן אקוסטי המשולב במכסה שרשרת התזמון של המנוע. הרעש בתא הנוסעים קטן ב-3-6 אחוזים, בהתאם לתנאי הנהיגה ביחס לדגם הקודם.

נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש

המתלים הנפרדים שומרים על התצורה של הדגם היוצא (תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה מרובה חיבורים של קיה מאחור), אך כוללת מגוון שינויים. מאחור, תת המסגרת התומכת במתלים כוללת תותבים גדולים יותר כדי לבודד אותה בצורה טובה יותר מתא הנוסעים, ובולמי הזעזועים הגדולים יותר מותקנים כעת במצב אנכי מאחורי קו הסרן, לשיפור בקרת תנודות המרכב.

שינויים אלה, יחד עם רוחק הסרנים הגדול יותר, מעניקים נסיעה רכה יותר, עם תגובה הדרגתית יותר למהמורות בכביש, והופכים את הסורנטו החדש למקום נוח מאוד לבלות בו בנסיעות ארוכות.

מלפנים, מערכת הגה כוח חשמלי חדשה (R-MDPS) מורכבת ישירות על מסרק ההיגוי – במקום על מוט ההגה כמו בדגם היוצא. הדבר מעניק תחושת היגוי טובה יותר ותגובה מהירה יותר.

 

בטיחות

קיה סורנטו החדש זכה לדירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP, כשהוא זוכה לציונים גבוהים בכל ארבעת התחומים (90% להגנה על מבוגרים ברכב, 83% להגנה על ילדים ברכב, 67% להגנה על הולכי רגל ו-71% למערכות סיוע לבטיחות).

עיצוב

הסורנטו החדש  זוכה פרס Red Dot  היוקרתי לשנת 2015.

רמות גימור

לקיה סורנטו החדש שלוש רמות גימור: URBAN 2X4 בנזין אוטו', EX 2X4 בנזין אוטו' (חדש) ופרמיום 4X4, בנזין ודיזל אוטו'.

האבזור של רמת הגימור URBAN כולל בין היתר: 6 כריות אויר, מערכות ESP + TCS, HAC (סיוע לזינוק בעליה), ESS (מערכת התראה לבלימת חרום), SBL (תאורה עוקבת פנייה), ROP (מערכת למניעת התהפכות), TSA (מערכת בקרת יציבות לנגרר), בקרת אקלים מפוצלת, חלונות אחוריים כהים\PRIVACY, פתיחת תא מטען חשמלית חיצונית, מראות צד עם קיפול חשמלי, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מסילות גגון אורכיות, חישוקים קלים במידה 235/65/R17, מערכת מולטימדיה* ועוד. רמת הגימור EX מוסיפה ריפודים מעור בגוון אחד\שני גוונים, גג נפתח חשמלי מזכוכית, תאורת מפות מסוג LED ותאורת תא מטען מסוג LED. רמת הגימור פרימיום מוסיפה: מושב נהג חשמלי מתכוונן רב מצבי, פנסים קדמיים מסוג קסנון עם מתזים, "מפתח חכם" – זיהוי מרחוק והתנעה באמצעות כפתור, חיישני גשם, לוח מכוונים הכולל מסך 7" עם תצוגה דיגיטלית, חישוקים קלים במידה 235/60/R18, תאורה אחורית מסוג LED, מערכת הנעה 4X4 ועוד.

 

מחירים בש"ח

URBAN 2.4 בנזין 2X4 אוטו',7 מושבים EX 2.4 בנזין 2X4 אוטו',7 מושבים פרימיום 2.4 בנזין 4X4 אוטו',7 מושבים פרימיום 2.2 דיזל 4X4 אוטו',7 מושבים
197,900 ₪ 219,900 ₪ 262,900 ₪ 272,900 ₪

 

 

צריכת דלק

URBAN \ EX 2.4 בנזין 2X4 אוטו',7 מושבים פרימיום 2.4 בנזין 4X4 אוטו',7 מושבים פרימיום 2.2 דיזל 4X4 אוטו',7 מושבים
עירוני (ל'-100 ק"מ) 12 12.9 7.7
בינעירוני (ל'-100 ק"מ) 7 7.5 6.1
משולב (ל'-100 ק"מ) 8.8 9.4 6.7
דרגת זיהום אויר 14 15 14

 

 

Check Also

החל הקמפיין לטנדר כל חדש של קיה

קיה אוסטרליה פותחת בקמפיין מודעות לטנדר 4X4 הראשון מתוצרתה. השם עדיין לא פורסם רשמית אך עתיד להיות TASMAN. קיה מצידה רומזת כל יכולות ועמידות ברמת טויוטה היילקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 5 =