יום חמישי , 25 מאי 2017
דף הבית » חדשות » קיה ספורטאז' החדש בישראל – החל מ-138 אלף שקלים
קיה ספורטאז' החדש בישראל – החל מ-138 אלף שקלים
קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: קיה

קיה ספורטאז' החדש בישראל – החל מ-138 אלף שקלים

ניר בן זקן
קיה ספורטאז' הוא הדגם היחיד בקטגוריה שחצה את רף עשרת אלפים מכירות, כמעט כפול מהמתחרים הבולטים ומקום שלישי בטבלת כלל השוק (הקרוסאובר הראשון להיכנס לפודיום) והוא מהתורמים המרכזיים לגידול של קיה שמסיימת את 2015 כמותג הנמכר ביותר. זההצלחה נזקפת להצטרפות גרסת בסיס עם מנוע 1.6 ל'. גרסה, שהציעה במחיר של משפחתית רכב פנאי גדול יחסית ולא ג'יפון.

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

בדור החדש והרביעי של הדגם העיצוב החיצוני הפך מוחצן ובולט עוד יותר. גם תא הנוסעים עודכן עם חומרים איכותיים יותר, קונסולה מרכזית רחבה שפונה לכיוון הנהג, גלגל הגה בשרני ומושבים נוחים אך שילוב צבעים שחור, בגרסת הבסיס, נראה קודר. בסיס הגלגלים גדל (267 ס"מ, 3 ס"מ יותר) ובשילוב רצפה נמוכה יותר ומשענת מתכוונת בספסל האחורי, המרווח השתפר בעיקר לרגליים אבל גם לראש. אלו שמאחור יהנו גם מפתחי מיזוג אחוריים.

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

יחידת ההנעה עברה בירושה מהדגם הקודם; 1.6 ליטר אשר מפיק 132 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. המנוע המעודכן עומד בתקני יורו 6 ומזהם פחות (יורד מקבוצת הזיהום 15 ל-12) וגם חסכוני יותר ב-21 אחוזים לטענת היצרן. כשהוא מציב נתון של  13.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. לצידו תמשיך להימכר גרסת 2.0 ליטר עם 155 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. בפסגת ההיצע מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 177 כ"ס בשידוך לתיבה רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים והנעה כפולה קבועה.

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב יונדאי טוסון

והטנדר 4X4 הטוב בישראל הוא…

האבזור בגרסת הבסיס "אורבן" (ב-138 אלף שקלים) כולל מסך מגע בגודל 8" (בהתקנה מקומית) עם מצלמת רוורס, וויז מובנה, שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, חיישני תאורה דינמיים (מעבר אוטומטי בין אור נמוך לגבוה), מראות מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-6 כריות אוויר. ציוד בטיחות מתקדם כמו בלימת חירום אוטונומית מבוססת רדאר (ומזהה גם הולכי רגל) ומערכת לשמירה על נתיב מוצעות כסטנדרט.
במנוע 2.0 ליטר גרסת "אורבן" (ב-153 אלף שקלים) מוסיפה בקרת שיוט וחישוקים קלים בקוטר 17", גרסת LX (ב-168 אלף שקלים) כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת, חיישן גשם וחלון שמש פנוראמי בעוד גרסת EX (ב-177 אלף שקלים) מציעה בנוסף ריפודי עור וחישוקים קלים בקוטר 19". בפסגת ההיצע גרסת 1.6 טורבו תגיע ברמת אבזור אחת "פרימיום GT" (ב-185 אלף שקלים) שכוללת גלגל הגה בצורת האות D עם משוטים להחלפת הילוכים, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, מפתח חכם וחיישני חניה מלפנים ומאחור.

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

קיה ספורטאז החדש החל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

מחירי הספורטאז' החדש התייקרו ב-1,500 עד 4,000 שקלים בהתאם לגרסה בהשוואה לקודמו. האם למרות זאת יש לו את הכלים לשחזר את ההצלחה? בסוף השבוע נפרסם מבחן מקיף שינסה לתת תשובה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6