יום שלישי , 22 אוגוסט 2017
דף הבית » חדשות » ריינג' רובר ו-ב.מ.וו גרסאות היברידיות בקרוב
ריינג' רובר ו-ב.מ.וו גרסאות היברידיות בקרוב
ב.מ.וו X5 eDrive. ב.מ.וו ככל הנראה תפנה לנתיב של בנזין מוקטן-מוגדש עם חיזוק של הנעה חשמלית. הטווח אמור לעלות על 20 ק"מ/ל'. צילום: ב.מ.וו

ריינג' רובר ו-ב.מ.וו גרסאות היברידיות בקרוב

זה נכון שריינג' רובר זו פנטזיה מוטורית אמיתית שנועדה לאנשים עשירים, אבל הקושי בהגשמת הפנטזיה עובר גם במחשבה שכזאת: "גם אם הייתי מצליח להשיג ריינג' רובר – לא הייתי עומד בתשלומי הדלק היומיומיים". וזאת מבלי להזכיר את קנסות זיהום האוויר בכמה ערים מרכזיות באירופה וטווח נסיעה קצר בגרסאות הבנזין החזקות ביותר. ובכן, רבותיי המפנזטים, הפתרון נראה באופק: ריינג' רובר היברידי.

ריינג' רובר ווג היברידי. גרסה דיזל היברידית עולה לשוק. הבסיס הוא מנוע V6 המוכר יחד עם הנעה חשמלית להספק משולב של 350 כ"ס וצריכת  דלק של 16 ק"מ/ל'. צילום: לנד רובר

ריינג' רובר ווג היברידי. גרסה דיזל היברידית עולה לשוק. הבסיס הוא מנוע V6 המוכר יחד עם הנעה חשמלית להספק משולב של 350 כ"ס וצריכת דלק של 16 ק"מ/ל'. צילום: לנד רובר

מבחן רכב ב.מ.וו X3 מול וולוו XC60

יוצאים לשטח עם האמרים צבאיים

בבריטניה מדווחים על פתיחה קרובה של ספרי ההזמנות לגרסאות החדשות של ריינג' רובר ושל ריינג' רובר ספורט: אתם יושבים? גרסאות היברידיות. כראוי לכלי רכב שרוצה לחסוך בדלק באופן מהותי, בחברה לא מסתפקים ב"סתם" מערכת היברידית ובמקום לשלב חשמל עם בנזין, הם משלבים חשמל עם סולר.

שני רכבי השטח הגדולים והיקרים יוצעו עם אותה מערכת הנעה: מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים, משתלב עם מנוע חשמלי וביחד הם מספקים 340 כ"ס ומומנט משולב בשרני ביותר: 71 קג"מ בכל הטווח שבין 1,500 ל-3,000 סל"ד של מנוע הדיזל. הביצועים וצריכת הדלק בהתאם: ה-2.4 טון האלה מאיצים למאה קמ"ש בפחות משבע שניות, משיגים מהירות מרבית של 218-225 קמ"ש ומול זה – צריכת דלק ממוצעת משולבת מוצהרת של 15.6 ק"מ לליטר. מי שמכיר מקרוב את תצרוכת הדלק המקובלת של דגמי ריינג' רובר סופרצ'ארג'ד, מבין את גודל הבשורה.

גם ב.מ.וו בהיברידיים

 לפני חודשים ספורים נחשף בעולם הדור החדש של ב.מ.וו X5 וכעת הגיע זמן לגרסה המהפכנית, בכל הקשור באנרגיה. כמקובל בב.מ.וו, הם מציגים גרסת קונספט-לקראת-ייצור והפעם זוהי גרסה היברידית לקרוסאובר הפרימיום. המהפכנות איננה מסתיימת בכך שחברה כמו ב.מ.וו מייצרת רכב היברידי, אלא בכך שהוא יהיה היברידי-נטען, ושעם הטכנולוגיה הזו יגיע בקרוב לייצור.

ב.מ.וו X5 eDrive. ב.מ.וו ככל הנראה תפנה לנתיב של בנזין מוקטן-מוגדש עם חיזוק של הנעה חשמלית. הטווח אמור לעלות על 20 ק"מ/ל'. צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X5 eDrive. ב.מ.וו ככל הנראה תפנה לנתיב של בנזין מוקטן-מוגדש עם חיזוק של הנעה חשמלית. הטווח אמור לעלות על 20 ק"מ/ל'. צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו קונספט X5 eDrive קוראים לרכב הרעיון הזה ומערכת ההנעה שלו כוללת מנוע בעירה פנימית פלוס מנוע חשמלי. הגרמנים אינם מפרטים יותר מדי באשר למנוע הבעירה הפנימית, אבל מציינים כי הוא בן ארבעה צילינדרים ומצויד בטכנולוגיית טווין טורבו. המנוע החשמלי מייצר 95 כ"ס ומאפשר לרכב לנסוע לטווח של 30 קילומטרים על החשמל לבד, ועד למהירות של 120 קמ"ש. ביחד עם המנוע האחר הביצועים טובים משמעותית, כמובן, עם נתון מוצהר של כ-7 שניות למאה קמ"ש, ועל פי מדד צריכת הדלק האירופי הרשמי, משיג ב.מ.וו X5 בתצורה הזו צריכת דלק ממוצעת של 26.3 ק"מ לליטר (משוקלל עם טווח הנסיעה החשמלי).

לכל חדשות הרכב בשטח

לעומת דגמי ריינג' רובר שייצורם ייחל בקרוב, בב.מ.וו לא מכריזים רשמית על עלייתו של ב.מ.וו קונספט X5 eDrive לייצור, אבל ההערכות הן שהדבר יקרה ולא בעוד זמן רב.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6