יום שישי , 29 מרץ 2024

ריינג' ספורט היברידי לז'נבה

לנד רובר תציג במסגרת תערוכת הרכב המיועדת בז'נבה גרסת Plug-in היברידית – בה הסוללות ניתנות לטעינה גם באמצעות שקע חשמל ביתי – של הריינג' רובר ספורט. עיקר החדשות: מדובר באב-טיפוס שישמש פלטפורמה לניסויים עד להבשלת הגרסה המוכנה לייצור, והבטחה לצריכת דלק מרשימה ביותר שתעמוד על לפחות 25 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

כבסיס לקונספט – Range_E שמו – משמשת גרסת ה-TDV6 של ה'ספורט' לה מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר המייצר 243 כוח-סוס. אל כוח המנוע מצטרף מנוע חשמלי נוסף המותקן על הסרן האחורי שפרטים לגביו טרם נמסרו, אך צבר הסוללות (ליתיום-אייון) ממנו הוא מקבל את כוחו החשמלי נטען הן בנסיעה והן באמצעות כבל משקע החשמל הביתי. בלנד רובר מבטיחים שטווח הנסיעה המרבי על טהרת החשמל בלבד לא ירד מ-20 מייל, שהם 32 ק"מ. פליטת ה-CO2 בקונספט דומה לזו של הטויוטה פריוס המוכרת גם אצלנו, עם נתון מרשים ביותר של 89 גרם/ק"מ.

בלנד רובר עוסקים מזה שנים אחדות בפיתוח טכנולוגיה היברידית, פיתוח שקיבל רוח גבית רק לאחרונה, לאחר שוך הסערות שאפפו את היצרן הבריטי הוותיק שבסופו של דבר נחת בחיקו המרופד של קונצרן טאטא ההודי. בלנד רובר מיעדים את הטכנולוגיה ההיברידית שהריינג' ספורט יהיה הראשון ליהנות ממנה לכל דגמי היצרנית, וזאת עם הבטחה לא לפגוע ביכולות השטח של המכוניות – סממן ההיכר החשוב של לנד רובר – וכמובן תוך ירידה ניכרת בצריכת הדלק.

 

לנד רובר ריינג' רובר 2011: סיפור השושלת

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen + ten =