יום חמישי , 27 יולי 2017
דף הבית » מגזין » רכבנו על קורקינט מקרבון
רכבנו על קורקינט מקרבון
מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. גוף קרבון, חיווט נסתר, טווח וביצועים נחמדים ומחיר סביר. האם הפתרון המושלם לתחבורה בין תא המטען של המכונית למשרד? צילום: רוני נאק

רכבנו על קורקינט מקרבון


רוני נאק

רק בסתיו האחרון – של 2016 – הפך הדומיין האפור של הקורקינטים החשמליים ללבן וברור – בזכות שורה של תקנות שהעביר משרד התחבורה המגדיר במדויק מה זו "החיה הזו" הנקראת בלשון העם קורקינט חשמלי. הם אפילו המציאו מילה בשביל זה "גלגלינוע" – וזה לא רק נחמד זה גם נותן למוצר התחבורה הזה זהות משפטית ברורה. על הספק המנוע לא לעלות מעל 250 וואט, על המהירות המירבית לא לעלות על 25 קמ"ש והמשקל העצמי אסור שיעבור 30 ק"ג. צריך שיהיו לגלגינוע מעצורים אשר בהפעלתם מדוממים את המנוע וגם מצערת כדי לווסת את מהירות הרכיבה. זו אגב מותרת רק מגיל 16 ותמיד כולם חייבים לחבוש קסדה או/ו אפוד זוהר בלילה. גרסה מוחלשת, עם מנוע של 100 וואט והגבלת מהירות של 12 קמ"ש חוקית לרכיבה מגיל 12.

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. גוף קרבון, חיווט נסתר, טווח וביצועים נחמדים ומחיר סביר. האם הפתרון המושלם לתחבורה בין תא המטען של המכונית למשרד? צילום: רוני נאק

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. גוף קרבון, חיווט נסתר, טווח וביצועים נחמדים ומחיר סביר. האם הפתרון המושלם לתחבורה בין תא המטען של המכונית למשרד? צילום: רוני נאק

ג'ק הוט

לבחינה קבלנו מקונינג – היבואנית – את הגרסה החזקה יותר – אשר מצוידת אצלנו עם סוללה משמעותית למדי (מתוצרת LG) בנפח של 10.4Ah. הסוללה הגדולה מקפיצה את המשקל העצמי של הקורקינט המעוצב מ-6.3 ק"ג ל-7.9 ק"ג. עדיין משקל נוצתי ביחס למרבית הקורקינטים שיש. חלק נכבד מהחיסכון במשקל מגיע מחלקי הקרבון (חומר מרוכב על בסיס סיבי פחמן הנפוץ בתעופה ובאופני – קצה) המרכזיים המרכיבים את משטח העמידה ואת מוט ההיגוי. אבל לא רק חומר הגלם משחק כאן תפקיד אלא גם עיצוב המוצר המבריק של הכלי. כאן האריזה סופר-קומפקטית וחכמה. במבט בוחן תגלו כי כל מערכת ההנעה וגם הסוללה משולבת במוט ההיגוי. אין חיווט חיצוני, אין סוללה נפרדת – הכל בחרטום. טבור הגלגל הקדמי מאכלס את המנוע החשמלי הזעיר – 24 וולט ו-250 וואט. סביבו צמיג מגומי קשיח בקוטר 5.5 אינץ' והסוללה ממלאת את חלל המוט הניצב. הכידון רחב יחסית ועם גריפים רכים מאד ונעימים למגע. מול אגודל יד ימין תמצאו מצערת ויחידת פיקוד עם צד רב-תפקודי ומול אגודל שמאל מעצור אלקטרוני שהיצרן מכנה EABS. אהבתי את תאורת ה-LED המדהימה בעוצמתה ובלוק שיוצרת. היחידה הזו מגיעה מ-CREE שהיא שם דבר בתעשייה. עוד הרשים אותי מנגנון הקיפול העשוי מאלומיניום מכורסם וברמה גבוהה מאד. בורגי אלן שטוחי ראש בכל מקום והתחושה של מוצר פרימיום נודפת בכל אשר תגעו.

המחיר עומד על 2,850 שקלים, אצל קונינג היבואנית

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. המנוע הזעיר נמצא בטבור הגלגל הקדמי - הזעיר גם הוא. המנוע מספק גם בלימה חשמלית ואף טעינה של סוללת הליתיום. צילום: רוני נאק

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. המנוע הזעיר נמצא בטבור הגלגל הקדמי – הזעיר גם הוא. המנוע מספק גם בלימה חשמלית ואף טעינה של סוללת הליתיום. צילום: רוני נאק

 

רכיבה

מאד אינטואיטיבית. אבל להגיע לתחילת התנועה צריך לפענח ראשית את אופן פתיחת הכלי המקופל. זה דורש שתי פעולות משני הצדדים. אולי בטיחותי אבל מסורבל יחסית. תוכלו לבחור בין שלוש רמות של עוצמה כאשר רמה "1" היא זחילה מתסכלת, רמה "2" תספק רוכבים מתחילים או מי שינסה למתוח את גבולות הטווח. ורמה "3" אשר בה ביליתי את רוב הקילומטרים ונותנת תאוצה מהירה למדי ושיוט של 25 קמ"ש. השליטה בעוצמה קלה מאד עם המצערת וגם הבלם האלקטרוני מצאתי אותו יעיל מאד – כך שרוב הזמן כלל לא השתמשתי בבלם המכאני שיש על הגלגל האחורי.

בעוד שלגלגלים הקטנים יש יתרון בכל האמור לאחסון וטלטול הכלי באופן מנואלי – אלו מתקשים כשפני השטח אינם מושלמים. מרצפות, מדרכות אקרשטיין, סדקים במדרכות או פתח ביוב עמוק – אלו יעבירו חבטה או יצרו וויברציות ברגליים. משטח הקרבון הגמיש הוא ממש קפיצי וסופג הרבה מאד אבל אני חרד מתפר גבוה מדי, או GAP באספלט שילכוד את הגלגל. כך שסיגלתי לעצמי טכניקה של "הרמת גלגל" כשהשיבוש שלפני נדמה כגבוה מדי. למעט זאת, על מסלול אופניים סלול, אספלט של רחוב או משטח אחיד אחר – הכלי סיפק ריחוף מהיר ונעים מאד – כאשר התמרון שמתקבל מהגלגלים הזעירים הללו חד ומהיר מאד.

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. גוף קרבון, חיווט נסתר, טווח וביצועים נחמדים ומחיר סביר. האם הפתרון המושלם לתחבורה בין תא המטען של המכונית למשרד? מנגנון הקיפול עשוי מאלומיניום מכורסם ומבוצע ברמה מאד גבוהה ומספק נעילה ואחיזה איתנים במשטחי הקרבון. צילום: רוני נאק

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. גוף קרבון, חיווט נסתר, טווח וביצועים נחמדים ומחיר סביר. האם הפתרון המושלם לתחבורה בין תא המטען של המכונית למשרד? מנגנון הקיפול עשוי מאלומיניום מכורסם ומבוצע ברמה מאד גבוהה ומספק נעילה ואחיזה איתנים במשטחי הקרבון. צילום: רוני נאק

טווח הרכיבה בהחלט שעומד בהגדרות של היבואן עם כמעט 20 קילומטרים (אפילו שאני חורג ממשקל המקסימום של היבואן בכ-10 ק"ג..אאוץ') שעברנו באזור של הרצליה ורמת השרון בשורה של שליחויות ומשימות שהשתיקה יפה להן. שלא כמו בכלים אחרים שבהם נתקלנו בעוצמה פוחתת ככל שהסוללה מתחילה להתקרב לסוף השליש האחרון שלה – כאן הביצועים היו עקביים כמעט עד לסוף.

בסוף הרכיבה הקיפול של הכלי נעשה במשיכה קלה והנפתו בגרם מדרגות או לתא מטען של מכונית קלילה. רכבי סופר-מיני צרים דורשים מעט תמרון כדי להכניס אותו לתא. זמן הטעינה למלא נמדד על כ-4 שעות משקע בחדר העבודה שלי.

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. גם עם הסוללה הגדולה המספקת טווח של 20 קילומטרים הקורקינט שוקל פחות מ-8.0 ק"ג. צילום: רוני נאק

מבחן לגלגילנוע ג'ק הוט. גם עם הסוללה הגדולה המספקת טווח של 20 קילומטרים הקורקינט שוקל פחות מ-8.0 ק"ג. צילום: רוני נאק

סיכום

הקלילות של הכלי קנתה אותי וממש אהבתי את המחשבה שמאחרי יצירה הקורקינט הזה וכמובן את השימוש בקרבון שהוא החומר המועדף עליי בהקשר הזה. גם דינאמית ג'ק הוט עמד בהבטחות עם מהירות, טווח וזמני טעינה מצוינים. הוא מתאים למי שצריך כלי כדי לסגור את הקילומטר האחרון מהחניון של פאתי העיר למרכזה – או בין תחנת הרכבת למגדל המשרדים. בעיקר הזכות קלות הנשיאה שלו. הקוטן של הגלגלים הוא יתרון כמו גם חיסרון. ועל כל משטח שאינו מושלם תחושו היטב את הטקסטורה של האספלט מתחת לרגליים.

One comment

  1. סקירה מעולה ומקצועית! נראה שהכלי הזה פופלארי. ראיתי עוד סקירת וידאו שנעשתה עליו, אבל עם פחות מידע מקצועי כמו במאמר:
    http://www.eway.co.il/model/jack-hot-pro-electric-scooter/

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6