יום שישי , 19 אפריל 2024
שברולט TRAX . רכב פנאי קומפקטי ראשון משברולט - ישווק כאופציה קטנה יותר לשברולט קפטיבה. צילום: chevrolet

רכב פנאי קומפקטי חדש לשברולט TRAX

שברולט TRAX . רכב פנאי קומפקטי ראשון משברולט - ישווק כאופציה קטנה יותר לשברולט קפטיבה. צילום: chevroletאפילו שלרוב מדובר בשטנץ קבוע – זו תמיד אומנות לנסח הודעה לעיתונות. כך למשל בהודעתה לעיתונות לוקחת שברולט בעלות על עולם ה-SUV וכבר בשורה השניה שלו מגדירה את הסבאורבן קאריאול משנת 1935 כ-SUV הראשון. ובאמת זו הייתה הפעם הראשונה שיצרן רכב הניח מרכב סטיישן מוארך על שלדת סולם של משאית קלה. וזה הרגל שהם ממשיכים עימו גם היום.

מאז עברו הרבה מים בדטרויט ועולם ה-SUV הולך ומתכווץ בלחצם של תהליכים גלובליים חזקים אפילו יותר מ-SUBURBAN מגודל. כך הציגה שברולט את ה-TRAX לסגמנט הכי דינאמי של עולם הרכב – סגמנט C הקומפקטי – ממנו ראינו את רוב הפעילות על רצפת האולמות המוארים בתערוכת פריז.

ה-TRAX מתבסס על הפלטפורמה הקטנה של GM אשר ווריאנטים שלה משרתים כבר את השברולט ספארק, אבאו, סוניק ודגמים נוספים מאופל ו-ווקסהול. המידות אכן קומפקטיות עם אורך כללי של 4,25 מ', רוחב של 1,77 וגובה של 1,67 מ'. העיצוב מנסה לשמור על המאפיינים הקלאסיים של SUV, אך גם "מעגל פינות" לטובת צימצום הגרר האירודינאמי. בתוך בתי הגלגלים תגלו חישוקים בקוטר של 16 או 18 אינץ'.

שברולט טראקס. אח קטן של קפטיבה ומונע עם מנוע 1.4ל' טורבו שמוכר לנו משברולט קרוז. מחיר לא ידוע עדיין. צילום: chevrolet

מי שציפה לדחוס כאן שבעה מושבים – יתאכזב – ה-TRAX מיועד לאכלס חמישה מבוגרים ובעוד שאלו מאחור יהנו מאינטימיות מוגברת, הטענה לא כזו רחוקה מהמציאות (לפחות ברכב סטאטי בתערוכה).

בהיצע שלושה מנועים: דיזל 1.7ל' עם 130 כ"ס ו-30 קג"מ שיהיה הגרסה החסכונית עם צריכת דלק מוצהרת של 22.2 ק"מ/ל'. בנזין 1.6 ל' אטמוספרי המפיק 115 כ"ס וקיים רק בגרסת הנעה קדמית ובנזין 1.4ל' טורבו עם 140 כ"ס ו-20 קג"מ.

כרגע הגרסה האוטומטית היחידה היא הדיזל עם הנעה קדמית בלבד, בעוד שגרסאות הבנזין כולן ידניות. בשני המקרים מדובר בתיבות עם שישה הילוכים והנעה כפולה סלקטיבית – הכין שיש.

בתחום הבטיחות מצויד TRAX במערך מלא של אמצעים: בקרת יציבות ומשיכה, סיוע בזינוק בעליה, בקרת מהירות במורד, ייצוב נגרר וכמובן כלוב בטיחות סביב תא הנוסעים, שש כריות אוויר ודוושות שאמורות להיגזר בתאונה ולמנוע מצב שבו הן לוכדות את רגלי הנהג.

שברולט טראקס. יגיע אלינו במחצית 2013 - כאן בבכורה העולמית בתערוכת פריז. צילום: רוני נאק

כבכל רכב עם תא נוסעים מאורך, נהנה TRAX מחלל רב למטען. עם כל המושבים מקופלים אפשר להגיע לנפח של 1,370 ליטרים ולמצא חלל נוסף בתאים חבויים ברצפת הרכב. עוד תשמחו לגלות מערכת מולטמדיה חדשה MyLink האוגרת את כל המידע שיש לכם בסמארטפון ומאפשר גישה נוחה אליו באמצעות מסך מגע ברזולוציה גבוהה ומידות של שבעה אינץ'.

אלינו צפוי TRAX להגיע במחצית 2013 – כך נמסר מפי גורם בכיר ב-UMI. עוד לא ברור באיזו גרסת מנוע ומפרט איבזור, מה שכן ידוע הוא שיהיה על UMI – יבואני שברולט – לקלוע למחיר בסיס של כ-165 אלף שקלים כדי להיות תחרותיים.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × two =