יום ראשון , 26 מרץ 2017
דף הבית » אופני הרים » רכיבת אופניים בלילה
רכיבת אופניים בלילה
בדרך לעוד הרפתקאה! רכיבת לילה לאור פנסים יכולה לעזור לך למצא את האש שכבתה. צילום: רוני נאק

רכיבת אופניים בלילה

רוני נאק

חם אצלנו. חם מאד. ואפילו שעכשיו כבר הגיע הסתיו – זה הופך לגרוע יותר. מדוע? כי עדיין חם אבל הימים קצרים יותר באופן מורגש. מצד שני הערבים והלילות מאד נעימים – ויש אפילו ירידה קלה באותה לחות חונקת אשר אוחזת בצוואר של כל מי שמעז לצאת לרכוב אחרי סיום הבריזה של אחרי הצהריים. חוצמזה כמה פעמים שמעתם את סיפורי רכיבת הלילה של החברים? המון נכון? הם מספרים כמה זה כיף, ומאתגר ומחדש לכם את החוויה על סינגלים ושבילי רכיבה שאתם מכירים היטב ובינינו אולי כבר משועממים מהם.

בדרך לעוד הרפתקאה! רכיבת לילה לאור פנסים יכולה לעזור לך למצא את האש שכבתה. צילום: רוני נאק

בדרך לעוד הרפתקאה! רכיבת לילה לאור פנסים יכולה לעזור לך למצא את האש שכבתה. צילום: רוני נאק

בעצם השביל לא רק ייראה אחרת, כי תראו הרבה פחות ממנו, כל החושים מתחדדים, הריחות הופכים נוכחים יותר כשהלחות מעלה את ריח העשב הישב, אותו רצף פניות מוכר הופך לחוויה אחרת לגמרי לאורם של פנסים, וכל גבנון קטן המטיל צל – מאיים כדרופ עצום. אקסייטינג!

 

אז מה צריך?

ביגוד: עכשיו לקראת החורף הטמפרטורות מעט נמוכות יותר. זה פחות קריטי באיזורי החוף והנמוכים אבל מורגש מאד בהרים. היו ערים למזג האוויר ההפכפך וקחו סט בגדים להחלפה של "ארוך ודק" – מעיל רוח יכול להיות מועיל מאד כדי שלא נתקרר בתום חצי הקפה של יער ביריה באחת לפנות בוקר. בגדי רכיבה עם משטחים מחזירי אור – או סתם מחזירי אור – יעזרו לכם לבלוט בשטח – כדי שרוכבי האופניים האחרים ימצאו אתכם ביתר קלות אחרי שתעופו מהסינגל…סתאאאם! זה לא קורה – קל יותר לשמור על קשר ואם יש קטעי קישור או חציית כבישים זה עניין של בטיחות.

רכיבת לילה על אופניים. משקפי מגן שקופים ופנס על הראש - חובה. צילום: תומר פדר

רכיבת לילה על אופניים. משקפי מגן שקופים ופנס על הראש – חובה. צילום: תומר פדר

משקפי מגן: כל הסיבות שבגללן אנו רוכבים עם משקפי שמש ביום – רלוונטיות (למעט השמש כמובן) לרכיבה לילית. נסו לרכוב על דרך עפר ללא משקפיים ותגלו שצמיגי השטח השמנמנים שלכם מצטיינים בלקלוע אבק וגרגירים ישר לתוך הרטוב של העין. משקפי מגן הם פריט חובה – שקופים או בגוון צהבהב. יש משקפיים שמגיעים עם עדשות שקופות כחלק מהערכה שלהם. אני החלפתי את העדשות ברודי פרוג'קט בעלות של 150 שקלים בלבד – או שתוכלו לרכוש משקפי מגן תעשיתיים בעשרות שקלים בודדים. אין אמנם מקדם קוליות אבל יש הגנה מפני פגיעה מכאנית בעין.

תפיסת עומק בעייתית בלילה. שני פנסים כאן בבן שמן. צילום: איגור

תפיסת עומק בעייתית בלילה. שני פנסים כאן בבן שמן. צילום: איגור

פנסים: כאן אין חכמות. נסו לחסוך ותקבלו חרא פנס. מהר מאד תגלו גם כי פנס יחיד לא מספיק. רצוי שניים: אחד על הכידון, השני על הקסדה ומאיר לכיוון שאתם מסובבים את הראש והמהדרין מוסיפים גם נצנץ אדמוני מאחור. בקיצור חפשו פנס כמה שיותר חזק – 350 לומנז לפחות – כזה שיאפשר לכם לרכוב בקצב רגיל על סינגל מוכר ובחושך מוחלט. מה לחפש בפנס? כמה דברים: 1. עוצמת תאורה. 2. משך תאורה (זה לא נוח להיתקע באמצע השטח ללא אור כלל) 3. מבנה עמיד ב:אבק, מים, בוץ ונפילה מזדמנת. 4. חיבורים ומתאמים לכידון/קסדה/שלדה וכו'.

תפיסת עומק בעייתית בלילה. שני פנסים כאן בבן שמן. צילום: תומר פדר

תפיסת עומק בעייתית בלילה. שני פנסים כאן בבן שמן. צילום: תומר פדר

טווח המחירים כאן גדול מאד ויותר מזה ההיצע עצום – קניה באינטרנט מומלצת כדי לחסוך ולהשיג יחידות תאורה אקזוטיות וחזקות מאד. פתרון מהיר תמצאו בחנויות האופניים שאצלנו. המלצה? Nite Rider Lumina – שניתן למצא ברוזן מינץ. נטענים מ-USB יספקו טווח תאורה בין 550 ל-750 לומנז ושוקלים ל-170 גרמים הנוספים לקסדה שעל הראש. הפנסים הללו עולים החל מ-420 שקלים.

nite-rider פנס נטען עם גוף מתכת עמיד. רכבנ ואהבנו. להשיג ברוזן מינץ. צילום: רוזמן מינץ

nite-rider פנס נטען עם גוף מתכת עמיד. רכבנ ואהבנו. להשיג ברוזן מינץ. צילום: רוזמן מינץ

מערכות תאורה דומות – וטובות – תמצאו גם מ-LEZYNE המשווקים דרך מפיצים של CTC (אופני טרק). כאן המחיר מתחיל מכ-400 שקלים לפנס LED של 400 לומנז ועד 3,000 שקלים למשהו שהם מגדירים כ"זרקור לכידון" עם 3200 לומנז ומשך תאורה של עשרות שעות רצופות.

מה אתם צריכים (בניגוד למה שרוצים) לטעמנו צמד פנסים של 500 עד 750 לומנז – אחד על הקסדה והשני על הכידון יעשו את העבודה.

תפיסת עומק בעייתית בלילה. שני פנסים כאן בבן שמן. צילום: תומר פדר

תפיסת עומק בעייתית בלילה. שני פנסים כאן בבן שמן. צילום: תומר פדר

איפה רוכבים?

אם זו הפעם הראשונה שאתם יוצאים לרכוב בלילה – עשו זאת במקום ועל שביל שאתם מכירים. היו מודעים לתפישת העומק שלכם – שכן התאורה המלאכותית "משטחת" את פני השטח ומקשה לאמוד את העומק של הדרופים ואת הגובה של הסלעים. התרגלתם? אהבתם? צאו עכשיו להרפתקאות חדשות במקומות שאתם לא מכירים או חיזרו לסינגלים שמזמן לא ביקרתם בהם. כל האזהרות לגבי רכיבת יום תקיפות שבעתיים גם בלילה – לכן הקפידו להצטייד בכל מה שצריך כדי שלא להישאר תקועים בשטח. קחו סוללות ספייר לפנסים (אם ניתן), סוללה לסמארטפון, משרוקית ואת עפרון הזיקוקים שגנבתם מהמילואים – שיהיה. אבטחו הכל (בעיקר מפתחות של הרכב, ארנק או כל דבר אחר שיחזיר אתכם לשטח לחפש אותו. יש שטחי אש שפעילים יותר דווקא בשעות הלילה. אם אתם רוכבים באיזורים הללו בידקו את האפשרויות מול מתא"מ של צה"ל לאיזור הרלוונטי.

בדרך לעוד הרפתקאה! רכיבת לילה לאור פנסים יכולה לעזור לך למצא את האש שכבתה. כאן עם איסוזו דימקס שלקח אותנו לעומק השטח. צילום: רוני נאק

בדרך לעוד הרפתקאה! רכיבת לילה לאור פנסים יכולה לעזור לך למצא את האש שכבתה. כאן עם איסוזו דימקס שלקח אותנו לעומק השטח. צילום: רוני נאק

נהניתם? סבלתם? חושבים שמצאתם קונץ חדש או שביל מדהים לרכיבת לילה? ספרו לנו!

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*