יום שישי , 29 מרץ 2024
רנו סניק קונקווסט - לא נועד לכבוש מעלות אבל נראה קשוח. השילוב של ה-RX עם הנ"ל אולי יניב רכב שטח מגניב? צילום: רנו

רנו סניק: בקרוב גם כרכב פנאי

זוכרים את רנו סניק RX4 ואת הסניק קונקווסט? בצרפת מתכוננים לחבר מחדש בין מיניוואן קומפקטי ורכב פנאי. המרכב יוגבה, חצאיות יותקנו וההשקה צפויה לקראת תערוכת ז'נבה

רנו סניק RX4. מראה קשוח והנעה כפולה משטאייר האוסטרית לא הספיקו ל-RX4 אצלנו. צילום: רנו

 

באמצע החיים של הדור הראשון למיניוואן הקומפקטי, רנו סניק, החליטו הצרפתים לחבור לגאוני השטח של שטייר-דיימלר-פוך (שהפך עם הזמן ל"מאגנה שטייר") ולהפיק בשנת 2000 גרסת פנאי חטובה לסניק ההוא. קראו לגרסה הזו: רנו סניק RX4. המיניוואן-פנאי צויד בהנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי, בהגבהה מדויקת של המרכב וגם במגני בוץ ואבנים שאיפשרו לז'קלין ולז'אן לצאת עם ילדיהם לטיולי שטח בימי שמש פרובאנסיאליים.

חלפו רק שלוש שנים כדי שברנו יחליטו שלא ממש כדאי להמשיך וכך חלף לו המיניוואן-פנאי של רנו, אבל לא לזמן רב. לקראת ההחלפה של הדור השני החליטו אצל היצרן הוותיק לשוב ולטפל בסניק ונחשפה גרסת ה"קונקווסט" (Conquest) של המיניוואן הקומפקטי, הפעם עם הנעה קדמית בלבד וכמה חצאיות. הקונקווסט נגנז מהר ובדור השלישי טרם זכינו לשזוף עינינו ברנו סניק קשוח.

רנו סניק קונקווסט - לא נועד לכבוש מעלות אבל נראה קשוח. השילוב של ה-RX עם הנ"ל אולי יניב רכב שטח מגניב? צילום: רנו

לא עוד. בתמונות ריגול שנחשפו באירופה נראה בבירור הסניק בגרסה חדשה וקשוחה. גם כעת נמצא המיניוואן הקומפקטי בשלב מתקדם בחייו (כבר חלפה שנה מאז שנחשפה מתיחת הפנים של אמצע החיים) וגם כעת החליטו ברנו שהגיע הזמן לשדרג את מעמדו, כדי להשאיר אותו רענן ומושך.

לא הרבה אפשר לספר על הסניק הקשוח. מהתמונות ניכר שגרסת הפנאי תזכה למרווח גחון משופר משמעותית מזה שבגרסת הכביש. עוד ניכר כי גם היא תזכה לסדרת מיגונים וחצאיות שמטרתם תהיה הגנה מבוץ ואבנים, ולא פחות חשוב מכך – הצהרה על כך שלא מדובר בסניק רגיל. האם הסניק-פנאי יצויד בהנעה כפולה? לא לגמרי ברור, אבל נראה שאת התשובה הרשמית לכך נדע עוד לפני תערוכת ז'נבה, בסוף החורף הזה.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − eleven =