יום שישי , 29 מרץ 2024
ב.מ.וו חושפת גרסאות M של X5 ו-X6. קרוב ל-600 כ"ס וכמעט 300 קמ"ש. צילום: BMW
ב.מ.וו חושפת גרסאות M של X5 ו-X6. קרוב ל-600 כ"ס וכמעט 300 קמ"ש. צילום: BMW

שרירים בשטח – ב.מ.וו חושפת את ה-X5 וה-X6 בגרסאות M

כתב: ניר בן זקן

באמצע העשור הקודם, כשדגמי ב.מ.וו היו על טהרת המנועים האטמוספריים תאבי סל"ד, הצהירה החברה לשאלות הרבות על התחרות מול לפורשה קאיין טורבו ומרצדס ML AMG כי "לא את שם M לא תישא לשווא" –  האות המציינת את הגרסאות הכי ספורטיביות מבית המדרש של מינכן לא תתנוסס על גבי לימוזינות או רכבי שטח כמו המתחרים.

ב.מ.וו חושפת גרסאות M של X5 ו-X6. קרוב ל-600 כ"ס וכמעט 300 קמ"ש. צילום: BMW
ב.מ.וו חושפת גרסאות M של X5 ו-X6. קרוב ל-600 כ"ס וכמעט 300 קמ"ש. צילום: BMW

למרות ההצהרה ב.מ.וו בסוף השתכנעה בצורך של לקוחות רבים, בעיקר אלו מארה"ב, לקרוסאובר עם ביצועים של מכונית ספורט ובתערוכת ניו יורק ב-2009 חשפה את ה-X5 וה-X6 בגרסאות M ומלבד היותו הקרוסאובר הראשון של החטיבה הוא היה גם הראשון לאמץ מגדש טורבו שכיום מצוי בכל דגמי M.
לקראת תערוכת לוס אנג'לס שתיערך בסוף החודש ב.מ.וו חושפת את היורשים המפולפלים. כבעבר בחזית שוכן מנוע V8 4.4 ליטר טווין טורבו (כמו זה של ה-M5 הנוכחית) המפיק 575 כ"ס (תוספת של 20 בובים) ו-76.5 קג"מ (7.14 קג"מ יותר) הזמינים בכל התווך שבין 2,200 ל-5,000 סל"ד.

על העברת הכוח לגלגלים אחראית תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים (6 בדגמים הקודמים) והנעה כפולה קבועה X-drive המוכרת של היצרן שמסוגלת להעביר עד 100 אחוזים מהכוח לציר האוחז. כל זה יאפשר לכם להאיץ למהירות תלת ספרתית תוך 4.2 שניות, 0.5 שניות מהר יותר מה-ML63 AMG, 0.3 שניות מהיר יותר מהריינג' ספורט SVR ורק 0.1 שניות איטי יותר מפורשה קאיין טורבו S. כנהוג בתוצרת גרמניה, המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, ואם תסירו את ההגבלה תוכלו על פי הערכות לגעת ב-300 קמ"ש.

 

כדי לתמוך בביצועים האלה גם כשהאספלט מסתלסל המיתלים מונמכים בסנטימטר בהשוואה לגרסאות הרגילות עם שילוב של קפיצי אוויר מאחור ובולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחותם לפי בחירת מצבי הנהיגה, הגה זוכה לכיול ספורטיבי ותקשורתי יותר, הבלמים מגודלי קוטר.

[pro_ad_display_adzone id="79"]

כאופציה תוכלו לבחור בחישוקי 21" עם גומי דביק במיוחד; צמיגי מישלן פיילוט סופר ספורט UHP במידה 285/35R21 מלפנים ו-325/35R21 מאחור. לטענת ב.מ.וו צמד האיקסים מסוגל לפתח תאוצה צידית של 1.2 G וזמן הקפה בנורבורגרינג זהה ל-M3 הקודמת; 8 דקות ו-5 שניות, 9 שניות פחות מהריינג' רובר ספורט SRV שטוען לתואר (המגוחך יש לציין) רכב השטח המהיר ביותר במסלו המירוצים של נורבורג.

ב.מ.וו חושפת גרסאות M של X5 ו-X6. קרוב ל-600 כ"ס וכמעט 300 קמ"ש. צילום: BMW
ב.מ.וו חושפת גרסאות M של X5 ו-X6. קרוב ל-600 כ"ס וכמעט 300 קמ"ש. צילום: BMW

אין ספק שגרסאות ה-M ל-X5 ו-X6 יציעו ביצועים מרגשים ומסמרי שיער שיביחו מכוניות ספורטיביות רבות, השאלה היחידה שעומדת כאן היא למה בכלל צריך את זה? התשובה הפשוטה היא כי אפשר.

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × two =