יום שישי , 19 אפריל 2024
מיני פייסמאן (Mini Paceman) הקופה-לשטח של מיני מבית ב.מ.וו - כבר בגרסה הכי חזקה והכי כיפית. צילום: MINI

תערוכת דטרויט 2013: המוחצנים והמחוזקים

אם יש דמיון בין אמריקה ויפן, הרי זאת האהדה המיוחדת לגרסאות מוחצנות של המכוניות הרגילות. לאמריקאים תערוכה שלמה ברוח הזאת (קוראים לה תערוכת SEMA), אבל בתוככי תערוכת דטרויט 2013, דווקא האירופים הם אלו שמילאו את הדוכנים בגרסאות האקסטרא-סופר של הכלים הרגילים.

רוצים לנהוג ב-MINI?

למבחן הרכב של מיני קופר קאנטרימן ספייס

מיני פייסמאן (Mini Paceman) הקופה-לשטח של מיני מבית ב.מ.וו - כבר בגרסה הכי חזקה והכי כיפית. צילום: MINI

מיני פייסמאן ג'ון קופר וורקס

 מיני פייסמאן (Mini Paceman) הקופה-לשטח של מיני מבית ב.מ.וו, הבריטי מבית הגרמני, עוד לא יצא לשוק וכבר נחשפים האמריקאים לגרסה המחוזקת והמוחצנת שלו, מיני פייסמאן ג'ון קופר וורקס (Mini Paceman John Cooper Works). הפייסמאן, נזכיר, הוא גרסת שתי דלתות מקוצרת של מיני קאנטרימן (Countryman).

לא שהפייסמאן הוא רכב שטח באמת, אבל גרסת ג'ון קופר וורקס מציבה אותו כרכב כביש לכל דבר ועניין. המרכב הונמך לטובת יציבות בשטח, הגלגלים גדלו ל-18 אינץ' והמנוע עבר סדנת שרירים בסגנון אמריקאי והוא מציע 208 כ"ס. כשייחלו מכירות הפייסמאן באמריקה, גם גרסת ה-JCW תוצע שם לציבור.

פורשה קאיין טורבו S הוא הקאיין החזק בהיסטוריה, עם מנוע טווין-טורבו בנזין שמייצר כ-550 כ"ס וכ-76 קג"מ . צילום: פורשה

ה-Sים, ה-Rים ומה שביניהם

 קבוצת פולקסוואגן-פורשה החליטה לצרוף בכרום הרבה אותיות S ו-R לרגל תערוכת דטרויט 2013. טיפולים שכאלה עברו על רכבי הפנאי של שלושת המותגים, פולקסוואגן, פורשה וגם אודי, עם עדכוני מנוע, אבזור ועיצוב.

רכבי הפנאי של מותג העוגן, פולקסוואגן טיגואן (Tiguan) וגם פולקסוואגן טוארג (Touareg), נחשפו באמריקה בגרסאות ה-R ליין שלהם. דגמי ה-R ליין מחדדים את יכולת הכביש של הקרוסאוברים, בעיקר, עם גלגלים מוגדלים (19 אינץ' בטיגואן, 20 אינץ' בטוארג), רמת אבזור וגימור גבוהה אפילו מאשר בגרסאות העילית וגם מנועים חזקים. בטוארג מדובר במנועי ה-V6 הקיימים, בנזין או דיזל; הטיגואן מקבל את מנוע ה-2 ליטר היישר מפולקסוואגן גולף GTI, עם 200 כ"ס והמון אופי.

פולקסוואגן טיגואן R. הטיגואן מקבל את מנוע ה-2 ליטר היישר מפולקסוואגן גולף GTI, עם 200 כ"ס. צילום: פולקסוואגן

פורשה קאיין (Porsche Cayenne) הגיע לדטרויט, מישיגן, אחרי שדרוג יכולות משמעותי. אפילו במונחים של פורשה, תוספת של 50 סוסים מזיזה (תרתי משמע). פורשה קאיין טורבו S הוא הקאיין החזק בהיסטוריה, עם מנוע טווין-טורבו בנזין שמייצר כ-550 כ"ס וכ-76 קג"מ של מומנט. מתלי אוויר מבוקרי מחשב ואיבזור ייחודי אמורים להצדיק גם הם את מעמדו הרם בהיצע של פורשה.

אודי Q5. אן מדובר במנוע TFSI בנפח 3.0 ליטר, עם 354 כ"ס ומומנט של ו-47.8 קג"מ. הביצועים: 5.3 שניות למאה קמ"ש. צילום: אודי

באירופה אוהבים את גרסת העל של ה-Q5, להלן אודי SQ5, בטעם דיזל מופרע, עם 313 כ"ס וכ-66 קג"מ. באמריקה מעדיפים אודי SQ5 בנזין. כאן מדובר במנוע TFSI בנפח 3.0 ליטר, עם 354 כ"ס ומומנט של ו-47.8 קג"מ בלבד… הביצועים: 5.3 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית שהיא מוגבלת מחשב, כמקובל, ל-250 קמ"ש.

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 3 =