יום חמישי , 28 מרץ 2024

סובארו! מצאתי עוד דרך להציל את הזוגיות

מאת: אורי גוטליב

מה היא הבעיה הגדולה ביותר בעולם כיום?

מי שענה "יחסי אנוש״ צדק בעיני. מי שענה המוסלמים או ראשי ממשלות לא לגמרי טעה – כי הכל מתחיל ונגמר ביחסי אנוש. אנחנו לא אוהבים אחד את השני מספיק, זו הבעיה.

אורי גוטליב גילה את הסובארו BRZ. מבחן בתולין ראשון לאתר שטח. קטנה מחודדת וחצופה. צילום: פז בר

יום אחד התמזל מזלי ונסעתי, במסגרת תכנית טלוויזיה, לסקר מרוץ ראלי ספרינט (ראלי קצר ומהיר) בקצרין. השמש הייתה כהרגלה חמה, לה לא משנה אם אתה נהג מרוצים, סקרן, חלבן מהגולן או כתב רכב או כל דבר אחר. חם היה והמירוץ היה מהיר ומאובק כיאה לראלי וכיאה לישראל ולרמת הגולן. אחד האנשים הנחמדים שפגשתי שם הגיע גם כן מאהבתו לעולם הרכב. הוא פנה אלי ושאל אם מעניין אותי שהוא יקח אותי יום אחד לאיזה סיבוב מוטורי.

נחשו מי קנתה ריינג' רובר איווק?

ויכתוב כתבה קטנה ויפה שמשלבת את דמותי ואת אהבתי לעולם הזה. נראה לי שכמעט מיד הסכמתי, אבל חשוב מכך נוצר בינינו קשר יפיפה שבאמצעותו, זכיתי להגשים חלום והפכתי בין רגע לכתב רכב ליום אחד. בעזרת קשריו הטובים קיבלתי לידי, כמה ימים אחר-כך, מפתחות לסובארו BRZ שעליה הוחלט שאנהג והנה עליה ועל מעלליה אני כותב.

איזו הפתעה זו הייתה.

לא הכרתי את המכונית הזו לפני, ורק שמעתי שהיא מפתיעה. ומכוניות מפתיעות זו בדרך כלל התחלה של סיפור טוב. נכנסתי לאולם התצוגה של סובארו ושם היא עמדה. כחולה, נמוכה, קטנה וספורטיבית. ממבט ראשון חשבתי לעצמי, שראיתי ונהגתי במכוניות אימתניות ממנה, אבל הרי אחת הבעיות הגדולות שנגזרות מהבעיה שהזכרתי מראש, היא רושם ראשוני. אחרי הסברים קצרים ומדויקים שעזרו לי עוד ועוד להבין שאכן אני זוכה ליחס של עיתונאי רכב, נכנסתי לרכב שחיכה במרתפי סובארו. עוד לפני שהנעתי אותו, ניסיתי להתקיל את מי שמסר לידי את הרכב בשאלת תם: "אתה יודע מאיפה הסמל של סובארו?", רצית להיות הראשון שמגלה לו, הוא כמובן גיחך וענה: "מערכת הכוכבים סובארו על שמה חברת סובארו נקראת".

זה יפה בעיני שרכב שנחשב הרבה שנים כרכב "פושטי" ואפילו פושטקי קרוי על שם מערכת כוכבים שלמה. התמקמתי במושב הנהג/עיתונאי רכב, והנעתי את האוטו. איזה סאונד! מיד נשאבתי לשנות השמונים לגרגור של סובארו, לרכבים שהיו לאבא שלי, לסובארו הפשע שפשע בדרכים, וכל זה מסאונד מנוע. מדהים. יצאתי לדרך.

נהג מירוצים. כן? אורי גוטליב עזב את הכל ויצא לנהוג בסובארו BRZ. נזכר בסובארו של אבא ואהב כל רגע. צילום: פז בר

אני רוצה לספר לכם כמה דברים על האוטו הזה מנקודת מבט של גבר רווק שמחזיק אלפא רומיאו 1800 tbi ידנית 200 עם כח סוס. אני אוהב את האלפא שלי, כבר לא מאוהב, אוהב. פתאום הקטנה הזו העיפה לי ת'ראש. הנסיעה בה כל כך פשוטה, הכל מזכיר רכב ספורט פשוט ולא מתוחכם, הישיבה נמוכה המנוע כל כך מגניב, הוא חזק ולא מהיר ואז אפשר פשוט ליהנות ממנו יותר ולא צריך להאט כי נגמר הכביש כמו במכוניות מהירות ממנה, וזה כיף, אתה מושך ומושך הילוכים והתחושה היא כאילו חזרתי להיות ילד באוטו של אבא שלי.

היו לו שניים את ה-1800 GLE מאד אהבתי, והמכונית הקטנה עם המתלים הנוחים באופן מפתיע והסאונד הזה החזיר אותי שנים אחורה שעוד ידעתי מעט על נהיגה. והנה אני מוצא את עצמי מתבלבל!

"האוטו הזה יותר מגניב מהאלפא שלי", חשבתי לעצמי, ואכן ההנאה שלי היתה כזו גדולה, והמבטים שקיבלתי בזכותה היו כאלה נעימים, שהתחננתי לעוד כמה שעות איתה, ואכן בסובארו הסכימו, וזרמו איתי והיה לי עוד לילה איתה.

ואז קרה שפשוט לא הפסקתי לנהוג. באתי בלילה הביתה אבל אז במקום להחנות הסובארו, הקטנה הזו רמזה לי שכדאי לי להישאר איתה עוד קצת. ולקחתי אותה לסיבובים ליילים, והפשטתי אותה ממערכות הבקרה שלה, ואז ההנעה האחורית שלה קראה לי לשחק איתה ועוד לחיצה על הגז ועוד הפניית הגה ועוד גיר גור והלילה השקט. ת ע נ ו ג.

פה המקום לציין שאני נהג מיומן, עובר קורסים בארץ ובחו"ל לנהיגה מתקדמת ואף מחזיק ברשיון נהיגה ספורטיבית, אז מה שעשיתי עם ה-BRZ, היה על בסיס מקצועי לחלוטין. כן?

בסוף החגיגה נגמרה.

החזרתי אותי בבוקר לביתה, ונכנסתי בחשש לאלפא שלי, ומה אני אגיד לכם? התחלתי ככה לנסוע ומשכתי הילוכים ופתאום הטורבו והמהירות נכנסו לתמונה, הסתכלתי על היפיפייה שלי והבנתי שאני עדיין אוהב אותה, והיא טובה לי.

אז לא חייבים ישר להיפרד, או להפסיק לאהוב, או לשנוא ערבים, או ערסים לצורך העיניין, צריך פרופורציות וצריך סתם ככה יותר לאהוב.

בכללי אני אומר.

Check Also

טויוטה ממריאה – טסלה מקרטעת

ממשל ביידן לוקח צעד אחורה בחישמול הרכב הפרטי ונותן את המסלול המהיר לטויוטה שתמשיך לעשות קופה. בינתיים טסלה ו-BYD הסינית מתמודדות מול ביקוש יורד לרכב חשמלי

5 comments

  1. רוני אהרנוביץ

    תתביישו!
    חטאתם בחטא כפול: גם רוממתם את תופעת הסלבז החלולה – וגם הענקתם גושפנקא לאחד שמתחזה לחובב רכב ואפילו מעז להתפרנס מזה.

    זה בסדר: ואני לא אומר את זה מאחורי הגב, כבר מזמן אמרתי לו את זה בפנים.

  2. סליחה לסלבז אסור להיות חובב רכב ? ומה אכפת לך ממה הוא מתפרנס ? תקרא טוב רשום בכתבה לאוהב גבר לאוהב לא לשנוא, תתעסק בשלך ותן לבנאדם להתבטא.

    נ.ב מה שרצי לכתוב לפני שקראתי את התגובה ההזויה של רוני, זה קצת מוזר שהרכב מביא איתו פוזה מטורפת של ספורטיביות ולפי מה שכתבתם הוא סוחב בעליה אבל בקושי.

    • רוני אהרנוביץ

      בטח שמותר לסלב להיות חובב רכב, אבל לא לנצל את אלק-סלבריותו כדי להתחזות לכזה.

      ובמקרה הזה, מדובר במתחזה נטו – ואם תפסיק להיות שפן ותואיל להזדהות, אשמח להסביר לך מדוע.

  3. אביחי פיינגולד

    אני לא מבין. למה בשביל לוגו "86" צריך לשלם עוד עשיריה?

להגיב על רוני אהרנוביץ לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − 4 =