יום שבת , 3 דצמבר 2016
דף הבית » חדשות » ארקטיק-קאט חוזר לארץ
ארקטיק-קאט חוזר לארץ
רכבי השטח של ארקטיק-קאט בהופעת בכורה על הבוץ הקדוש של השרון. סמל"ת היבואנית מנסה לחדור לשוק בו שני שחקנים מאד חזקים. צילום: תומר פדר

ארקטיק-קאט חוזר לארץ

מאת: ניר בן זקן

חמישה חודשים אחרי שקיבלה את הזיכיון לייבוא חברת ארקטיק-קאט ובתזמון מושלם לארובות השמים שנפתחו במלוא עוצמתן אתמול (יום ב'), סמל"ת (היבואנית של קונצרן פיאט וסובארו) משיקה את ליין הדגמים המחודש ובראשם הווילדקאט שיתחרה על ראשות סגמנט רכבי השטח SideBySide הפולריס RZR מול קאן-אם מאבריק שעשה לאחרונה עליה. בניגוד למירוץ החימוש שמאפיין את הקטגוריה, החדשה המרכזית היא דווקא גרסאות הבסיס ה"טרייל" וה"ספורט", שאינם מצוידים בדיפרנציאל אחורי ושיווקם התאפשר תודות לתקנות הרישוי החדשות אשר בכל מקרה אינן מאפשרות נסיעה בכביש לרכב שטח. הצמד מציע יחידת כוח בנפח 700 סמ"ק המפיקה 64 כ"ס ומשודכת לתמסורת וריאטור המציעה הנעה לגלגלים האחוריים, הנעה כפולה, הילוך כוח ונעילה חשמלית לדיפרנציאל הקדמי.

ההבדל בין השניים נעוץ במיתלים: ה"טרייל" מיועד למסלולי הרריים והצרים ביערות בארה"ב ולכן רוחבו 127 ס"מ, מהלך המיתלים קצר (קד'/אח' 26.7/25.4 ס"מ) ועל כן הוא סובל מיציבות כיוונית לקויה שגורעת מביטחון הנהג. בנוסף הפרופורציות הצרות מקנות חזות מוזרה ונראה שלמרות תג מחיר אטרקטיבי של 79 אלף שקלים הוא יתקשה להתחבב על קהל היעד שהתרגל ליכולת והופעה מרשימים יותר.

וידאו: מסע בירדן עם מועדון קאן אם

ה"ספורט" עשוי היה להיות בחירה טובה יותר, מימדיו קרובים יותר לאלה של גרסת ה-1000 הבכירה המקנים לו מראה מרשים יותר ובעיקר מיתליו ארוכי מהלך (קד'/אח' 32/31 ס"מ) וגם התנהגות סלחנית, צפויה ומהנה שעשויה להתאים בעיקר למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום. הספורט היה עשוי להוות אלטרנטיבה ל-RZR 800S הפופולארי, אלא שבמחיר של 99 אלף שקלים הוא יקר מהפולאריס באלפיים שקלים.

רכבי השטח של ארקטיק-קאט מגיעים לכבוש את השטח. יתרון מחיר איך הם מול התחרות? צילום: תומר פדר

רכבי השטח של ארקטיק-קאט מגיעים לכבוש את השטח. יתרון מחיר איך הם מול התחרות? צילום: תומר פדר

מי שדווקא מוצע במחיר אטרקטיבי (באופן יחסי) של 107 אלף שקלים הוא הווילדקאט 1000 הוותיק שהוצג כבר לפני כשנתיים. למרות נפח מנוע זהה לזה של המאבריק וה-RZR 1000 עם 77 כ"ס הוא בעל ביצועים נחותים בהשוואה להם, אך היכולת הדינמית וגיהוץ המהמורות בסיוע מהלך מיתלים נדיב (קד'/אח' 45.7/43.2 ס"מ) עם בולמי פוקס, היגוי חשמלי תלוי מהירות (התגבור החשמלי מתנתק ב-30 קמ"ש) ומרכז כובד נמוך לא נופלת מיריביו. מי שמיועדת להתחרות ראש בראש בחבורת החוד היא גרסת ה-X שמציע תפוקה של 97 כ"ס מאותה יחידת כוח ותימכר גם במחיר אטרקטיבי ביחס לתחרות של 127 אלף שקלים. גרסת 4 מושבים תוצע במחיר 138 אלף שקלים כשהיתרון הגדול שלה על פני המתחרים הוא מושב אחורי גבוה יותר ומרווח רגליים נדיב יותר.

רכבי השטח של ארקטיק-קאט מגיעים לכבוש את השטח. יתרון מחיר איך הם מול התחרות? צילום: תומר פדר

רכבי השטח של ארקטיק-קאט מגיעים לכבוש את השטח. יתרון מחיר איך הם מול התחרות? צילום: תומר פדר

התחלת שיווק ארקטיק-קאט מהווה כניסה לפלח שוק חדש ותחרותי מאי פעם עבור סמל"ת. למרות שהצהירו כי אינם מתכננים לכבוש את השוק יהיה עליהם לבנות את שם המותג שאינו מוכר בישראל כמו מתחריו ובעוכריו עומדים פריסת סוכנים מצומצמת יחסית למתחרים.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*