יום חמישי , 28 מרץ 2024
מנשא אופניים saris super bones. חכם, איכותי, יקר ומקיים את ההבטחה של היצרן. צילום: רוני נאק
מנשא אופניים saris super bones. חכם, איכותי, יקר ומקיים את ההבטחה של היצרן. צילום: רוני נאק

בדקנו: מנשא אופניים SARIS SuperBones

רוני נאק

מנשאי זנב היו עבורי ובטח לרבים אחרים, העיניין ההוא של המנשאים הצהובים מרשתות האביזרים לרכב. זה תמיד היה מנשא ש"סגר את הפינה" והיה סוג של ברירת מחדל זולה מאד במחיר של כ-150 שקלים ואולי אף יותר ויכולת נשיאה (ממש בקושי) של שלושה זוגות אופניים. צינורות עגולים בקוטר של כ-30 מ"מ, 4 רצועות עם אבזמים ומעט יותר מזה. אבל היי גם זה סוג של פיתרון.

ואולי הדלתא העצומה במחיר היא שהרחיקה אותי ממנשאי SARIS בעבר. לשלם אלפי שקלים (בעברית מעל 1,001 שקלים אפשר לומר "אלפי") על מנשא זנב כשאפשר להסתדר בעשירית המחיר נראה לי עניין צרכני נטו. בדקתי בעבר מנשאי אופניים איכותיים ממותגים אחרים – וגם הם יקרים יותר מאלו הבסיסים, אבל עדיין זולים יותר מה-SARIS והציעו מידה טובה של גמישות בהתאמה למכוניות שונות, עגינה בטוחה ואחיזה איתנה באופניים בנסיעה.

עתה הגיע הזמן לספינת הדגל – הסמן הימני של כל מנשאי הזנב והדור הבא של SARIS  המסוגל לשאת שלושה זוגות אופניים. המחיר: 1,999 שקלים

מנשא אופניים saris super bones. חכם, איכותי, יקר ומקיים את ההבטחה של היצרן. צילום: רוני נאק
מנשא אופניים saris super bones. חכם, איכותי, יקר ומקיים את ההבטחה של היצרן. צילום: רוני נאק

התקנה

לפני שרצים לקנות כדאי לבדוק באתר היצרן האם המנשא כלל מתאים לרכב שלכם. למשל הטויוטה C-HR שהייתה במערכת לא התאימה כלל בשל שיפוע זנבה וספויילר פלסטי עליון ענקי. אחרי הגיעה אאודי Q2 (רכב פנאי קטן של אאודי) שדווקא קבלה את התוספת יפה.

עם משקל עצמי של כ-8.5 ק"ג ומידות די גדולות זה יהיה סוג של מאבק קטן לחלץ את המנשא מהמארז ולפרוס אותו לפרופורציות של המכונית. מהרגע שכל אחת מארבעת הרגליים הנפרדות מוצאת את מקומה – הן ננעלות למקום (כל אחת בנפרד). אפשר לכוון לא רק את זווית הרגליים אלא גם את הפישוק שלהן (תמיד דבר שימושי) שמבטיח עגינה איתנה יותר למכונית.

מנשא אופניים saris super bones. רצועות נגללות משולבות בזרועות, לרגליים מפרק המאפשר התאמה מדוייק לכל רכב כמעט. מאד אסטתי למנשא זנב. צילום: רוני נאק
מנשא אופניים saris super bones. רצועות נגללות משולבות בזרועות, לרגליים מפרק המאפשר התאמה מדוייק לכל רכב כמעט. מאד אסטתי למנשא זנב. צילום: רוני נאק

מנשא אופניים? המכונית תצרוך הרבה יותר דלק!

צריך להבין את הרצועות – כל אחת נגללת בקפיץ לתוך חלל הרגל וכל שנותר זה למשוך את הוו לחריץ המתכת הקרוב ולהדק את הרצועה. ההידוק המתקבל חזק מאד ובר נעילה המאפשר להשאיר את המנשא על הרכב באופן בטוח. נכון, תמיד אפשר לחתוך את הרצועות אבל אז גם הגנב לא ייהנה מהמנשא היקר.

קחו 5 דקות טרם ההתעסקות אם אינכם מכירים את המנשאים וזה יקל מאד על ההתקנה.

מנשא אופניים saris super bones. רצועות נגללות משולבות בזרועות, לרגליים מפרק המאפשר התאמה מדוייק לכל רכב כמעט. מאד אסטתי למנשא זנב. צילום: רוני נאק
מנשא אופניים saris super bones. רצועות נגללות משולבות בזרועות, לרגליים מפרק המאפשר התאמה מדוייק לכל רכב כמעט. מאד אסטתי למנשא זנב. צילום: רוני נאק

אופניים ולדרך

האופניים מוחזקים במקומם על ידי שתי רצועות גומי חובקות ורצועה שלישית אוחזת במוט המושב או בקורת שלדה אנכית כדי למנוע נידנוד ופגיעה ברכב. שלושה זוגות יהיו כבר עניין די מאתגר למצא מקום לכידונים הרחבים ודוושות פלאטים שמנות – אבל יש יכולת ורק חריקות המאמץ של הרצועות הנמתחות מגלה משהו על עומס של כ-45 ק"ג המועמס על המנשא.

הנסיעות עברו כולן ללא בעיות מיוחדות. יש כמובן תוספת של רעשי רוח ועליה בצריכת הדלק (ראו כתבה העוסקת בכך). המנשא התמודד היטב עם פסי האטה ושיבושי דרך עירוניים אשר מקפיצים ומרעידים את המכונית – ונותר מוצק במקומו. הוא גם הסתדר יפה עם הלחץ החזק והמתמיד של הרוח בעת שיוט בכביש מהיר – כך שמבחינת תפקוד דינאמי הוא היה נהדר.

מנשא אופניים saris super bones. חכם, איכותי, יקר ומקיים את ההבטחה של היצרן. צילום: רוני נאק
מנשא אופניים saris super bones. חכם, איכותי, יקר ומקיים את ההבטחה של היצרן. צילום: רוני נאק

מה צריך עוד?

מוט. SARIS קוראים לזה BIKE BEAM (מחבר בין הסטם לאוכף) והוא די הכרחי באופני שיכוך מלא שאי אפשר לתלות על מנשא כזה בגלל המתלה האחורי או מבנה השלדה. (אביזר בעלות של כ-270 שקלים נוספים).

מנשא אופניים saris super bones. כל הרצועות עם ראצ'טים פנימיים וגם נעילת מפתח. צילום: רוני נאק
מנשא אופניים saris super bones. כל הרצועות עם ראצ'טים פנימיים וגם נעילת מפתח. צילום: רוני נאק

וסיכמנו ש…

המנשא הזה איכותי מאד והוא מפגן מרשים למדי של הנדסת מוצר חכמה, מחשבה מראש והיכרות עם הצרכים של השטח. אחרי שמבינים את ה"ראש" ההתקנה הראשונית קלה וכך גם שינוי הקונפיגורציה כדי שתתאים למכוניות שונות.

המשקל העצמי של המנשא גדול למדי וירתיע פירוק ואחסנה אחרי שהאופניים ירדו מהרכב. הצורך במוט הנוסף מקפיץ את המחיר בכ-10% נוספים – בלעדיו בעלי אופני שיכוך מלא לא יומצאו כאן מזור. אהבתי את הרגליים המתכווננות, את היכולת לנעול את המנשא לרכב ואת האופניים למנשא. יתרונות יחסיים חשובים מאד.

אין לי מדד כיצד המוצר יזדקן או יתבלה משימוש לאורך זמן ואת החשש הזה מפיגה אחריות לכל החיים כנגד כשלים ביצור או באיכות החומרים. מרגיע למדי בהתחשב בזה שצריך להשכיב כ-2,000 שקלים בשביל המנשא – ועוד כ-270 שקלים למוט אם יש לכם אוני שיכוך מלא. (ולא לשכוח לוחית רישוי נוספת למען חברנו כחולי המדים).

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen + nine =