יום חמישי , 28 מרץ 2024
ביולי הקרוב יגיע אלינו סוזוקי ויטארה החדש. מודרני, חסכוני ובטוח מתמיד - ומה עם השטח? צילום: סוזוקי
ביולי הקרוב יגיע אלינו סוזוקי ויטארה החדש. מודרני, חסכוני ובטוח מתמיד - ומה עם השטח? צילום: סוזוקי

ביולי הקרוב – סוזוקי ויטארה

סוזוקי ויטארה הוא אחד מרכבי הפנאי המוערכים ביותר והוותיקים ביותר בשוק הרכב הישראל. הגרסה הנוכחית שלו כבר די "באה בימים" ובכל זאת היא מתעלה קומה אחת מעל לזירת המתחרים שלה בזכות הנעה כפולה קבועה, LOW יכולת אמיתית בשטח ועדת מעריצים נאמנה.

עתה מודיעה מכשירי תנועה – יבואנית סוזוקי לישראל – על תחילת הייבוא של הדור הבא של סוזוקי ויטארה.

 אלו עיקרי הדברים:

• מנוע בנזין 1.6 ל' 119 כ"ס

• ת"ה אוטומטית 6 הילוכים או ידנית

• מערכת הנעה כפולה ALL GRIP

• צריכת דלק מוצהרת 18 ק"מ/ל'

  • חבילות בטיחות חדשות
  • מרכב ופנים חדשים
  • אין LOW
  • עדיין אין מחיר

 

ביולי הקרוב יגיע אלינו סוזוקי ויטארה החדש. מודרני, חסכוני ובטוח מתמיד עם גווני צבע חדשים - ומה עם השטח? צילום: סוזוקי
ביולי הקרוב יגיע אלינו סוזוקי ויטארה החדש. מודרני, חסכוני ובטוח מתמיד עם גווני צבע חדשים – ומה עם השטח? צילום: סוזוקי

הנה לשון ההודעה לעיתונות:

" מאז השקתה ב-1988, סדרת הויטארה של סוזוקי גרפה שבחים בזכות עיצובים מסוגננים המתאימים גם לחיים העירוניים, מימדים קומפקטים ונוחים, ביצועי כביש טובים ויכולת שטח אמיתיות. התגלמות המסורת של הויטארה באה לידי ביטוי בגלגול הנוכחי: מכונית פנאי-שטח חדשה בעלת עיצוב מרשים ומרענן.

סדרת הויטארה עברה שינויים רבים בגודל המרכב ובמערכות חטיבת הכוח וכיום, אחרי למעלה מ-25  שנים לאחר השקת הדגם המקורי, התגלמות מסורת הויטארה באה לידי ביטוי בגלגול הנוכחי: רכב פנאי-שטח חדש ורענן.

מימדי הדגם החדש של הויטארה צומצמו מעט כדי לתת מענה לצרכים המודרניים והיא כוללת מערכת ALLGRIP, מערכת הנעה 4 גלגלים המשוכללת של סוזוקי, כמו גם ציוד מתקדם לבטיחות.

הדגם החדש מאפשר לבעל הרכב לבטא את עצמו ע"י התאמה אישית של העיצוב.

סוזוקי ויטארה החדש - אצלנו ביולי. צילום: סוזוקי
סוזוקי ויטארה החדש – אצלנו ביולי. צילום: סוזוקי

הקונספט:

1. הזיהוי המידי של מראה רכבי הפנאי-שטח של Suzuki

ה-Vitara החדשה יורשת את העיצוב הסגנוני של הדגמים הקודמים בסדרה וגם את זה של סדרת ה-Jimny, אך מציגה אותו בעיצוב חיצוני מעודכן וחדש לגמרי.

2. יתרונות הביצוע של מערכת ALLGRIP ( 4X4 )  ושלדה מעולה

גלגלים בקוטר גדול ומרווח הגחון הגדול של רכב פנאי-שטח זה מציעים שפע של יכולות שטח. בנוסף, מערכת ALLGRIP עם ארבעה מצבים לבחירת הנהג מאפשרים התאמה לפני השטח ולתנאי הנהיגה ומבטיחים ביצועים מעולים הן על הכביש והן בשטח.

3. התאמה אישית המאפשרת לבעל הרכב להביע את עצמו- בעל הרכב מוזמן לשלב בין מגוון של עיצובי פנים וחוץ כדי לבטא את אישיותו הייחודית.

4. מאפייני ניווט ובטיחות מתקדמים- מערכת שמע עם קישוריות לטלפון חכם מעניק הגישה לאמצעי ניווט מתקדמים (בדגמים היוקרתיים יותר). יתר על כן, מערכת Radar Brake Support ( אופציונאלי בדגמים מסוימים) מציעה בטיחות משוכללת ונעזרת במכ"ם גלים מילימטריים כדי למנוע או לרכך התנגשויות.

5. חיסכון מעולה בדלק- ה-Vitara החדשה עונה על דרישת הנהג המודרני ליותר חיסכון בדלק. הקטנת המשקל, כולל שימוש נרחב בפלדה בעלת כושר מתיחה גבוה, הופכת את המרכב לקל אך קשיח להפליא. טכנולוגיות העברת הכוח כוללות תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות, פרי פיתוח חדש, המסייעת אף היא לחסוך בדלק. ב-Vitara החדשה עם הנעה רגילה ותיבת הילוכים ידנית חמש מהירויות, רמת הפליטה של CO2 עומדת על 123 ג'/ק"מ בלבד.

עיצוב הויטארה החדשה הינו ביטוי מודרני ועדכני למורשת העיצובית של רכבי הפנאי-שטח של Suzuki, בעל תצורת רכב שטח קשוח משולבת בהתאמת צבעים מתוחכמתושילובים של צבעי מרכב ופרטים עיצוביים לבחירה אישית

עיצוב חיצוני:

מכסה המנוע בצורת צדפה (סימן ההיכר של סדרת Vitara) מעניק לחזית הרכב מראה מוצק, והפגוש הקדמי המעוצב במוטיב בעל צורת טרפז מרמז על אחיזת שטח יציבה. קווי אופי מוגבהים בצד הרכב ופתחי אוורור בצד מכסה המנוע הם מוטיבים המגיעים בירושה מדגמי Vitara של הדור הראשון. פסים בגובה הכתף עוברים לאורך כל המרכב ותורמים למראה הקשוח של רכב פנאי-שטח. ובנוסף, החתירה של Suzuki לעיצוב אווירודינמי משובח מתבטא בפתחי הפגוש המתוכננים באופן מיטבי, בקו הגג המשתפל בשיפוע חלק לאחור, במשטחים התחתיים החלקים ובמראות הצד ושולי הפגושים שצורתם מבוססת על ניתוח של תצורות זרימת אוויר. פנסי ה-LED עם מכסי זרקור בכחול מתקשרים לחיסכון באנרגיה ובדרך גם יוצרים רושם מדליק.

עיצוב פנימי:

קישוט בעיצוב נועז על לוח מחוונים ועיצוב דמוי-פרסה סביב ידית ההילוכים משדרים קשיחות של רכב פנאי-שטח. שעון וכונסי אוויר עגולים, שניהם מוטיבים מה-Grand Vitara, מעניקים לתא הנוסעים מראה צעיר וספורטיבי.

התאמה אישית:

כבר בשלבי הפיתוח הראשוניים, דגם זה תוכנן במטרה לאפשר התאמה אישית. צבעי החוץ המגוונים ושפע של פרטים סגנוניים ועיצוביים מאפשרים לבעל הרכב לבטא את אישיותו הייחודית. כל לקוח מוזמן לבחור מקשת רחבה של צבעי מרכב, כולל שלושה גוונים חדשים לגמרי ומספר שילובים של שני גוונים. Suzuki יצרה את הגוונים החדשים ואת השילובים כפולי הגוון בהתאם לביטוי 'ראש של צייד', כדי לבטא את הריגוש שבנהיגת ה-Vitara החדשה.

 

רשימת הצבעים החדשים:

  • טורקיז פנינה מטאלי 'אטלנטיס'
  • כתום מטאלי 'הורייזן'
  • שנהב מטאלי 'סוואנה'                                                                                             .

ביצועים:

  • חוויית נהיגה המספקת את כל הידע של Suzuki בביצועים.
  • ביצועי כביש מעולים משולבים ביכולות שטח – סימן ההיכר של סדרת Vitara.
  • מערכת העברת כוח המציעה רמות ביצוע מעולות וחיסכון בדלק.
  • רמת פליטה של CO2 מהנמוכות בכל דגמי רכבי הפנאי-שטח הקומפקטיים

 

מנוע

ה-Vitara החדשה מונעת ע"י מנוע בנזין M16 בנפח 1.6 ליטר. במנוע הבנזין, השילוב בין הפחתת החיכוך לבין החיסכון במשקל במנוע וברכיבים קשורים מציע חיסכון גדול במיוחד בדלק עם תפוקה גבוהה ומומנט גבוה. להלן נתוני הביצוע של המנוע:

M16A
תפוקה מרבית   119.6 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 15.9    קג"מ ב-4,400 סל"ד

 

תיבות הילוכים:

כל אחת מתיבות ההילוכים החדשות של ה-Vitara החדשה משקפת אמצעים שננקטו כדי להגיע למצוינות במונחים של חיסכון בדלק, תחושת העברת הילוכים ושיכוך רעשים ורטט.

תיבת ההילוכים הידנית:

למנוע הבנזין 1.6 ליטר צוותה תיבת הילוכים ידנית חמש מהירויות בעלת  יחסי ההעברה מיטביים ומסייעים לרכב להגיע לשילוב מעולה של ביצועים וחיסכון בדלק. אמצעים כמו משקולת נגדית לידית ההילוכים יוצרים תחושה חלקה וחיובית בהעברת הילוכים ותורמים להנאה בנהיגה.

 

תיבת הילוכים אוטומטית:

למנוע הבנזין 1.6 ליטר ניתן לשדך גם תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות. טווח יחסי ההעברה הרחב מאפשר שליטה מדויקת ביחסי ההעברה, דבר המסייע ביצירת תגובה מעולה של הרכב גם במהירות נמוכה (לדוגמה, ביציאה מחניה או בנסיעה איטית בשיפוע עולה) ומאפשר למנוע לפעול בסל"ד נמוך. טווח נעילה מורחב תורם לשיפור התאוצה, חיסכון בדלק ונסיעה שקטה. ובנוסף, מצב ידני מאפשר לנהג להחליף הילוך בעזרת ידיות המותקנות בהגה.

פליטות CO2

ב-Vitara החדשה, רמות הפליטה של CO2 נמוכות, הודות לשימוש בפלדה בעלת כושר מתיחה גבוה ואמצעים אחרים לחיסכון במשקל שיושמו במרכב, לצד מערכת Engine Auto Stop המכבה את המנוע בכל עצירה של הרכב (למשל, ברמזור). Suzuki חותרת ליעד פליטת CO2 של 123 גרם/ק"מ במנועי הבנזין ברכבי הנעה רגילה עם תיבות הילוכים ידנית חמש מהירויות, ושל 127 גרם/ק"מ במנועי בנזין ברכבי הנעה רגילה עם תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות.

מקובל לחשוב שנהיגת שטח עם הנעה 4×4 מנוגדת לחיסכון בדלק וביצועי פליטה, אך מערכת ALLGRIP של Suzuki מייצרת רמת פליטת CO2 נמוכה באופן בולט בהשוואה לרכבי פני-שטח עם הנעת 4×4. היעד של Suzuki לדגמי Vitara המצוידים במערכת ALLGRIP הם 130 גרם/ק"מ עם תיבת הילוכים ידנית חמש מהירויות ו-131 גרם/ק"מ עם תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות.

מערכת ALLGRIP עם ארבעה מצבים

Suzuki פיתחה את טכנולוגיית ה-4×4 הידועות שלה וגיבשה דור חדש המציע הנאת נהיגה ושלוות נפש בתנאי שטח שונים, ובמקביל מקדם חיסכון ומגביל את העומס הסביבתי הקשור לרכבים מסוג זה. הדור החדש של טכנולוגיית Suzuki קרוי ALLGRIP.

מערכת ALLGRIP מציעה ארבעה מצבים לבחירת הנהג ומאפשרת נהיגה בטוחה ומהנה על מגוון של פני שטח; המערכת הושקה בדגם SX4 S-CROSS/ CROSSOVER ומאז ביססה לעצמה מעמד מצוין. מערכת זו, עם שיפור בדמות התוספת של פונקציית feed-forward, זמינה גם ב-Vitara החדשה.

מערכת ALLGRIP ב-Vitara החדשה נעזרת בפונקציית משוב כדי להגדיל את המומנט לגלגלים האחוריים כאשר היא מזהה סחרור של גלגל קדמי. פונקציית feed-forward החדשה מעניקה למערכת יכולת נוספת לנבא סיכוני סחרור בגלגלים קדמיים לפי מצב פני השטח, מצב דוושת ההאצה וזווית ההיגוי ולהעביר יותר מומנט לגלגלים האחוריים עוד לפני שמתרחש סחרור הגלגל. להלן ארבעת מצבי המערכת, לבחירת הנהג:

אוטו'

מצב אוטו' מתעדף חיסכון בדלק ומיועד לתנאי נהיגה רגילים. מערכת זו משתמשת בהנעה קדמית כברירת מחדל. כאשר מזוהה סחרור גלגל, המערכת עוברת להנעה בכל הגלגלים.

ספורט

מצב ספורט אידיאלי לכבישים מפותלים. המערכת מאפשרת ניצול מרבי של הנעת 4×4 בהתאם לקלט מדוושת ההאצה. במהירות מנוע נמוכה ובינונית, המערכת משנה את מאפייני ההאצה/מומנט באופן הממטב את תגובת המנוע ואת הביצועים בפניות.

שלג

מצב שלב מיטבי לנהיגה על שלג, דרכים לא סלולות ומשטחים חלקלקים אחרים. מערכת זו משתמשת בהנעת 4×4 כברירת מחדל. היא ממטבת את בקרת ה-4×4 בהתאם לקלט מההגה ומדוושת ההאצה ומשפרת אחיזת כביש ויציבות בנסיעה על משטחים דלי חיכוך.

נעילה

מצב נעילה מיועד לחילוץ הרכב משלג, בוץ או חול. היא מגבילה סחרור של כל גלגל בנפרד ומעבירה את המומנט לגלגלים שיש להם אחיזה.

 

מתלים ובלמים

בכל הדגמים שלה, Suzuki חותרת לחוויית נהיגה מובילה מסוגה. כתוצאה מכך, ה-Vitara מציעה יציבות וחוסן בנהיגה, על אף המרכב הקל שלה.

מתלים

הגלגלים הקדמיים מצוידים במתלים עם תמוכות מקפרסון. הצורה החדשה של הזרועות התחתונות, פריסה משודרגת של מסגרת המלה ושיפור התמוכות מפיקים דרגת קשיחות גבוהה יותר, דבר המשפר בתורו את יציבות הנסיעה. הגלגלים האחוריים מצוידים במתלי קורת פיתול, עם קורה בעיצוב שאומץ על ידי Suzuki לראשונה ב-SX4 S-CROSS (מקטע סגור המורכב מצינור שעוקם לצורת U). קורה מסוג זה מעניקה קשיחות מעולה ונוחות נסיעה.

בלמים

ה-Vitara החדשה מצוידת בבלמי דיסק מאווררים בגלגלים הקדמיים ובבלמי דיסק מלאים בגלגלים האחוריים. החיסכון במשקל והפחתת הגרר בתושבת הרפידה מסייעים ליצירת ביצועי בלימה מעולים וחיסכון בדלק.

בטיחות

  • יציבות מעולה בתוספת אבזור מקיף בציוד בטיחות אקטיבית ופאסיבית.
  • מערכת Radar Brake Support מסייעת לבטיחות הנהיגה ( אופ').
  • מרכב קל ובנוי לספיגת חבטות; מגביל מהירות, בקרת יציבות אלקטרונית ESP®‎* ומערכת לבקרת לחץ אוויר בצמיגים
  • בקרת שיוט סתגלנית לנהיגה רגועה יותר (אופ')
  • הערה: מערכת ESP* מסייעת לשלוט ברכב. עם זאת, מידת ההפחתה במומנט המנוע, הגלגלים שמופעלת בהם הבלימה ועוצמת הבלימה – כל אלה תלויים בתנאי הנהיגה.  מערכת ESP® תוכננה במיוחד לסייע לנסיעה יציבה. בתנאי החלקה או העולים על גבולות האחיזה של הצמיגים במשטח הכביש, מערכת ESP® אמנם תפעל אך ייתכן שלא תהיה אפקטיבית.

*ESP הוא סימן מסחר רשום של Daimler AG.

 

אביזרי בטיחות

אביזרי הבטיחות האקטיבית ב-Vitara החדשה כוללים את מערכת Radar Brake Support ‏(RBS) – אופציונאלי. ‏בנסיעה איטית כתוצאה מעומס תנועה בכביש ותנאים דומים, מערכת זו מזהה את הרכב שלפנים וכאשר קיימים תנאים להתנגשות, היא מזהירה את הנהג בצליל זמזום ובהתראה המופיעה בצג המידע.

כאשר הסבירות להתנגשות עולה, המערכת מפעילה מנגנון סיוע בלימה המגביר את עוצמת הבלימה במקרה של בלימת חירום. אם על פי חישובי המערכת התנגשות היא בלתי נמנעת, המערכת מפעילה בלימה אוטומטית. בדרך זו המערכת מסייעת במניעת התנגשויות בנסיעה במהירות נמוכה ובמקרה של התנגשות, היא מסייעת בצמצום הנזק.

אביזרי הבטיחות הפאסיבית כוללים שבע כריות אוויר המגינות על הנושאים במקרה של התנגשות חזיתית או צדית; מותחנים ומגבילי עוצמה בחגורות הבטיחות; ומנגנון המגביל את תנועת דוושת הבלם לאחור. בנוסף, צורת מכסה המנוע והמבנה החדש של מכסה המנוע, המגבים והפגושים מספקים יכולת ספיגת זעזועים כדי לצמצם את היקף הנזק במקרה של פגיעת הרכב בהולך רגל.

מערכת  RBS ( אופציונאלי ) 

מערכת ה-RBS מנטרת את הדרך באמצעות מכ"ם גלים מילימטריים. טכנולוגיית המכ"ם מאפשרת למערכת לפעול גם במהירויות גבוהות, בחשכה, בגשם ובתנאי מזג אוויר קיצוניים אחרים. המערכת מונעת או מרככת התנגשויות באמצעות שלוש פונקציות:

(1) אזהרה

במהירות של מעל כ-5 קמ"ש, המערכת מזהה את הרכב שלפנים ובמקרה של סכנת התנגשות, היא מזהירה את הנהג כדי שיבלום.

(2) סיוע בלימה

כאשר המערכת מזהה רכב לפנים ומחשבת סיכוי גבוה להתנגשות, היא מגבירה את עוצמת הבלימה במהלך בלימת החירום ובכך מסייעת למנוע את ההתנגשות או לצמצם את הנזק.

(3) בלימה אוטומטית

כאשר המערכת מזהה רכב לפנים וקובעת כי ההתנגשות בלתי נמנעת, היא מפעילה בלימה אוטומטית כדי למנוע את ההתנגשות או לצמצם את הנזק.

 

מערכת בקרת שיוט סתגלנית (ACC)( אופציונאלי ) 

מערכת ה-ACC ב-Vitara החדשה משלבת טכנולוגיות של בקרת שיוט עם המכ"ם של מערכת ה-RBS כדי להפוך את הנהיגה לקלה ורגועה יותר. המערכת נעזרת במכ"ם כדי למדוד את המרחק אל הרכב שלפנים ומתאימה אוטומטית את מהירות הנסיעה של ה-Vitara החדשה באופן השומר על אחד מערכי המרחק האפשריים מהרכב שלפנים, לפי בחירת הנהג.

מרכב TECT קל וסופג זעזועים

המרכב הוא התגלמות של תפיסת ה-TECT (טכנולוגיית בקרה אפקטיבית טוטאלית) של Suzuki להגנה על הנוסעים באמצעות ספיגת זעזועים ומשקל נמוך. השימוש הנרחב בפלדה בעלת כושר מתיחה גבוה במיוחד מסייע להעניק ל-Vitara החדשה כושר עמידה יוצא דופן בתאונות ולהפוך אותה לחסכונית בצריכת הדלק.

נוחות

  • ממדי מרכב מיטביים ליכולות פנאי-שטח בתנאים מאתגרים.
  • גג שמש פנורמי עם פתח מן הגדולים ביותר ברכבים מסוג זה
  • זווית גישה וזווית נטישה גדולה לנסיעה קלה בדרכים משובשות או מושלגות

 

ממדי מרכב

חבילת הפנאי-שטח של ה-Vitara החדשה היא שילוב של מרווח גחון נדיב (185 מ"מ) וצמיגי 215/55R17 גדולים. בנוסף, זווית גישה של 18.2 מעלות וזווית נטישה של 28.2 מעלות מאפשרת לנהג לנווט בקלות גם בדרכים משובשות או מושלגות.

תא המטען הוא בעל קיבולת של 375 ל' (VDA) כאשר המושב האחורי במצב זקוף. ניתן להזיז את המושב האחורי ומדף המטען בתצורות המתאימות למגוון של מטרות.

גג שמש פנורמי  ( אופציונאלי ) 

Suzuki הגיעה להישג ראשון מסוגו בעולם* כאשר ציידה את ה-SX4 S-CROSS/ CROSSOVER   בגג שמש המורכב משתי שמשות נגררות נפרדות. ה-Vitara החדשה מציעה כיום את אותו מאפיין מפורסם. גג השמש משתרע מעל למושבים הקדמיים והאחוריים גם יחד ויוצר אווירת פנאי מרגיעה יותר לכל הנוסעים. כאשר גג השמש סגור, לשמשות אורך כולל של 1,000 מ"מ. כאשר גג השמש פתוח, רוחב הפתח הוא 560 מ"מ (מהגדולים שיש ברכב מסוג זה), דבר המעניק לנוסעים חוויית גג פתוח ממריצה.

* מבוסס על מחקרי Suzuki, נכון לספטמבר 2014.

 

ממדים

אורך כולל: 4,175 מ"מ

רוחב כולל: 1,755 מ"מ

גובה כולל: 1,610 מ"מ

בסיס גלגלים: 2,500 מ"מ

מרווח בין גלגלים: קדמי 1,535 מ"מ

אחורי 1,505 מ"מ

מרווח גחון מינימלי: 185 מ"מ

תא מטען: 375 ל' (VDA)

גודל צמיגים: 215/60R16 או 215/55R17

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + 20 =