יום חמישי , 28 מרץ 2024

בייקמוביל – סיאט טולדו

לא צריך להיות בלש כדי לראות כיצד קו המוצרים – המכוניות – של מותג סיאט בישראל הולך ומתרחב – משפר רזולוציה והיצע ועושה זאת תוך כדי שמירה על האופי הבסיסי של המותג. אם עד לא מזמן יכולתם לבחור מבין כמה גרסאות של איביזה ולאון אחת, הרי שעתה תמצאו בקצה אחד של הספקטרום את ה-Mii הקטנה בסגמנט מיני ומהעבר השני – אלהמברה – מיניוון גדול ומצוייד המיועד לשבעה נוסעים ומחירו מעל 200 אלף שקלים. אבל לא רק בקצוות חלה התרחבות. לצד האיביזה המעודכנת, צפויה להגיע ממש בקרוב לאון חדשה ומאד מעניינת עם שלוש וחמש דלתות וממש לאחרונה הגיעה לאולם התצוגה הטולדו החדשה.

בייקמוביל, מבחן רכב סיאט טולדו. עם מנוע טורבו ותא מטען ענקי - איך סיאט טולדו כמובילת אופניים? צילום: רוני נאק
בייקמוביל, מבחן רכב סיאט טולדו. עם מנוע טורבו ותא מטען ענקי – איך סיאט טולדו כמובילת אופניים? צילום: רוני נאק

מבחן אופניים נורקו רבולבר 2

כמה עולה רנו קפצ'ור החדש?

הטולדו מבוססת על הפלטפורמה המעודכנת של סגמנט סופרמיני (B) אשר עברה התאמה כדי לאחוז במרכב סדאן 4 דלתות במקום הצ'בק עם 5 (שם היא משרתת את האיביזה, פולקסווגן פולו, אודי A1). הטולדו מיוצרת בצ'כיה באותו מפעל המייצר גם את הסקודה ראפיד – שגם היא כבר משווקת אצלנו. עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ היא בין הגדולות בקבוצה וזה בא לידי ביטוי בעיקר בחלל הפנים הגדול ממנו נהנים בעיקר מי שיישבו מאחור. מבט על הצללית יגלה מיד את הקשר המשפחתי בין סקודה לסיאט אבל החזית והאחוריים מעוצבים אחרת לגמרי וברוח המותג הספרדי אשר נטש לאחרונה את פילוסופיית "אוטואמוסיון" לטובת "אינג'וינירינג" שזה בתרגום חופשי: הנדסה לכיף. די חנוני אבל צריך לזכור שבעל הבית הוא בכל זאת גרמני.

על ההנעה מופקד מנוע בנזין1.4 ל' טורבו מסדרת TSI המפיק 122 כ"ס ו-20 קג"מ כבר מ-1500 סל"ד. הנתון שכדאי לשים לב אליו הוא הקג"מ – המומנט, זה שגורם לנו להרגיש בנהיגה את "סחיבת" המנוע. וזה נתון שאני רגיל לקבל ממנוע 2.0 ל' אטומוספרי – יפה! הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG עם שבעה הילוכים. אופציית ההנעה השניה היא 1.2 TSI עם 105 כ"ס ו-17.5 קג"מ עם תיבה ידנית. לפי נוסחת הדירוג הירוק החדשה מקבלת סיאט לאון דירוג 4.

בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. הגה ומוט הילוכים מצופים בעור, מולטימדיה מקומית ובקרת אקלים מקורית - הרבה איבזור. צילום: רוני נאק
בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. הגה ומוט הילוכים מצופים בעור, מולטימדיה מקומית ובקרת אקלים מקורית – הרבה איבזור. צילום: רוני נאק

תא הנהג גם הוא מזכיר מעט את הסקודה אלא שכאן הוא מקבל המון רוח גבית בצורה של איבזור ושאר רוח. בעוד שמסקודה היית מצפה לקבל כלי רכב תכליתי וחסר יומרות, כאן כיאה לאופי הלטיני יש בקרת אקלים, הגה מצופה עור, בקרת משיכה, מולטימדיה (אופציה מקומית בעלות של 6000 שקלים לצרכן) ואפילו מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים (עם בונוס במיסוי ממשרד התחבורה בזכות הערך הבטיחותי של זה), בחום שיש עתה מחוץ למשרד שלי תשמחו לגלות כי תא הכפפות ממוזג וכן שיש בקרת משיכה, סיוע לזינוק בעליה, שש כריות אוויר ועיגוני איזופיקס למושבי ילדים.

עדכון נוסחאת המס הירוק קצת דפק לי את הכותרת שכן המחיר לצרכן טיפס ב-10,000 שקלים מ-108 אלף מאד מעניינים ל-118 אלפים שהם קצת פחות אטרקטיביים. הוסיפו לכך גם מוטימדיה שהותקנה ברכב ההדגמה והמחיר יגיע ל-124 אלפים.

נהיגה

עוד לפני העמסת האופניים יצאתי לסיבוב מהיר בעיר ומחוצה לה. הדבר הבולט ביותר בנהיגה היא זמינות הכוח המצויינת של יחידת ההנעה הזו. המשקל העצמי אינו גבוה רק 1230 ק"ג לפי היצרן ועם 20 קג"מ ו-7 הילוכים תמיד יש לטולדו כוח זמין להאיץ – כנהג זה תמיד כיף ועם תרומה ברורה לבטיחות. יחסי האהבה-שנאה לתיבת ההילוכים הזו כנראה שלא ישתנו. לצד משרעת הילוכים נהדרת, יחסי העברה ארוכים שתורמים לחסכון בדלק והתאמה לתפוקת הכוח של המנוע הזה, יותר מדי פעמים העברות ההילוכים אינן חלקות, ובעמידה בפקק או בזחילה במעלה שער הגיא אחרי משאית העסק לא נעים. ובכל זאת יחידת ההנעה דוחקת בך לנהוג – ובכביש הפתוח הטולדו בהחלט מהנה. אפילו היגוי החשמלי לא כזה נורא ולהגה משקל טוב ודיוק מעולה – אפילו הלפיתה של גלגל ההגה השמנמן נעימה. עם בקרה לשיוט ועוד אחת לאקלים – אפשר לזלול קילומטרים רבים באקלים צונן וחיסכון מירבי בדלק. איכות הנסיעה טובה למדי, מעט רעשי כביש חודרים ורעש רוח יופיע רק מ-120 קמ"ש.

בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. האופניים הגדולים נכנסים בקלות לתא המטען. כאן עם מושבים מקופלים ומדף שהוסר. צילום: רוני נאק
בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. האופניים הגדולים נכנסים בקלות לתא המטען. כאן עם מושבים מקופלים ומדף שהוסר. צילום: רוני נאק

צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני היצרן עומדת על 17 ק"מ לליטר – אנחנו הצלחנו לגרד את ה-11 קילומטרים לליטר בסיבוב שכלל סידורים בגוש דן, ושתי פגישות מחוצה לו ביום נהיגה אינטנסיבי למדי.

התצורה הייחודית של סיאט טולדו – והכוונה היא לדלת האחורית הענקית – משרתת אותנו, רוכבי האופניים, באופן מושלם. קיפול המושב האחורי לפנים והסרה זריזה של המדף הנשלף במשיכה, מפנה חלל עצום. גם ללא כל קיפול יש חלל של 550 ל' מספיק כדי לאחסן בקלות אופניים מתקפלים.  אבל כשהמשענות שוכבות לפנים הצלחנו להכניס פנימה אופני הרים עם גלגלי 29 אינץ' ענקיים בקלות ובלי בעיה ועוד נותר המון מקום עד לגב משענות המושבים הקדמיים.

כדי להתאים מנשא לאופניים על הגג יהיה עליכם לוותר על תכניות לתושבת פיקספוינט אלגנטית ובמקומה יהיה עליכם להשתמש בתושבת ג'נרית עם לשונית המהדקת את המנשא לגג. היחס בגודל בין החזית של הרכב למנשא אינו גדול – כי בכ"ז הטולדו קטנה יחסית – והמשמעות היא תוספת משמעותית במקדם הגרר האירודינאמי. ללא אופניים עתה צריכת הדלק בכ-7% עם זוג אחד על הגג נרשמה עליה של כ-15% בצריכה. לכן רצוי לחשוב על פירוק מנשא האופניים בימים שאינכם חייבים לקחת אופניים בפועל.

בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. זה הצד העסקי של טולדו. דלת תא המטען נפתחת יחד עם השמשה האחורית. צילום: רוני נאק
בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. זה הצד העסקי של טולדו. דלת תא המטען נפתחת יחד עם השמשה האחורית. צילום: רוני נאק

נקודה אחת שלא פועלת לטובת הטולדו היא אותה דלת אחורית. אמנם היא מאד שימושית אבל אם תבחרו להשתמש במנשא אופניים אחורי – כזה שתלוי מדלת תא המטען – תגלו שאין חריץ שלתוכו תוכלו להשחיל את הווים התומכים במשקל האופניים. זה די דופק את העסק בהקשר של מנשא האופניים האחורי.

בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. חינני ודינאמי. המראה המותגי החדש נאה, הביצוע טוב מאוד וכך גם הביצועים. המחיר עלה ל-118 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
בייקמוביל. מבחן רכב סיאט טולדו. חינני ודינאמי. המראה המותגי החדש נאה, הביצוע טוב מאוד וכך גם הביצועים. המחיר עלה ל-118 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

סיאט טולדו

הסיאט טולדו החדשה מציעה עדיין תמורה טובה לכסף. אם זה במידות טובות, זמינות הכוח והדינאמיות שהוא מביא עימו, איבזור נדיב לקבוצתו ופיתרון חכם ויצירתי לטעינת מטען. אם יש דבר אחד שאני יכול לקטר עליו בהקשר שלנו – רוכבי האופניים – הוא אי היכולת להשתמש במנשא אחורי. חוץ מזה – מדובר באחת המכוניות הנעימות ביותר בהן נהגתי לאחרונה ואם בוחנים את התמורה היא מסתמנת כעסקה מצויינת גם למשפחה המחפשת לחסוך.

לכל החדשות ב"שטח"

Check Also

מבחן דרכים פולקסווגן T-Roc

170 אלף שקלים ואתם משוחררים מחרדת טווח ומכבלי הטעינה. פולקסווגן T-Roc מגיע לישראל אמנם באיחור אבל בזמן להזכיר לנו מדוע אנו כה אוהבים מכוניות

6 comments

  1. הזמנתי כזאת לפני שבועיים…

  2. קניתי את הטולדו וקיבלתי לפני שבוע את הרכב (1.4 עם DSG).
    אני חייב לומר שאני מרוצה מעל הגג,
    אני אוהב נהיגה ונמצא כמה שעות כל יום בדרכים.
    האוטו הזה מעולה, להלן הנקודות העיקריות שבגללן אני מרוצה:
    1. המחיר שאפשר לרכוש אותו היום – הרכב עם כל התוספות האפשריות (כמו רכב המבחן בכתבה) עלה לי רק 113 אלף שקל על הכבוש, אחרי אגרה).
    2. המנוע החזק והגיר שאני רוצה לומר שלא כזה תזיזתי כמו שמשתמע בכתבה. בפקקים אני עובר למצב ספורט או נמצא בהעברה ידנית (הילוך 1), כדי לא לגרום לתיבת ה DSG להתחמם (אומנם יש אחריות ל- 5 שנים על התיבה, אבל צריך לשמור עליה באקלים חם כמו שלנו ולא לשגע אותה יותר מדי בנהיגה בפקקים).
    3. הרכב יציב מאוד ומתנהג מעולה בכבישים מפותלים ובפניות בכלל.
    4. בידוד רעשים פשוט מעולה. בפקקים הכי גרועים באייליון אני נוהג ונהנה מהשקט בתא הרכב, עם מוזיקה שקטה ונעימה. מאוד מרגיע.
    5. תא המטען מטורף בגודל וגם מאוד נוח להטענה (עגלת ילדים טסה פנימה בלי להתקפל).
    6. ההגה מתאים בצורה טובה לנהיגה עירונית, מאפשרת פניות פרסה יעילות ותמרונים קלים בחניות.
    7. המרחב הפנימי לא ייאמן לרכב שמבוסס על B-CLASS, יש המון מקום לכולם, גם מקדימה וגם מאחורה.
    לדעתי, זה רכב אידאלי למשפחה עם שני ילדים (כמו שלי), מאפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים לעומת משפחתית "רגילה" וגם לא משאיר אותך עם פערי איכות.
    לכל חובב נהיגה בכללי – מומלץ.
    נהגתי בשנים האחרונות ברכב קוריאני (יונדאי I30CW מליסינג) – הסיאט טולדו מתקדמת בהרבה ומהנה לנהיגה הרבה יותר.
    מ ו מ ל ץ !

    • מפיך זה נשמע מצויין אבל קראתי על לפחות 3 הסתיגויות : טיפולים במכונים היקרים של צ'מפיון , תקלות בחיישני ההתראה הרבים וסחירות חלשה מאד !
      חבל שאין תיבת הילוכים ידנית בגירסת ה- 1400 סמ"ק. במחירי הדלק הגבוהים ישנה מגמה לעבור לתיבה ידנית

    • תוכל ליצור איתי קשר.

      יש לי שאלה אליך כבעל רכב טולאדו.

      תודה

      רפי

להגיב על מני לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − 1 =