יום שישי , 19 אפריל 2024

בלעדי: פולקסווגן אמארוק בדרך ארצה

בין השנים 1989-1997 שיווקה פולקסווגן טנדר נושא הסמל שלה בשם טארו (Taro) שהיה למעשה טויוטה היי-לקס לכל דבר. הטנדרים שווקו תחת השם פולקסווגן כפרי שת"פ בין שני הקונצרנים ויוצרו במקבין בגרמניה וביפן. מאז הסתיים השת"פ, כאמור ב-1997, נותרה מחלקת כלי הרכב המסחריים של פולקסווגן ללא טנדר בקטגוריית ה"טונה". במהלך השנים נפוצו מעת לעת שמועות בדבר חזרתה של פולקסווגן לייצור טנדרים אך רק בשנת 2005 הודיעה החברה רשמית על כוונותיה בתחום. אז דובר על טנדר קשוח המיועד בראש ובראשונה לעבודה.

פרסומת מקסיקנית שמראה פוטנציאל אטרף לא רע:

בספטמבר 2008 חשפה מחלקת כלי הרכב המסחריים בפולקסווגן את הקונספט רובוסט (Robust) שהיה כבר במצב של 95% גרסה מוכנה לייצור. בדצמבר 2009 הושק פולקסווגן אמארוק (Amarok) בארגנטינה – שם הוא גם ייוצר, ובכדי להביא את הטנדר החדש לתודעה בי"ל סיפקו בפולקסווגן 45 טנדרים חדשים כרכבי ליווי ושירות במרוץ הדאקאר הנודע של 2010, שנערך בדרום אמריקה. בנובמבר השנה עבר האמארוק מבחני ריסוק בהצלחה סבירה בהחלט עם ציון כולל של 4 כוכבים.

מבחני ריסוק של פולקסווגן אמארוק: 4 כוכבים לפי תקן ה- Euro NCAP

פולקסווגן אמארוק – ההצגה:

פולקסווגן אמארוק ישווק עם מגוון מנועי טורבו-דיזל ובנזין כאשר לשוק הברזילאי תוצע גם גרסה צורכת אתאנול. סביר להניח שאלינו תגיע גרסת ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל עם מסילה משותפת והזרקה ישירה המוכרת מדגמים נוספים בקונצרן, שכאן עודכנה לטובת יותר מומנט על חשבון הספק; בהיצע כרגע מספר רמות הספק של מנוע זה – החל ב-122 ועד 163 כוח-סוס עם למעלה מ-40 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת נעה בין 13 ל-12.5 ק"מ/ליטר. בהיצע 3 שיטות הינע: הנעה אחורית בלבד, הנעה כפולה משתלבת והנעה כפולה קבועה (4Motion).

למערכת שטח הגיע כאמור מידע על יציאת משלחת מבית היבואן למפעלי פולקסווגן בארגנטינה בכדי להגיע לכדי החלטות בדבר ייבוא פולקסווגן אמארוק לארץ. לא מזמן הפכה הנהלת פולקסווגן החלטה קודמת על-פיה, והחליטה לבסוף לייצר עד 40,000 אמארוקים בשנה גם במפעלה בהאנובר, גרמניה. בשלב זה, אם כן, עדיין לא ברור מהיכן יגיעו הטנדרים החדשים של פולקסווגן לארץ.

תחילת השיווק אצלנו יחל ככל הנראה במאי 2011 והמחירים צפויים לנוע סביב ה-270-280,000 שקל כולל מע"מ – בגזרת הטויוטה היי-לאקס, מתחרהו הישיר. לארץ תיובא תחילה גרסת הדאבל-קבינה 4×4 בלבד.

Check Also

ללא הסוואה. כך נראה הטנדר של BYD

עם חתימת אור המזכירה את הטנדרים של פורד. הפיקאפ 4X4 החשמלי של BYD נתפס ללא הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 + 9 =