יום שלישי , 23 אפריל 2024
TechArt-Porsche_Cayenne. Photo - TechArt2

בראבוס וטק-ארט בדרך לישראל

Brabus-Mercedes_Benz_GLK_V12. Photo - Brabus

בראבוס וטק-ארט, שתיים מסדנאות הטיונינג המפורסמות בעולם, צפויות להתחיל לשווק את דגמיהן בישראל דרך סוכנות בוואריאן מוטורס. הסוכנות, השוכנת בהרצליה פיתוח, מתמחה מזה כשבע שנים בשיווק וטרייד אין של מכוניות ספורט ויוקרה, בעיקר (כפי שמרמז שמה) מגרמניה. בוואריאן מוטורס קיבלה את הזיכיון הבלעדי לשווק דגמים מוכנים וקיטים משתי הטיונריות הגרמניות, באישור משרד התחבורה, ותציג לראשונה את מרכולתה בתערוכת אוטומוטור בפסח.

Brabus-Mercedes-Benz_G-Class_V12_S_Biturbo_Photo - Brabus
אם ה-GLK רכרוכי מדי בשבילכם, מה דעתכם על G קלאס עם V12 כפול מגדשים?

בראבוס (BRABUS), שהוקמה ב-1977, היא יצרנית השיפורים הגדולה בעולם למוצרי מרצדס (להוציא את סדנת AMG, המתפקדת כחטיבה הספורטיבית הרשמית של היצרן). הסדנה מציעה מגוון רחב של קיטים לשיפור ושדרוג דגמי היצרן, חדשים ומשומשים, כמעט בכל התחומים: עיצוב חיצוני ופנימי, אווירודינמיקה, מתלים ובלמים, וכמובן – שיפורי מנוע וביצועים. בשנים האחרונות החברה זכתה לפרסום רב בזכות דגמי סדאן בליסטיים שמתחרים תמידית על הבכורה בקטגורית "הסדאן המהירה בעולם". כבר בשנת 96' זכתה החברה לתואר המכובד באמצעותה של E קלאס שטיפסה ל-320 קמ"ש, וכיום טוענת לתואר הבראבוס רוקט 800, אשר מבוססת על מרצדס CLS, מייצרת 800 כ"ס ונושקת ל-370 קמ"ש מרביים. החברה משפרת גם את שלושת דגמי הפנאי-שטח של היצרנית הגרמנייה, החל מקיט להעלאת הספק ה-ML ב-30 כ"ס צנועים ועד ל-GLK המצויד במנוע V12 עם 750 כ"ס ו-112 קג"מ (!) אשר מטפס עד ל-322 קמ"ש וטוען לכתר ה-SUV המהיר בעולם (ראו סרטון).

טק-ארט (TechArt), שהגיחה לעולם ב-1987, מתמחה בשיפור ושדרוג דגמי פורשה. היא קנתה את תהילתה ב-2008 כאשר 911 משופרת כדבעי מתוצרתה זכתה בתחרות ה-Tuners GP, הגביע הקדוש של קהילת המשפרים. גם טק-ארט מייצרת קיטים לדגמים חדשים או משומשים בתחומים מגוונים (חישוקים, מתלים, עיצוב, ביצועים וכו'), וכמו בראבוס, היא מציעה גם מספר "דגמים מוכנים" שזכו לשדרוג כולל ומקיף. באגף השטח, מדובר בגרסאות לקאיין הקודם והנוכחי, בהספקים שבין 660 ל-680 כ"ס, המכונות טק-ארט מגנום.

TechArt-Porsche_Cayenne. Photo - TechArt

יש לציין שזו אינה הפעם הראשונה שמגיעות לישראל מכוניות שעברו שדרוגים מקיפים באחת הסדנאות האירופאיות הגדולות. בעבר הגיעו לכאן מספר מכוניות לאחר מקצה שיפורים אצל טיונרים כדוגמת גמבאלה, קרלסון, TTP, אלפינה, 9ff ועוד – אך זו הפעם הראשונה שצעד כזה מתבצע באופן מסודר ושיטתי דרך נציגות רשמית. הסיבות לכך, בין היתר, היו התנגדויות של יבואני הרכב ומשרד התחבורה, ויש להניח שאם המהלך של בוואריאן מוטורס יזכה להצלחה, הוא ימשוך סוכנויות נוספות לקבלת זיכיונות.

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven − 3 =