יום חמישי , 28 מרץ 2024
ג'יפ רנגייד נחת בישראל. המחיר החל מ-170 אלף שקלים. צילום: ג'יפ
ג'יפ רנגייד נחת בישראל. המחיר החל מ-170 אלף שקלים. צילום: ג'יפ

ג'יפ רנגייד נחת בישראל – החל מ-170 אלף שקלים

ניר בן זקן
כמעט שנתיים לאחר שהושק בתערוכת ג'נבה 2014, ג'יפ רנגייד נוחת בישראל. הקרוסאובר הקומפקטי היחיד שראוי לכינוי "ג'יפון" הוא הדגם הקטן ביותר של יצרנית רכבי השטח המפורסמת בעולם והראשון שמיוצר מהצד השני של האוקיינוס האטלנטי; במפעל פיאט שבמלפי בדרום איטליה, לצד אחיו התאום ה-500X. בדומה לקרוסאובר של פיאט (ובשונה מהצ'ירוקי הנוכחי) הרנגייד שומר על ה-DNA העיצובי של ג'יפ, בזכות מראה רבוע, גריל 7 פסים בולט וצמד פנסים עגולים.

ג'יפ רנגייד נחת בישראל. המחיר החל מ-170 אלף שקלים. צילום: ג'יפ
ג'יפ רנגייד נחת בישראל. המחיר החל מ-170 אלף שקלים. צילום: ג'יפ

לארץ יגיע הרנגייד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 140 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 יחסים והנעה קדמית או עם 170 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה (פלנטרית) של ZF עם 9 יחסים והנעה כפולה קבועה. לגרסה זו אפשרות לנעילת הדיפרנציאל המרכזי, יחס העברה קצר בהילוך ראשון (1:4.7) האמור לשמש כתחליף להילוך כוח ובורר עם ארבע מצבי נהיגה (אוטומטי, שלג, חול ובוץ) המתאים את מערכות הרכב לתנאי הדרך הנבחרים. גרסת "טרייל הוק" הקרבית בהיצע עם מרווח גחון מוגבה (21 ס"מ, 3.5 ס"מ יותר מהגרסה הרגילה) והילוך כוח אמיתי לא תוצע בשלב ראשון.
גרסת "לונגטיוד" הבסיסית תצויד במסך מגע בגודל 5" עם שליטה מההגה, בלוטות', USB, בקרת שיוט, מפתח חכם, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-6 כריות אוויר. גרסת ההנעה הכפולה תוצע ברמת האבזור "לימיטיד" שמוסיפה לוח שעונים עם מסך תצוגה דיגיטאלי TFT בגודל 7", חלון שמש פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים בקוטר 17" וחיישני חניה עם בלימה אוטומטית המפחיתה פגיעה בעצמים בנסיעה לאחור. המחיר החל מ-170 אלף שקלים לגרסת הבסיס, כמעט 40 אלף שקלים יותר מהאח התאום הפיאט 500X עם אותה יחידת הנעה ועד 215 אלף שקלים לגרסת "לימיטיד" המפוארת.

ג'יפ רנגייד נחת בישראל. המחיר החל מ-170 אלף שקלים. צילום: ג'יפ
ג'יפ רנגייד נחת בישראל. המחיר החל מ-170 אלף שקלים. צילום: ג'יפ

ב-2015 ג'יפ הציגה גידול של 10 אחוזים במסירות עם מכירה של כ-750 יחידות וזאת למרות הפסקת שיווק הקומפאס ובעיות אספקה ברנגלר. לדברי היבואנית "מכשירי תנועה" הצטרפות הרנגייד להיצע הדגמים תסייע לחברה לחצות לראשונה את רף האלף מכירות בשנה הקרובה.

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

3 comments

  1. 170 אלף לגרסת הטריילהוק והג'יפון היה הופך ללהיט בישראל – רכב שטח אמיתי בעלות של ג'יפון. היה משחזר את ההצלחה של הגרנד ויטארות הישנות. ב-230 אלף או יותר (אני משער שיהיה יקר מגרסת הלימיטד שעולה 215 אלףשערורייתיים.) זה יהיה פריט אספנים. מי שבאמת ירצה שטח יקנה פג'רו או לנדקורזר בן 3 שנים במחיר הזה ומי שירצה ג'יפון דאווין יקנה Q3 חדש או Q5 משומש במחירים האלו.

  2. צריך לתבוע אותם על העתקת הג'נטים מסובארו XV. ראו, התלהבו, גנבו.

  3. אז נכון שמרווח הגחון גדול יותר, ויש עוד כמה מאפייני "שטח", אבל במחיר כזה???
    כבר זמן מה שאני מכוון לטריילהוק, אולם אחרי שהבנתי שהמחיר הצפוי שלו אמור להיות 230,000-250,000 ש"ח הבנתי שאקנה אותו רק אם אזכה בלוטו…
    אז כנראה שאצטרך לרדת ברמה ולכוון את עצמי אל הדאסטר. אני מחכה לגירסה האוטומטית שלו, ואני יודע שמדובר על גיר חצי אוטומטי (או רובוטי) עם מצמד אחד שמשודך למנוע הבנזין ולא הדיזל.
    אז על פרימיום משלמים, ואם ג'יפ רוצה להיות פרימיום היא תשלם באיבוד לקוחות פוטנציאליים.

להגיב על שחר לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − ten =