יום שישי , 29 מרץ 2024
יש שיקראו לזה ה"טור ד'פראנס של ישראל". אנחנו נקרא לזה הוט אפיק ישראל. צילום: תומר פדר
יש שיקראו לזה ה"טור ד'פראנס של ישראל". אנחנו נקרא לזה הוט אפיק ישראל. צילום: תומר פדר

גלרייה: הוט אפיק ישראל היום הראשון

צלמים: רונן טופלברג, תומר פדר, אלמוג הללי, אלון רון, ליאור דיין

צמד רוכבים מגרמניה, SönkeWegner ו- Benjamin Joerges הם המנצחים של הסטייג' הראשון של הוט אפיק ישראל לשנת 2015. 468 רוכבים ורוכבות התייצבו על קו הזינוק בצמוד לכפר התחרות בקיבוץ דליה, ליום שהוגדר ע"י גל צחור יזם ומתכנן המסלול, כיום של נחיתה רכה לתוך חווית הוט אפיק ישראל. לאחר יום גשום ומדאיג מעט, קיבלו הרוכבים מזג-אוויר מושלם למסלול תובעני ומתיש שהחל ברולינג הילס באזור רמות מנשה, כלל סינגלים זורמים בשמורת אלונה, חורשן ואלוני יצחק, שבילים מהירים על קו החוף באזור מעגן מיכאל ותצפיות מדהימות משמורת הברון. סה"כ 112 ק"מ עם כ1300 מטר טיפוס פרי מוחו הקודח של גל צחור.

חבורת החוד של רוכבי ה UCI המקומיים והבין לאומיים, הכתיבה קצב חזק מאוד בקטע הפתיחה של הסטייג' הראשון שכלל מקטע כביש מהיר באורך קילומטר וחצי. הירידה המהירה לשטח הטרשי בואכה שמורת אלונה, גבה מספר 'קורבנות' פנצ'רים בלתי מבוטל. ביניהם גם שני הפייבוריטים לנצחון מדרא"פ Erik Kleinhans ו- Nico Bell מנצחי קייפ אפיק 2013, מה שפינה את הדרך לבריחה אגרסיבית מחבורת החוד ונטילת ההובלה על ידי שלומי חיימי אלוף ישראל ובן זוגו האוסטרי Uwe Hochenwarter. תצוגת רכיבה מדהימה של הצמד האוסטרי/ ישראלי הגיעה עד לכדאי פער של כ-8 דקות מהפלוטון כמעט לאורך כל שלבי הסטייג'. אך מקטע  Hike a Bikeקצר ועבה בואכה רמת הנדיב הכריע את שלומי שסבל ככל הנראה מהתייבשות, ובקטע העלייה חזרה לחורשן, עברה ההובלה לזוג הגרמני  Gathof ו- Demuth שהחזיקה עד 20 ק"מ מקו הסיום אך גם הם נתקלו בעוד פנצ'ר שהוביל לסיום מפתיע. כאמור, את הסטייג' ניצחו זוג העיתונאים הגרמנים Sönke Wegner ו- Benjamin Joerges בהפרש של 3.3 דקות מהמקום השני.

בקטגוריית הנשים, האמריקאיות Selene Yeager ו- Rebecca Rusch , הראו דומיננטיות מובהקת לכל אורך הסטייג' עד קו הסיום. אחריהן הגיעו  Alice Duarte ו-ChimelloGraziela Takay הדרא"פ ואת השלישיה הראשונה סגרו בתצוגת רכיבה מרשימה ביותר צמד הישראליות נוגה כרם ומגן בלצר.

בקטגוריית המסטרס, סיימו ראשונים מנצחים האפיק מאשתקד, גלי רונן וליאור זך מאור. אחריהם נועם שילר ואנג'לו גדה וארלי הבינ"ל, כאשר את השלישיה סוגרים גיא באומל ודן זיגמונד.

בזוגות המעורבים ניצחו עומר שפירא ואיתמר דשא, אחריהם בני הזוג Boettger מאוסטריה ואת שלישית המובילים סגרו טל אלון ואהוד אמיתי.

בקטגוריית הגרנד מאסטרס האצילה, היו אלה יוסי פוקר וניר פינקלשטיין שחצו ראשונים את קו הגמר, אחריהם רפאל פרחי ויששכר וישניה. את השלישיה הראשונה סגרו אורן אוזרד ועמוס גרי.

“HOT אפיק ישראל” מהווה מפעל הנצחה לגיורא צחור, מפקד ובכיר במוסד, שנהרג בתאונת דרכים באחד מאימוני הבוקר, בעת שרכב על אופניו. עמידה באתגרים מיוחדים, מקצועיות, אהבת ישראל והטבע היו אבני דרך שסללו את נתיב חייו. גל צחור, בנו של גיורא ויזם ומנהל התחרות, בילה עם אביו בלא מעט באתגרים דומים בחו"ל, והשניים תמיד תכננו להביא אירועים דומים לארץ.

לחזון התחרות התגייסו נותני חסות רבים, וביניהם: הHOT מערכות תקשורת, TREK, סובארו, קק"ל ,איגוד האופניים בישראל, DAA Sport Marketing, Shimano, HIGE5, מריו סנטר, רומח, FUNKIER, Rudy Project, קיבוץ דליה וזהר בדשא.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − five =