יום שישי , 29 מרץ 2024
דאצ'יה דאסטר מקבלת הנעה כפולה לגרסת הטורבו-בנזין. אצלנו כנראה בסתיו. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה דאסטר מקבלת הנעה כפולה לגרסת הטורבו-בנזין. אצלנו כנראה בסתיו. צילום: דאצ'יה

דאצ'יה דאסטר בנזין מקבל הנעה כפולה

כתב: ניר בן זקן

למרות שלא היה באור הזרקורים אותם גנבו הקרוסאוברים הנוצצים שהוצגו בתערוכת ג'נבה, הדאסטר באולם של דאצ'יה עשוי להיות אחד הדגמים המעניינים ביותר עבור חובבי השטח הישראלים. הסיבה לכך היא שהיצרן הרומני חשף בתערוכה גרסת הנעה כפולה למנוע TCe טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר (המוכר מדגמי רנו), שהוצע עד כה רק עם הנעה קדמית. בשל אפליית המיסוי הירוק של לוגמי הסולר (הדאסטר בנזין נמצא בקבוצת הזיהום 8 לעומת 15 לדיזל) היא עשויה להיות מתומחר בצורה אטרקטיבית מהדיזל, היחידה המשווקת כיום עם הנעה כפולה.

דאצ'יה דאסטר מקבלת הנעה כפולה לגרסת הטורבו-בנזין. הפנים נותר זהה. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה דאסטר מקבלת הנעה כפולה לגרסת הטורבו-בנזין. הפנים נותר זהה. צילום: דאצ'יה

מה לוקח? דאצ'יה דאסטר או סובארו XV?

אל השביל הסודי בין אולגה למכמורת

יחידת הכוח מפיקה 125 כ"ס ב-5,250 סל"ד ו-20.9 קג"מ ב-2,000 סל"ד ומשודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית עם ראשון קצר (4.45) המהווה מעין תחליף להילוך כוח. הנעה כפולה בעלת שלושה מצבים (הנעה קדמית, אוטומטי ודיפרנציאל מרכזי נעול) ובתוספת מערכת Stop&Start מקנים צריכת הדלק רשמית של 15.6 קילומטר לליטר, רק 200 מטרים פחות לכל ליטר בנזין מגרסת ההנעה הקדמית.

דאצ'יה דאסטר מקבלת הנעה כפולה לגרסת הטורבו-בנזין. 125 כ"ס וכ-21 קג"מ - מעניין! צילום: דאצ'יה
דאצ'יה דאסטר מקבלת הנעה כפולה לגרסת הטורבו-בנזין. 125 כ"ס וכ-21 קג"מ – מעניין! צילום: דאצ'יה

שיווק גרסת ההנעה הכפולה עם מנוע הבנזין צפוי להתחיל באירופה בקיץ הקרוב בתוספת של כ-8,800 שקלים למחיר גרסת הנעה הקדמית. לישראל היא ככל הנראה תגיע לקראת סוף השנה ואם תתומחר בצורה זהה, כרי פחות מ-100 אלף שקל לגרסת הבסיס, היא תדיח את סוזוקי ג'ימני מהתואר ה-4X4 הזול בישראל.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − 10 =