יום חמישי , 28 מרץ 2024

דיווחים: מאזדה CX-3 בדרך

אחרי שהתפנה מהשקת ה- CX-5 נערכת מאזדה לייצר רכב פנאי קומפקטי על בסיס מאזדה 2 הבאה

רוצה לנהוג במאזדה CX-5 החדשה?

למבחן הדרכים של המאזדה CX-5

מאזדה CX-5. בקרוב יצטרף לקו רכב הפנאי של מאדה אח קטן: מאזדה CX-3 אשר יתבסס על המאזדה 2 הבא. צילום: רוני נאק

מאזדה הולכת ומבססת את מעמדה כיצרנית עצמאית, לאחר שנפרדה לשלום מקונצרן פורד. לאחר ההשקה המוצלחת של רכב הפנאי הקומפקטי, מאזדה CX-5, נראה שהיצרן היפני עובד על אח קטן חדש שייקרא ככל הנראה מאזדה CX-3.

ה- CX-3 יתבסס על מכונית הסופר מיני העתידית, מאזדה 2 החדשה, וממדיו לאורך ולרוחב יהיו דומים לממדיה. בדומה לרכבי פנאי זעירים, כמו ניסאן ג'וק (Nissan Juke) או שברולט טראקס (Chevrolet Trax), גם ה- CX-3 יהיה מוגבה מעט, אבל לא יותאם לנסיעת שטח אמיתית, אלא כמעט אך ורק לכבישים ושבילים סלולים.

מאזדה CX-5. קונספט "סקאיאקטיב" יופיע גם בדגם הקטן יותר: מאזדה CX-3 אשר יתבסס עם המאזדה 2 הבאה. צילום: רוני נאק

על פי הדיווחים יצויד מאזדה CX-3 העתידי במנוע טורבו דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר וגם במנוע הטורבו-בנזין החדש של מאזדה, בנפח 1.3 ליטר. מחיר הבסיס של המיקרוסאובר הזה צפוי להיות נמוך בכ-20% ממחיר מאזדה 3, כך שאפשר להעריך את מחירו הישראלי במעט יותר ממאה אלף שקלים, בהנחה שהדיווחים קולעים.

הפנים הייחודיים של רכב הפנאי החדש צפויים לנבוע בעיקר מתפישת העולם של מאזדה, "סקייאקטיב" (Skyactiv). השיטה דוגלת בהפחתה משמעותית במשקל כדי להשיג צריכת דלק נמוכה במיוחד, לצד יכולת גבוהה בהתנהגות הכביש. נוסף ליכולת הדינאמית צפוי מאזדה CX-3 להיות מרווח ושימושי במיוחד, יחסית לגודלו.

מאזדה CX-3 עשוי להיחשף בעולם בשנה הבאה (2014). 

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 5 =