יום רביעי , 24 אפריל 2024
טנדר פורד F-150 עם 600 כוחות סוס? HENNESSEY אירגנה כזה. צילום: הנסי
טנדר פורד F-150 עם 600 כוחות סוס? HENNESSEY אירגנה כזה. צילום: הנסי

הטורף של הנסי

כתב: ניר בן זקן

בספטמבר האחרון ירד מפס הייצור במישגן הפורד F150 ראפטור האחרון, כחלק מהפסקת שיווק הדור ה-11 והרכב הנמכר ביותר ב-32 השנים האחרונות בארה"ב (עם יותר מ-33 מיליון יחידות שנמכרו ב-66 השנים האחרונות) ומעבר לייצור הדור החדש שנחשף לראשונה בתערוכת דטרויט לפני כשנה. פורד טרם הצהירה האם תציע גרסת ראפטור קרבית גם בדגם החדש ובשל הביקוש הגדול ליורש ראוי סדנת השיפורים המפורסמת באמריקה, הנסי (Hennessey), חושפת גרסה קרבית במיוחד ל-F150 החדש שאמורה למלא את הוואקום ושלא בכדי מכונה וולוסי ראפטור (Velociraptor).
בחזית שוכן מנוע V8 5.0 ליטר המוכר של פורד שזוכה למגדש על, סעפת פליטה ויניקה שונות, מערכת הזרקת דלק משודרגת ומחשב ניהול מנוע חדש כדי לספק לא פחות מ-600 כ"ס, 215 סוסים יותר מגרסת המקור. מעבר לכך המיתלים הושבחו בבולמי זעזועים מסוג קויל אובר (בולם בתוך קפיץ), צמיגי BFGoodrich קרביים בגודל 33" על חישוקי 17" יחודיים של הנסי ובלמים של Brembo בכדי להקנות לו אופי של רכב מירוצי שטח טהור.

טנדר פורד F-150 עם 600 כוחות סוס? HENNESSEY אירגנה כזה. צילום: הנסי
טנדר פורד F-150 עם 600 כוחות סוס? HENNESSEY אירגנה כזה. צילום: הנסי

בפן הוויזואלי הגריל מלפנים צבוע בשחור מט במקום ניקל ואת סמל האליפסה הכחולה במרכז מחליף הלוגו של הנסי, הפגוש קדמי ממתכת מכיל כננת, על הגג סוללת פנסי לד וכנפוני גלגל מורחבים וצבועים שחור מסיעים להכיל את הצמיגים המוגדלים.
הנסי תשווק רק כ-500 יחידות מה-F150 וולוסי ראפטור במחיר של 73,500 דולר, כ-20 אלף דולר יותר מהגרסה הבכירה של ה-F150 הסטנדרטי ואין ספק שלא יחלוף זמן רב בקרב ימצאו לקוחות לכך.

האליפסה הכחולה שמתחילה בימים אלה לשווק את הטנדר החדש שחררה סרטון בשיתוף פעולה עם יצרנית המכוניות החשמליות Power Wheels מבית פישר פרייס בו גלגליו של הטנדר החדש מונחים על ארבע דגמים מוקטנים של ה-F150 של יצרן הצעצועים. זאת במטרה להדגים את הדיאטה הרצחנית שעבר הטנדר עם השלת כ-320 ק"ג תודות לשימוש נרחב באלומיניום.

Check Also

סילבראדו מהחלומות לא מגיע משברולט

FOX יצרה את מה ששברולט לא העזה. סופר-טנדר קוקו לגמרי על בסיס סילבראדו שלא במקרה מזכיר את הפורד ראפטור ו-RAM TRX שעתידים לעבור מן העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen − three =