יום שישי , 29 מרץ 2024
מרצדס GLC - מכוונת לרטוב של העין של ב.מ.וו X4. בינתיים רק קונספט. צילום: מרצדס
מרצדס GLC - מכוונת לרטוב של העין של ב.מ.וו X4. בינתיים רק קונספט. צילום: מרצדס

הקרוסאוברים היוקרתיים בתערוכת הרכב של שנחאי

כתב: ניר בן זקן

מסמן X4 – מרצדס GLC קופה
לפני כשנתיים נחשף בתערוכת שנחאי ה-X4, הקופה שטח הקומפקטי של ב.מ.וו, וכעת מרצדס חושפת את התשובה שלה ה-GLC קופה. זאת כחלק מהתרחבות היצע הדגמים בקטגוריית הפרימיום בכלל ואצל מרצדס בפרט, שלא רוצה להישאר ללא מענה ליריבתה הגדולה.
כמו ה-GLE קופה גם אחיו הקטן מאמץ את שפת העיצוב החדשה של מרצדס הבאה לידי ביטוי בגריל מודגש עם סמל הכוכב, כונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי בעוד בזה האחורי בולטים רביעיית מפלטים ובתי גלגלים מודגשים המכילים חישוקים ענקיים בגודל 21". למרות הצורה הכללית הדומה למתחרה ממינכן הוא מרשים יותר ונאה יותר.

מרצדס GLC - מכוונת לרטוב של העין של ב.מ.וו X4. בינתיים רק קונספט. צילום: מרצדס
מרצדס GLC – מכוונת לרטוב של העין של ב.מ.וו X4. בינתיים רק קונספט. צילום: מרצדס

ה-GLC קופה מתבסס על פלטפורמת MRA המשותפת גם ל-C קלאס ועליה יתבסס גם ה-GLC (הרגיל) שיוצג בקרוב ויחליף את ה-GLK. עם 437 ס"מ לאורך, 200 ס"מ לרוחב ו-159.3 ס"מ לגובה הוא ארוך ב-5.7 ס"מ, רחב ב-12 ס"מ ונמוך ב-2.8 ס"מ מה-X4. בסיס גלגלים 282.7 ס"מ, גדול ב-1.7 ס"מ מהמתחרה הבווארי.
יחידת ההנעה ברכב התצוגה כוללת מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר שבסיוע צמד מגדשי טורבו מפיק 367 כ"ס ו-53 קג"מ המועברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית החדשה של מרצדס עם 9 יחסים. מרצדס גם מדווחת כי ה-GLC קופה וה-GLC יוצעו עם אופציה למיתלי אוויר. עד כה היחיד שהציעה את האופציה הזו בקטגוריה היה הפורשה מקאן.
אומנם מדובר רק בקונספט, אבל ה-GLC קופה יגיעה לקו הייצור על פי הערכות בתחילת 2017 וירחיב את משפחת דגמי הפנאי-שטח של מרצדס לשבעה.

אודי Q7. המנוע 2.0ל' טורבו כל השאר חשמלי. ככה זה נראה מבחוץ. צילום: אודי
אודי Q7. המנוע 2.0ל' טורבו כל השאר חשמלי. ככה זה נראה מבחוץ. צילום: אודי

אודי מחשמלת את אסיה – Q7 e-tron
אומנם אודי כבר הציגה גרסה "ירוקה" לקרוסאובר הגדול שלה, אבל כעת היא חושפת גרסת פלאג-אין הייבריד נוספת, שבשונה מהקודמת המיועדת לשיווקי המערב, הוא יוצע אקסקלוסיבית לשוק האסיאתי. זו משלבת בין מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין (המפיק 252 כ"ס ו-37.7 קג"מ) למנוע חשמלי (המפיק 128 כ"ס ו-35.7 קג"מ) השוכן בקדמת תיבת ההילוכים. הכוח המשולב עומד על 367 כ"ס ו-71.4 קג"מ העוברים דרך תיבה אוטומטית עם 8 יחסים לכל ארבעת הגלגלים. המיאוץ ל-100 קמ"ש יסתיים תוך 5.9 שניות בדרך ל-220 קמ"ש מרביים. מהאגזוז נפלטים פחות מ-60 גרם CO2 לקילומטר, צריכת הדלק הרשמית עומדת על 40 ק"מ לליטר ומקנה תווך נסיעה של 1,020 ק"מ. מצברי ליתיום kWh 17.3 מאפשרים תווך נסיעה של 53 ק"מ ללא שימוש במנוע הבנזין וניתנים לטעינה מהירה תוך שעתיים וחצי.

אודי Q7. המנוע 2.0ל' טורבו כל השאר חשמלי. ככה זה נראה מבפנים. צילום: אודי
אודי Q7. המנוע 2.0ל' טורבו כל השאר חשמלי. ככה זה נראה מבפנים. צילום: אודי

בשונה מגרסת הדיזל פלאג-אין הייבריד ששיווקה בישראל אינו כדאי נוכח המיסוי המפלה את לוגמי הסולר, דווקא גרסת פלאג-אין היבריד זו של ה-Q7 עשויה להיות אטרקטיבית באם צ'מפיון היבואנית תצליח לשכנע את אודי לכלול אותה גם לשוק הישראלי.

ניסאן מוראנו היברידי. ניסאן ממשיכה במגמת החישמול של קו הקרוסאוברים שלה. עכשיו זה המוראנו. צילום: ניסאן
ניסאן מוראנו היברידי. ניסאן ממשיכה במגמת החישמול של קו הקרוסאוברים שלה. עכשיו זה המוראנו. צילום: ניסאן

"הלפיד מוביל" מתחשמל – ניסאן מוראנו הייבריד
אחרי שחשפה לפני כמה ימים את האקס טרייל ההיברידי, ניסאן חושפת גם גררסה היברידית למוראנו, הקרוסאובר היוקרתי והמעוצב שלה והרכב הפרטי של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד. מדובר בגרסה לדור השלישי שנחשף לפני כשנה המצויד ביחידת ההנעה זהה לזו שבגרסאות ההיברידיות של בניסאן פאתפיינד ואינפינטי QX60. היא משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר שבסיוע מגדש על (סופרצ'רג'ר) מפיק 250 כ"ס ו-33.5 קג"מ למנוע חשמלי המפיק 20 כ"ס ומחובר על ידי צמד מצמדים; האחד למנוע הבנזין לצורך טעינה והשני לתיבת ההילוכים ותורם לאופטימיזציה בטעינת המצברים ובהעברת הכוח לגלגלים. ניסאן לא מפרסמת נתונים נוספים אבל מבטיחה שהביצועים זהים למנוע V6 בנפח 3.5 ליטר בעוד צריכת הדלק היא כשל מנועי 2.0 ליטר.

ניסאן מוראנו היברידי. ניסאן ממשיכה במגמת החישמול של קו הקרוסאוברים שלה. עכשיו זה המוראנו. צילום: ניסאן
ניסאן מוראנו היברידי. ניסאן ממשיכה במגמת החישמול של קו הקרוסאוברים שלה. עכשיו זה המוראנו. צילום: ניסאן

ניסאן תשווק את המוראנו ההיברידי בסין החל מהקיץ הקרוב, וסביר להניח שהוא יגיע לשווקים נוספים ובהם לשוק האמריקאי בעתיד. בארץ המוראנו הקודם עדיין נמכר בגרסתו הקודמת עם מנוע V6 בנזין ב-295 אלף שקלים.

מחלקה ראשונה – וולוו XC90 אקסלנס לאונג' קונספט
ה-XC90 החדש משך תשומת לב רבה מאז הוצג באוגוסט האחרון. 1927 היחידות ממהדורת ההשקה (מספר המייצג את שנת לידתה של וולוו) נמכרו באתר החברה תוך 47 שעות בלבד מבלי שאף אחד מהלקוחות נהג ברכב. בתערוכת שנחאי הוצג ה-XC90 בגרסת אקסלנס לאונג' קונספט מפוארת ומהודרת שלא מתביישת להסתכל לריינג' רובר ורולס רויס בלבן שבעיניים.

לאונג' על 4 גלגלים. גרסת הסופר-פאר של וולוו XC90 מביטה לרולס בלבן של העיניים. צילום: וולוו
לאונג' על 4 גלגלים. גרסת הסופר-פאר של וולוו XC90 מביטה לרולס בלבן של העיניים. צילום: וולוו

המיקוד הוא כמובן במושב האחורי ועיקר השינוי הוא בהחלפת הספסל לתצורת צמד כורסאות והחלפת מושב הנוסע מלפנים בקונסולה שימושית. זו מאפשרת לרגליים הדום ומרווח נדיב, כוללת תא לאכסון נעליים, שולחן עם מסך בגודל 17" נשלף חשמלית היכול לשמש גם כמראה (באם הגברת תרצה לסדר איפור על הדרך) וגם תאי אכסון ייעודיים לתכשיטים או שעונים. את האווירה היוקרתית משלימים גימורי עור, עץ ואלומיניום מהודרים בשילוב ותאורת פנים מרהיבה.

לאונג' על 4 גלגלים. גרסת הסופר-פאר של וולוו XC90 מביטה לרולס בלבן של העיניים. צילום: וולוו
לאונג' על 4 גלגלים. גרסת הסופר-פאר של וולוו XC90 מביטה לרולס בלבן של העיניים. צילום: וולוו

וולוו לא מצהירה האם היא תציעה את גרסת הלאונג' כאופציה, אבל אין ספק שאם עשירי העולם בכלל והסינים בפרט יביאו התעניינות היא תוצע בקרוב באולמות התצוגה. כך או אחרת מדובר במפגן כוח מרשים של יוקרה וחשיבה יצירתית כמו שזמן רב לא ראינו מהיצרן השוודי.

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − twelve =