יום שישי , 19 אפריל 2024
כרית אוויר מתפוצצת של טקאטה תעלה לחברה מיליארד דולר. צילום: IIHS
כרית אוויר מתפוצצת של טקאטה תעלה לחברה מיליארד דולר. צילום: IIHS

וידאו: פיצוץ לפנים

תומר הדר

הדי הפיצוצים מפרשת כריות האוויר של טקאטה נשמעו בכל העולם – וגם בישראל. מאזדההונדה ויצרני רכב רבים אחרים, החל בלנד רובר וכלה ב-ב.מ.וו גילו לחרדתם שבדגמי מכוניות רבים, בהם הותקנה כרית אוויר של טקאטה קיים סיכוי שבאקלים טרופי (שזה חמים ולח) תחדור לחות למנגנון כרית האוויר- אשר מעצימה את הפיצוץ מרמת "להציל את הנהג באמצעות כרית האוויר" לרמת "לפוצץ את ראש הנהג באמצעות כרית האוויר". כך זה נראה:

 

 

כעת מגיע שלב התשלום: בשבוע שעבר טקאטה הודתה באשמה בפני הרשויות האמריקאיות בכל הקשור ברשלנותה בפרשת כריות האוויר- וכעת עליה לשלם פיצוי בסך של מיליארד דולר לממשל האמריקאי. במסגרת העסקה עם משרד המשפטים האמריקאי הודתה טקאטה כי ידעה על הכשל עוד משנת 2000. לפי משרד המשפטים האמריקאי, החברה הסתירה את הפרשה עד שנת 2015. מתוך מיליארד הדולר שתשלם טקאטה – 850 מיליון דולר יופנו למימון הריקולים – ואילו היתר ישולמו למשפחות נהגים שנפגעו מכריות האוויר הקטלניות.

Check Also

סקודה קודיאק - כמו גם קארוק ודגמים נוספים של סקודה נקראים למוסך להחלפת כרית אוויר. צילום: סקודה

סקודה למוסך: ריקול כריות אוויר לקארוק וקודיאק

צ'מפיון מוטורס יבואנית סקודה מודיעה על ריקול שבו נכללים סקודה קודיאק וסקודה קארוק. הריקול נוגע לאפשרות שכרית האוויר לא תפעל כהלכה במקרה תאונה ונוגע לדגמי 2018 ו-2019

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × five =