יום שבת , 3 דצמבר 2016
דף הבית » חדשות » ויצרן הרכב הכי גדול בעולם הוא…פולקסווגן!
ויצרן הרכב הכי גדול בעולם הוא…פולקסווגן!
פולקסווגן קרוס קופה GTE. קרוסאובר היברידי שאולי מקווים יטה את הכף לטובת VW בשנת 2015. צילום: VW

ויצרן הרכב הכי גדול בעולם הוא…פולקסווגן!

כתב: רוני נאק

הענקית מגרמניה מכרה בשנת 2014 לא פחות מ-10.14 מליון מכוניות, כשהיא רושמת עליה של 4.2% במכירות ביחס לשנה שעברה ועוברת – לראשונה בהיסטוריה שלה – את רף ה-10 מיליון כלי רכב. לצמיחה הזו תרמו כמובן כל מותגי הרכב של הקבוצה כשבכל אחד מאלו נרשמה עליה ביחס לשנת 2013. ובכל זאת טויטה מכרה מעט יותר מכוניות – 10.23 מיליון יחידות – פער קטן לכל הדעות.

פולקסווגן קרוס קופה GTE. קרוסאובר היברידי שאולי מקווים יטה את הכף לטובת VW בשנת 2015. צילום: VW

פולקסווגן קרוס קופה GTE. קרוסאובר היברידי שאולי מקווים יטה את הכף לטובת VW בשנת 2015. צילום: VW

"תנאי השוק היו קשים מאד" אמר יו"ר הקבוצה מרטין ווינטרהורן ערב פתיחת תערוכת דטרויט. ובכל זאת, בעוד שמכירות טויוטה ו-GM  סבלו בעיקר ממורדות מאז משבר הסאב-פריים ב-2008, המכירות של קבוצת VW  ממשיכים לעלות בהתמדה.

התרומה לצמיחה העקבית מגיעה בעיקר מחדירה מוצלחת לשוק הסיני עם צמיחה של 12% במכירות שהם 36% מסך המכירות העולמיות של הקבוצה – בהחלט מכרז כובד משמעותי. VW  הייתה אחת מיצרניות הרכב הראשונות אשר זיהו את הפוטנציאל הסיני והקימו מפעלים בדרקון המתעורר. לפי פולקסווגן הם ימשיכו להשקיע בסין עם תכנית של כ-22 מיליארד אירו מהשנה ועד 2019 עם כוונה להגיע לתפוקה של 4 מליון כלי רכב רק בשוק הסיני לבדו.

פולקסווגן פאסאט החדשה. גדולה וטכנולוגית יותר - קריצה חזקה לשוק האמריקאי. צילום: VW

פולקסווגן פאסאט החדשה. גדולה וטכנולוגית יותר – קריצה חזקה לשוק האמריקאי. צילום: VW

אולם נקודת החולשה העיקרית של VW  היא במערב ובעיקר בארה"ב עם ירידה של 10% במכירות בשנת ב-2014 של מותג פולקסווגן. לכן, הרבה תלוי בדגמים אשר הוצגו בדטרויט ובהם SUV  היברידי חדש וסקסי אשר עשוי לדבר לקהל האמריקאי. זאת יחד עם התגבור אשר צפוי להיות עת הגעת הפאסאט החדשה לשוק האמריקאי.

ביצועי מניית VW בחמשת השנים האחרונות (BLOOMBERG):

VW stock

VW stock

 

פולקסווגן מתקשה להודות שהרווחיות של פלטפורמת MQB  החדשה (פלטפורמה אחידה שתשמש כמה שיותר דגמים ומותגים) אינה כפי שהעריכו בתחילת הדרך. לדברי אנאליסטים של שוק הרכב "התוצאות עד עתה לא היו כפי שציפו". בשנה שעברה הודיעה VW  על תכנית לצמצם עלויות ב-5 מילארד אירו – זאת על רקע בקשות הולכות ונשנות של זכייני הקבוצה, מכל רחבי העולם, להוריד את מחירי המכוניות לרמה תחרותית יותר.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*