יום שישי , 29 מרץ 2024
טויוטה היילקס חדש! אצלנו ב-2016 עם יותר מנוע, יותר חלל ויותר פאר. צילום: טויוטה
טויוטה היילקס חדש! אצלנו ב-2016 עם יותר מנוע, יותר חלל ויותר פאר. צילום: טויוטה

חדשות: טנדר טויוטה היילקס חדש

כתב: ניר בן זקן

47 שנים לאחר שהוצג לראשונה ויותר מ-16 מיליון יחידות שנמכרו ומרביתן עדיין בשימוש פעיל, טויוטה היילקס הוא אחד מהטנדרים המזוהים ביותר בעולם, במיוחד נוכח היותו הרכב המועדף על לוחמי הגרילה של ארגון דע"ש שמזכה אותו לככב בפריים טיים של ערוצי החדשות. הדור הקודם שכונה בישראל ויגו שווק במשך עשור, התקופה הארוכה ביותר בשושלת המפוארת וכעת חושפת טויוטה תמונות ופרטים ראשונים על הדור השמיני.

למרות שהוא מוגדר חדש, המבנה הבסיסי נותר על כנו; שלדת סולם חסונה, מיתלים נפרדים בתצורת עצמות עצה כפולות עם קפיצי סליל מלפנים וסרן חי עם קפיצי עלים מאחור. אפילו בסיס הגלגלים (308.5 ס"מ) לא שונה וכך גם בלמי התוף מאחור. רק האורך גדל ב-8 ס"מ (533.5 ס"מ) ומקנה ארגז גדול מבעבר.
ההיילקס מאמץ את שפת העיצוב המוכרת מהקורולה עם פנסים (הכוללים תאורת לד כצו האופנה) המשתלבים בגריל פסים גדול מלפנים בעוד בתי גלגלים מודגשים שהינם חלק מהמרכב (כיסויי פלסטיק בדגם הקודם) מוסיפים 2 ס"מ לרוחב. העיצוב החדש חותך את האוויר ביעילות גבוהה יותר מבעבר, אך הוא גם חסר את המסוקסות הבלתי מתפשרת שמאפיינת את הדגם מזה כמעט חמישה עשורים.

הקבינה עברה מהפך גדול עוד יותר ומזכירה תא נוסעים של מכונית מודרנית שקובע רף חדש בקטגוריה; הן בעיצוב, הן באיכות ובמגוון החומרים ושילובי הצבעים ובעיקר מסך מגע גדול בצורת טאבלט בקונסולה המרכזית. גם המרווח לרגלי הנוסעים בספסל האחורי גדל ב-3.5 ס"מ. חבל ששעון הזמן הארכאי "קסיו שיק" נותר בחלקו העליון של לוח השעונים.

טויוטה היילקס חדש! אצלנו ב-2016 עם יותר מנוע, יותר חלל ויותר פאר. צילום: טויוטה
טויוטה היילקס חדש! אצלנו ב-2016 עם יותר מנוע, יותר חלל ויותר פאר. צילום: טויוטה

אנחנו לא רק מדברים! "שטח" יסגור לכם את עסקת הרכב החדש המתוקה ביותר!

מבחן רכב טויוטה היילקס

החדשה העיקרית היא בתחום יחידת ההנעה הכוללת צמד מנועי דיזל חדשים לחלוטין המסתייעים במגדש טורבו בגיאומטריית מניפה משתנה והזרקת סולר במסילה משותפת. הראשון בנפח 2.4 ליטר מפיק 160 כ"ס ב-3,400 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד (16 כ"ס ו-5.8 קג"מ יותר ממנוע 2.5 ליטר אותו הוא מחליף) וישודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 או 6 יחסים ובשונה מהדגם הקודם גם לתיבה אוטומטית חדשה עם 6 יחסים. יחידת הכוח הבכירה בנפח 2.8 ליטר קטנה ב-227 סמ"ק מהמנוע הקודם, אבל בעלת תפוקה גבוה יותר של 177 כ"ס ב-3,400 סל"ד ו-45.9 קג"מ ב-1,600 סל"ד (6 כ"ס ו-9.2 קג"מ יותר מבעבר) ותשודך לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית עם 6 יחסים בשני המקרים. בנוסף יוצעו לוגמי בנזין בנפח 2.7 ליטר (164 כ"ס) ו-V6 בנפח 4.0 ליטר (278 כ"ס) אך אלה מיועדים בעיקר למדינות המפרץ, לאוסטרליה ולדרום אפריקה. לישראל צפוי היילקס החדש צפוי להגיע לקראת סוף השנה.

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen − eight =