יום חמישי , 18 אפריל 2024

טוס-על-חוט לתעופה הכללית?

באוסטריה המריא השבוע טווין (דו-מנועי) של חברת דיאמונד לטיסת בכורה עם בקרת טוס-על-חוט. המערכת, אותה מקווה דיאמונד להטמיע במטוסי תעופה הכללית, היא מערכת אקטיבית אשר עשויה לשנות את האופן בו אנו חושבים על הטסת מטוסים.

דיאמונד DA42 בטיסת טוס-על-חוט ראשונה. האם מבשר את תחילת עידן האוטומציה גם במטוסי התעופה הכללית? צילום: DIAMOND

במטוס ניסוי רוב משטחי השליטה והפונקציות נשלטות על-ידי מערכת הבקרה וזה כולל לא רק את המאזנות וההגאים אלא גם את בקרת המנועים. המערכת שומרת על מעטפת הטיסה הבטוחה וזה כולל הגבלה של זווית ההטיה, זווית ההתקפה ומהירות האוויר ובנוסף מסוגלת להגיב בזריזות לחיתחותים ו"כיסי אוויר".

חושב שאתה יכול להטיס מטוס בעצמך? אנחנו נסדר לך!

מפתחי המערכת בדיאמונד מקווים בעתיד הקרוב לשלב פונקציות של המראה ונחיתה אוטומטיות. בדיאמונד – יצרנית המטוסים – חוזים כי שילוב של מערכות דומות בקנה מידה רחב בכל מטוסי התעופה הכללית יוריד את סף הדרישה ליכולת הטייסים ועשוי להפוך את הטיסה לנגישה יותר ובטוחה יותר.

תא הטייס בדיאמונד DA42. האם בעתיד הכשרת הטייסים תהיה קלה יותר? בדיאמונד מפתחים מערכת שתדע לשמור על מעטפת הטיסה הבטוחה, להמריא ולנחות ללא התערבות ותהיה מסוגלת לתרום רבות לבטיחות. צילום: דיאמונד

עיקר המאמצים מושקעים כיום בכיוון של הקטנת רכיבי המערכת ושילוב יתירות בכל רכיב אשר ישמש כגיבוי במקרה של כשל בתת-מערכת מסויימת. במקרה של כשל ינותבו הפקודות דרך מעגלים מקבילים ויפעילו מנועים וסרוואים חלופיים לשליטה במשטחים הנחוצים. המערכת מתוכננת לאוטומציה מירבית של ההטסה כדי לסייע באופן רציף וקבוע לטייס בן האנוש.

Check Also

פורד ברונקו ריקול ישראלי

חשש לכשל במצלמת החניה יוצר קריאת תיקון ל-87 רכבי פורד ברונקו בישראל. משך התיקון הוא כ-3 שעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 + seventeen =