יום חמישי , 28 מרץ 2024

טיול אופניים – סינגל גברעם

את הסינגל הזה הכרתי בזכות חבר טוב לי – רונן אביסרור – אשר משך אותי לרכוב עימו דרומה וגילה לי את הנפלאות של גברעם ובהמשך את בארי – שני סינגלים אליהם חזרתי עוד פעמים רבות.

logo-hyundai-610

סינגל האופניים של גברעם הוא במידה רבה ה"אח הקטן" של בארי. קצר ממנו, ופחות טכני. ועבורי, כמה דקות נסיעה קרוב יותר. העונה הטובה ביותר לרכוב בוא היא החורף והאביב, עתה בקיץ חם מאד ולח מאד. למרות זאת הסינגל כמעט שאינו חולי, ורובו מוצל – בכל מקרה אני ממליץ לרכוב אותו מוקדם בבוקר, או בשעות אחה"צ המאוחרות אז יהיה עליכם להתמודד גם עם הבריזה מהים.

טיול אופניים -סינגל גברעם. שביל זורם לא טכני או מאיים. מתאים לרוכבים מתחילים אבל כדאי להתחיל מוקדם מאד בבוקר - חם רצח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים -סינגל גברעם. שביל זורם לא טכני או מאיים. מתאים לרוכבים מתחילים אבל כדאי להתחיל מוקדם מאד בבוקר – חם רצח! צילום: רוני נאק

הסינגל עצמו אינו טכני כמעט בכלל, למעט מורד אחד שלא יהווה אתגר משמעותי גם לרוכבים מתחילים. אין בו טיפוסים מאד תלולים או ארוכים או דרופים מפחידים. כפי שגיליתי זה סינגל נהדר לתרגל בו פניות בשל נתיבו העקלתוני בין עצי האקליפטוס. קל מאד להפליג בדמיון ולחשוב שאתם רוכבים בסינגל באוסטרליה.

הסינגל של גברעם עובר על רכס כורכר גברעם וממשיך ליער גברעם. חולף חורשות נטועות של אקליפטוסים ואורנים ומדי פעם נושק לפאת שדה. בעבר הסימון שלו היה ברור יותר והיום השלטים דהו או הושחתו. בכל זאת קל למדי להתמצא.

לסינגל גברעם מגיעים על כביש 4, למגיעים מצפון חולפים על פני אשקלון ומבקיעים ופונים שמאלה (מזרחה) לגברעם. עיקול אחד בכביש לפני שער הקיבוץ תזהו את השלט הגדול המפנה לחניון שתחת עצי אקליפטוס עצומים. כאן אפשר להשאיר את הרכב ולצאת לרכיבה – כאשר זרימת הסינגל היא נגד כיוון השעון. זאת אומרת מתחילים ברכיבה מערבה, חוצים שדות ומגיעים לשביל כורכר רחב וחולי. זה קטע החול העמוק והמעצבן היחיד שישנו, הוא במורד ועם קצת אסרטיביות אפשר לדווש דרכו ועל הדרך ליהנות מחימום מועיל. מהר מאד תמצאו שלט עץ המפנה לסינגל שמאלה – ומשם כברת דרך קצרה – ומתאבן מצויין להמשך – תגיעו לשלט עם מפת השביל ולכניסה לחורש האקליפטוסים.

למסלול טיול האופניים בין יקבי רמת הגולן

למסלול טיול האופניים ריש לקיש

נקודת עניין חשובה היא מחצבת הכורכר הקדומה אשר נגיע אליה. זו מערה עמוקה הנתמכת בעמודים רבים. מקום מצויין לעצירה בצל ומנוחה קלה. נקודות עניין נוספות באיזור יהיו גברעם הישנה, האמפי הישן של גברעם אשר פעל בשנות ה-50'. מצפון מערב לסינגל נמצא שדה חלץ – שבו עדיין תוכלו לגלות משאבות (חרגולים) נפט פעילות.

דיווש נעים!

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + 17 =