יום שישי , 29 מרץ 2024

טיול שטח – הר חורשן למתחילים

מדור הטיולים בחסות יונדאי

הר חורשן והאיזור שסביבו הוא פחות-או-יותר ברירת המחדל של חובבי העבירות בצפון. אבל האיזור שסביבו מקסים בהמון צורות אחרות מלבד ניגוח סלעים בפגושי פלסטיק. מסלול הטיול יקח אותנו בשבילים קלים לנסיעה – אנחנו עברנו את כולו עם יונדאי iX35 עם הנעה קדמי בלבד ללא אתגרים כלל. חשוב לציין כי נצמדנו רק לשבילים הקיימים בשטח ואלו המסומנים בסימון שבילים מסודר.

טיול שטח לפסח עם יונדאי IX35. המסלול רק על שבילים מסודרים ומסומנים. אין בעיית עבירות גם לרכב עם הנעה קדמית בלבד. צילום: רוני נאק

נקודת ההתחלה היא פארק אלונה ו"מי קדם". נקבת מים רומית אשר לכדה את מי מעיינות האיזור והוליכה אותם ברצף של נקבות חצובות ואקווה-דוקטים לעיר קיסריה. היום אפשר לטייל בנקבה – לקבל הדרכה ורקע היסטורי מרתק ובעיקר לצנן את הרגליים לפני המסע. מחיר הכניסה זול למדי והביקור יתן לילדים הרבה מצב רוח לקראת המסע הרכוב.

טיול שטח עם יונדאי IX35. תחילת המסלול בפארק אלונה ו-מי קדם. הזדמנות להכניס את הילדים מתחת לאדמה. צילום: רוני נאק

סעו כ-200 מטרים לכיוון המושב עמיקם ותמצאו סימון שבילים שחור אשר מצביע על שביל רחב המטפס בתוך גיא מוריק. פנו בו שמאלה למעלה מתון אשר יעלה אתם מערוצו הזורם של נחל תנינים למצפור סינדיאנה. השביל מהודק וקל למעבר – חריצי מים ושיחי רותם מאתגרים את דיוק ההיגוי של נהג היונדאי אבל לא הרבה יותר מזה.


הצג את alonataninim במפה גדולה יותר

זה הזמן לפתוח את החלונות ולשאוף מלא הריאות אוויר עשיר בריחות פריחה ובריח הנוכח של שיחי האזוב (זעתר). מצפור סינדיאנה – מסמן את המקום של שני כפרים שעמדו בעבר במקום: סינדיאנה וסברין.

נמשיך ישר עם השביל השחור עד שנחצה מנע בקר, ונסובב עץ אלון גדול לצומת שבילים. נפנה ימינה לכיוון בת שלמה על שביל מסומן באדום. הדרך מובילה אותנו בין הגבעות ומטעי זיתים קטנים עד לנקודה שבה הסימון האדום פונה ימינה לדרך מכוסה צמחיה (זהירות משריטות בצבע!) והישר ממשיך בצבע שחור. נמשיך עם הסימון השחור אשר יעזור לנו לחצות את הרכס ויפתח בפנינו את הנוף מערבה. בתחילה לארובות של תחנת הכוח רבין ובהמשך לזכרון יעקב ולצומת של מאיר שפיה וזכרון יעקב.

טיולי שטח עם יונדאי IX35. עץ האלון הענקי - אחת מנקודות הציון היפות של מסלול הטיול הזה. צל נעים, רחבת משחקים נוחה ומקום חניה ליונדאי. צילום: רוני נאק

נמשיך עם הסימון השחור למנוחה תחת עץ המזבח. אלון ענקי ויפיפה שתחתיו סלע שטוח גדול. זה המיקום המושלם לפיקניק, קפה, בישול קטן ומשחקי כדור. לא צריך להיות גשש מיומן כדי לראות את סינגל האופניים אשר עובר במקום – אבל זה כבר נושא לכתבה נוספת.

מהעץ האדיב נמשיך על השביל עד שנפגוש שוב בסימון האדום. נמשיך עימו ישר ונסובב את ההרים מערבה. נרד למוצא הפארק ומיד אחרי מנע בקר נפנה ימינה על שביל ללא סימון שבילים. נמשיך עם הדרך הזו – לרגלי הגבעות – ימינה/מזרחה כשמולנו עולה בשמשה הקדמית צלליתו הגדולה של הר חורשן. אחרי כשלושה ק"מ נפגוש שוב את הסימון האדום ומולנו בתי הישוב בת שלמה.

טיולי שטח לפסח עם יונדאי IX35. בת שלמה. ישוב לשימור עם גבינות משובחות לזלילה אצל שוורצמן. המחיר...לא עממי. צילום: רוני נאק

אחרי שנסענו בין גבעה למטע נגיע שוב לפיצול שבילים חשוב. נפנה שמאלה עם הסימון הכחול אשר מסובב את שבילי העבירות הקשים ומתחבר לאפיק הנפלא של נחל דליה. חלקים מהדרך הזו מסולעים ויש לעבור אותם בזהירות ויש קטעים של שלוליות ארוכות אותן יש לחצות בזהירות.

נגיע למזרח ההר ונרד לעמק קטן בו זורם הנחל ועצי ברוש תמירים ניצבים בו בבדידות מזהרת. נמשיך על השביל עד למפגש שבילים ממש מול כביש 6 ונפנה ימינה/דרומה במקביל לכביש 6 ועל ציר המוביל המים הארצי. נסע דרומה עד למפגש עם נחל תנינים. לא נחצה אותו אלא נפנה תחת הגשר של כביש 6 ומייד ימינה במעבר הגבוה. נסע עוד כ-500 מטרים עד לכניסה לפארק ביוספרי רמת מנשה. כאן נעבור לתא שטח אחר, רחב ידיים ומוריק. נטפס בשביל הרחב לעבר גלעד וכשנגיע לבריכת מים עגולה נרד שמאלה-חזק לערוץ של נחל תנינים. בנחל נתחבר לשביל שמקביל לערוץ הזורם ונלווה אותו. הסיום מגיע מול מה שמכונה מפלי מאגר נחל רז. בימי הטיול הם כבר יבשו אבל מעליהם מאגר מים מקסים וסביבו אלונים נהדרים.

טיול שטח לפסח עם יונדאי IX35. נחל תנינים, מאגר נחל רז ורמות מנשה. צאו עכשיו לפני שיצהיב...צילום: רוני נאק

נסיים את פרק השטח עם הכביש הקטן שתחת הישוב גלעד (אבן יצחק). במוצא הכביש תמצאו פיתה דרוזית להשיב בה את נפשכם. ומולנו הגבעות המבשרות את מסלול הטיול הבא. נצא חזרה לכביש הראשי עם פניה שמאלה ונסע ישר כל הזמן עד שנגיע למחלף אליקים.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten + 8 =