יום שישי , 29 מרץ 2024
טיול שטח עם יונדאי IX35. יורדים מהגולן בדרך היפה. כאן בין חורבות הכפר תאופיק. צילום: רוני נאק
טיול שטח עם יונדאי IX35. יורדים מהגולן בדרך היפה. כאן בין חורבות הכפר תאופיק. צילום: רוני נאק

טיול שטח: לרדת מהגולן בדרך היפה

לרבים ממכריי היחס שלהם כלפי הגולן הוא מאד מקוטב. או שהם מאד אוהבים או שהם מאד לא מתחברים. אני נמנה דווקא על הקבוצה הראשונה, ומוצא עניין ב"חבילה השלמה" של הרמה. זו שבין גדרות שדות המוקשים, על נופה הייחודי, ערוצי המים הרבים המפלחים אותה על המורשת המודרנית והקדומה של האיזור הזה ועל פינות החמד הרבות שבו.

הפעם חיברנו מסלול, על שביל רחב שברובו אינו מציבו בעיות עבירות כלל, אשר מוליך מהכתף הדרומית ביותר של הגולן לשפת הכנרת.

לנקודת ההתחלה נגיע על כביש 98 היורד ממבוא חמה לחמת גדר. (נ.צ. 261049/733981) שם נפגוש כביש צר היורד שמאלה מהדרך הראשית ומסומן בשלט קטן של "שביל הגולן" (סיום קטע 15 שלו). מטרים ספורים בהמשך, קצת לפני מעבר על מנע בקר יקבל את פניכם שלט גדול של "יער מבוא חמה". נמשיך על הדרך הראשית עד שנגיע לעין עקוב. מעיין "זרזיף" קטן, שבקיץ פעמים רבות הוא חרב, אבל עתה זורם. זה מקום נהדר להתאושש בו מנסיעת הכביש עד לכאן ולספוג מעט אוויר ואווירה.

נמשיך עם סימון שביל הגולן עוד כ-200 מטרים דרך סבך, ועל שביל נוח יחסית אך מעט מסולע, עד שנגיע למפגש שבילים עם סימון שבילים ירוק ושלט המפנה לעין שוירח. נפנה שמאלה עם הסימון הירוק כשפנינו במגמת ירידה.

הצצה שמאלה עוד יותר תגלה לנו את מוצב "תותחי נברון" שעתה מגודר. המוצב נבנה במהלך מלחמת ההתשה כדי לשמש את חיל התותחנים בהפגזת יחידות עירקיות בפאתי העיר אירביד שבירדן. זאת, בעקבות ירי ארטילרי מהרכס לעבר העיר טבריה. אולם, המוצב הושלם רק לאחר מלחמת ההתשה ובפועל מעולם לא נעשה בו שימוש מבצעי.

טיול שטח עם יונדאי IX35. יורדים מהגולן בדרך היפה. פינת מנוחה מקסימה בעין עקוב. צילום: רוני נאק
טיול שטח עם יונדאי IX35. יורדים מהגולן בדרך היפה. פינת מנוחה מקסימה בעין עקוב. צילום: רוני נאק

נמשיך עם סימון השבילים הירוק דרך פאתי הכפר הסורי תאופיק והריסותיו. בכפר הזה התמקמו יחידות סוריות אשר הפגיזו את הישובים שסביב הכנרת. הקרבות הקשים הותירו אחריהם איי חורבות ואפשר לעשות סיבוב רגיל מקאברי למדי בתוך הכפר. חשוב לציין כי יש בכפר וסביבתו גדרות ושלטי "זהירות מוקשים", הקפידו שלא לתת לילדים או לחיות המחמד שאתכם לחצות את הגדרות הללו.

נמשיך במורד על דרך עפר לבנה ורחבה, חרוצה מדי פעם בחריצים שנוצרים מהתחרתות מי גשמים בשביל. יונדאי IX35 בו נסענו מצוייד במערכת המגבילה את מהירותו במורד, כך שאיך צורך "לרכב על הבלמים" כלל, גם לא על דרדרת מאד דלה באחיזה, ולתת למערכת המצויינת לעשות את העבודה ולהשאיר אותנו בשליטה מלאה.

טיול שטח עם יונדאי IX35. יורדים מהגולן בדרך היפה. ליונדאי IX35 לא היתה כל בעיה להתמודד עם מעט אתגרי העבירות של המסלול. צילום: רוני נאק
טיול שטח עם יונדאי IX35. יורדים מהגולן בדרך היפה. ליונדאי IX35 לא היתה כל בעיה להתמודד עם מעט אתגרי העבירות של המסלול. צילום: רוני נאק

מולנו הולך ונפתח נופה של הכנרת ודרך הערפל של היום הגשום בו ביקרנו במקום אפשר לזהות את העיר טבריה ואת קווי המתאר האופיניים לצוק ארבל הזוויתי.

טיול אופניים אל יקבי צפון רמת הגולן

טיול עם יונדאי IX35 מגונן לנבי יהודה

כמה פניות והגענו לכניסה לעין שוירח. בקיץ פינת שיכשוך נפלאה ותוצאה של עבודה מאומצת של איש אחד – ירח פראן – מהאון. לאחרונה נפתחה פרצה בדופן בריכת הבטון ועומק המים רדוד למדי. ככל הנראה מפחד לטביעה. עתה זו פינה נהדרת לשבת תחת עצי אקליפטוס ענקיים ולשתות תה מתוק וחם.

נמשיך בשביל היורד בהר, ההרים מתחלפים בשדות חקלאיים ומטעי בננות עצומים. השביל מסתיים על כביש 92 בצידה המזרחי של הכנרת מול תחנת דלק "אלון". שימו לב! אין כאן פניה שמאלה (דרומה). אנו ממליצים לפנות ימינה (צפונה) ולחזור לשטח לגיחה קצרה באנדרטה של הטייסים התורכיים. כאן מחכה לכם מפגש עם סיפור מרתק על חלוצי התעופה בעידן של האנשים המופלאים במכונות המעופפות.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 3 =