יום חמישי , 28 מרץ 2024
מטיילים עם רכב חשמלי בשפלת יהודה. צילום: שטח

טיול שטח נוסעים ובולסים בין התלים

הפעם מדובר במסלול טיול, בן כ-28 קילומטרים, וקל עבירות אשר מגלה את הסודות של שפלת יהודה בתקופה הכי יפה בשנה – האביב. רוב הדרכים בהן נסע הם שבילי עפר מוסדרים וכמובן מסומנים ואין כלל בעיית עבירות לסקייוול ET5 בעל ההנעה הקדמית שעל סיפונו עשינו את המסלול שלפניכם.

מטיילים עם רכב חשמלי בשפלת יהודה. צילום: שטח

נקודת ההתחלה היא כ-400 מטרים אחרי הככר של כבישים 38 ו-353 מול הישוב שריגים (לי און) ככר שבעבר נודעה כצומת ישעיהו. אל הככר מגיעים מצפון מבית שמש או מדרום מכיוון לכיש. ממשיכים דרומה אחרי הככר ולאחר כ-400 מטרים תגיעו לפניה ימינה לפארק בריטניה ומצפה משואה. בכניסה לפארק תמצאו לוח גדול עם מפות שבילי היער וכן פינות ישיבה ומנוחה רבות.

מטיילים עם רכב חשמלי בשפלת יהודה. צילום: שטח

נתחיל בנסיעה ל"דרך הפארק" ולמצפה משואה. ניסע בכביש המטפס למצפה משואה ונעלה בו לתצפית מרהיבה מערבה ומזרחה. נחזור במורד השביל לצומת הדרכים ונפנה שמאלה על שביל מסומן בכחול היורד בוואדי מיועד לעבר שער לוזית. בדרך – צפויה לחדי העין חגיגה אמיתית. ריכוזים רבים של אספרגוס בר, מרווה ריחנית, אזוב וזוטה. ממש גן תבלינים מוריק ומזמין לטעימה תוך כדי תנועה. ריחות האביב משכרים וריחו הרענן של יער האורנים הגדול נופח אוויר חדש בנשמה.

מטיילים עם רכב חשמלי בשפלת יהודה. צילום: שטח

עוד הספקנו לתפוס את סוף פריחת השקדיות דרך גג השמש הענקי של הסקייוול וכבר הגענו למערך המערות הענקי של לוזית. סדרה של מערות פעמון עצומות אשר נכרו באבן הגיר הרכה לטובת בניין. בהמשך שימשו החללים למאגר תבואה ומסתור. שלא כמו בבית גוברין, מערות לוזית לצערנו סגורות מזה כמה שנים בשל סכנת התמוטטות.

מטיילים עם רכב חשמלי בשפלת יהודה. צילום: שטח

ממערות לוזית נצא לגיחת כביש קצרה – עד לכניסה לישוב בית ניר. שם בצומת נפגוש שביל רחב מסומן בכחול ומפנה ליער חרובית ותל צפית. אנו נסע על השביל הכחול הזה עד לנקודת הסיום של הטיול ביער חרובית. זו אחת הדרכים היפות ביותר בהן תוכלו לנסוע באביב הזה. נותיר אחרינו את הגבעות המיוערות לטובת נוף פתוח של שדות וחמוקיים מתגלגלים בעדינות לעבר האופק. נעבור ליד ריכוזים של דבורניות ופרחים רבים עד שנגיע למפגש עם כביש 6.

מטיילים עם רכב חשמלי בשפלת יהודה. צילום: שטח

נסע לאורכו כברת דרך קצרה ואחריה נחתוך מזרחה לעבר תל צפית העצום – שיש המשערים כי מדובר בעיר גת המקראית. זהו תל עצום בו נמצאו שרידים מתקופת הברזל, מאובני דינוזאורים ועוד הפתעות והוא הנקודה הגבוהה ביותר בשפלה ובעלת חשיבות אסטרטגית על הדרך העתיקה להר ולירושלים. על התל אי אפשר לטפס עם המכונית. לכן נשאיר אותה בחניון ונעלה לתצפית המרשימה בראשו.


View שפלת יהודה in a larger map

צאו לרכוב על אופניים בסינגל חרובית

אתרו את הסודות של פארק קנדה

את המסע נסיים ביער חרובית. הנקרא על שם ריבוי עצי החרוב שבו. מי מכם שרוכב על אופניים יכול בוודאי להעריך את סגולות המרפא הנפשיות של סינגל חרובית המצויין, ומי שלא רוכב, ימצא נקודות רבות למנוחה, פיקניק ואף מתקני משחקים לילדים. זה הזמן לשלוף את ערכת התה, לבשל חליטה חריפה מעשבי התיבול שאספתם בדרך ולבלוס אספרגוס אורגני וטעים.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − fourteen =