יום חמישי , 28 מרץ 2024
הג'יפ הבא יגיע מאיטליה ויקראו לו פיאט 500X. צילום: פיאט

הג'יפ הבא יגיע מאיטליה ויקראו לו פיאט 500X

האיטלקים מאשרים שפיאט 500X הקטן, מתחרה נוסף בעדר המתחרים החדשים של ניסאן ג'וק, ייוצר באיטליה ואיתו ייוצר גם בן דוד שיישא את השם המפורש "ג'יפ"

הג'יפ הבא יגיע מאיטליה ויקראו לו פיאט 500X. צילום: פיאט

מכירים את פיאט סדיצ'י? נו, התאום של סוזוקי SX4 שכמעט ולא נמכר בישראל? ובכן, הוא יוחלף בקרוב פחות או יותר, ולא סתם יוחלף – אלא שתהיה לו גם גרסה שתישא את השם המפורש "ג'יפ". סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט וקרייזלר, אישר רשמית שכלי רכב שמכונה "פיאט 500X" ייוצר, ושתהיה לו גרסת ג'יפ.

עד כמה החבר'ה בפיאט רציניים כשהם מדברים על צמד כלי הרכב החדשים? עד כדי כך שהם משקיעים כמיליארד אירו (כ-4.9 מיליארד שקלים!) במפעל שייצר אותם, במלפי שבאיטליה. אפילו ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, ההין לפנות מהטלטלות הפוליטיות שעוברות על ארץ המגף, כדי להיות נוכח בהצהרה של מנכ"ל פיאט וקרייזלר.

"אנחנו נכנסים לתחום שהמותג שלנו לא היה נוכח בו" אמר מרקיונה לראש הממשלה ולעובדים האיטלקים, מבהיר בכך שלא מדובר סתם במחליף לקומפקטית-פלוס-מינוס, אלא במעין רכב פנאי או "קרוסאובר" אירופי צנוע, שאפשר להעריך כי כמו כולם, גם הוא נועד להתחרות בניסאן ג'וק. ייצור של כלי רכב כזה אמור להרחיב מאוד את קהל הלקוחות של הקבוצה האיטלקית-אמריקאית הן באירופה, הן בארה"ב והן בשווקים נוספים, בראש ובראשונה בדרום אמריקה.

• האם המחליף של פיאט מולטיפלה, 500L, מקורי כמותה? קליק למבחן ההשקה

ועכשיו כבר אי אפשר יותר להתעלם מכך: בדומה לפולקסוואגן שהחליטה לייסד סדרת מכוניות שלמה תחת השם "אפ!", גם בפיאט החליטו להציג סדרה שלמה של מכוניות תחת השם "500". הראשונה היתה מכונית הרטרו הקטנה, 500. לאחרונה הצטרפה פיאט 500L המיקרוואנית שמחליפה, במידה מסוימת, את פיאט מולטיפלה נוחה עדן. בקרוב תימכר גרסת ה-7 מושבים שלה, שתיקרא פיאט 500XL. רכב הפנאי שהזכרנו כעת, פיאט 500X, הוא התוספת העדכנית ביותר, אבל ייתכן שנפגוש בעוד כלי רכב שיישאו את השם ההיסטורי.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + 9 =