יום שישי , 29 מרץ 2024
מזכר הבנות: לנד-רובר ויגואר ייצרו כלי רכב בערב הסעודית. צילום: לנד רובר

מזכר הבנות: לנד-רובר, יגואר ייצרו כלי רכב בערב הסעודית

אלומיניום זול ולקוחות פוטנציאליים עם גישה למאגרי נפט עשויים להביא לעולם רכבי שטח ורכבי יוקרה עם הכיתוב Made in Saudi Arabia. ומה הסיכוי שהם יגיעו גם לישראל?

מזכר הבנות: לנד-רובר ויגואר ייצרו כלי רכב בערב הסעודית. צילום: לנד רובר

דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה: חזית של רכבי ריינג' רובר שחורים שועטת במדבר בערב הסעודית, בתוכם נסיכי נפט עטויים כאפיות מתנפנפות. ובכן, התמונה הציורית הזו אינה דמיונית כלל וכלל – ולא רק שהסעודים אוהבים ריינג' רוברים, אלא שבלנד רובר ויגואר מתכוונים ברצינות להקים בממלכת הנפט מפעל ייצור והרכבה.

על פי מזכר הבנות שנחתם בין הממלכה הסעודית ובין קונצרן טאטא, בעלי יגואר-לנד-רובר (JLR), תצא לדרך בדיקה מקיפה סביב האפשרות להקים בתוך כשנתיים מפעל בממלכה. אם אכן יוקם מפעל חדש יהיה זה המפעל השני של הקונצרן מחוץ להודו ואנגליה. רק לאחרונה חתמו ההודים על הסכם לייצור מכוניות בסין בשת"פ עם קונצרן הרכב הסיני, צ'רי (Chery), אותו קונצרן שמשתף פעולה גם עם החברה לישראל בהקמת מותג המכוניות החדש "קורוס" (Qoros). לאחרונה הורחב גם מפעל ההרכבה של יגואר ולנד רובר בפיון שהודו.

מזכר הבנות: לנד-רובר ויגואר ייצרו כלי רכב בערב הסעודית. צילום: לנד רובר

ונחזור ללנד רובר ולסעודיה.

הכוונה של קונצרן הרכב ההודי-בריטי לייצר מכוניות בסעודיה נובע מכמה סיבות. חלקן סיבות מקובלות – הרצון לפזר סיכונים בין מטבעות ושווקים וגם לבזר את אתרי הייצור כך שיהיו קרובים יותר ללקוחות. סיבה אחרת לכוונה הזו היא העובדה שהסעודים מתיכים אלומיניום בזול וביגואר-לנד-רובר, יצרן שמשתמש רבות בחומר הזה, זו יכולה להיות הפחתה משמעותית בעלויות הייצור. הכוונה היא לייצר בסעודיה כלי רכב חדש מבלי לפגוע בפעולות הייצור וההרכבה במפעלים האחרים של הקונצרן.

מזכר הבנות: לנד-רובר ויגואר ייצרו כלי רכב בערב הסעודית. צילום: לנד רובר

הכסף הרב שמשקיעים ההודים ביגואר ובלנד רובר מגיע בין היתר בזכות צמיחה מרשימה מאוד בהיקף המכירות של הקבוצה מאז שנרכשה בידי ההודים. רק בשנה האחרונה זינק היקף המכירות של מותגי היוקרה ביותר מ-30% ברחבי העולם. קצב המכירות העולמי הנוכחי של יגואר ולנד רובר עומד כעת על למעלה מ-350 אלף כלי רכב.

לנד רובר על סף מהפכה וככה היא נראית

האם נראה בקרוב ריינג' רוברים שועטים במדבריות הנגב ועליהם הכיתוב "Made in Saudi Arabia"? כרגע זו נראית כהזיה מדברית, אבל לאור העובדה שסעודיה היא אחת המדינות המתונות בעולם הערבי בכל הקשור ביחסים עם ישראל – הכל אפשרי.

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 − eleven =