יום שישי , 19 אפריל 2024
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. אופני אנדורו תחרותיים בקצת פחות מ-14K! להוציא מהקרטון ולצאת לתחרות. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. אופני אנדורו תחרותיים בקצת פחות מ-14K! להוציא מהקרטון ולצאת לתחרות. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274

רוני נאק

כמו שקורה לפעמים במבחני אופניים, אבל גם במבחני רכב, ההארה הגיעה בזמן הצילומים. האקט האחרון של מבחן בן שבוע אשר לקח אותי ואת הק.ט.מ ארוכי המהלך הללו לבית קשת, בן שמן ועוד שיטוטים איזוטריים אחרים. באותם קטעי "הלוך וחזור" מול העדשה של תומר פדר, כשאני חוזר על אותו המכשול פעם אחרי פעם, ובמהירות הולכת וגוברת, גיליתי עד כמה רחוק הייתי כל הזמן מהמגבלות של האופניים האלו – ועד כמה עוד אפשר להוציא מהם ואני לא רק מתכוון לחיוך של 160 מ"מ.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. אופני אנדורו תחרותיים בקצת פחות מ-14K! להוציא מהקרטון ולצאת לתחרות. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. אופני אנדורו תחרותיים בקצת פחות מ-14K! להוציא מהקרטון ולצאת לתחרות. צילום: תומר פדר

ארך רגליים

גרסת LT  של דגם LYCAN מביא עימו מתלים ארוכי מהלך – להלן Long Travel או LT. במקום 120/125 מ"מ של הלייקן הרגילים יש ל-LT מהלך של 160 מ"מ בחזית ומאחור. המהלך מתקבל ממזלג רוקשוק YARI חדש ומסקרן וממתלה אחורי עם 4 חיבורים ש-ק.ט.מ מכנה PDS2 כמו באופנועי השטח שלה. הבולם האחורי מגיע גם הוא מרוקשוקס וזה מונארך RT-D2 שמנמן וחביב עם שני מצבי פדאל וכיוון לשיכוך החזרה.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. מזלג חדש - רוקשוקס YARI - היה התגלית של מבחן האופניים הזה. הוא בפירוש מכפיל כוח בהקשר הזה ועם מאפייני שיכוך ועמידות בפני פיתול מעולים - מהטובים שיש בתעשייה ולא קורע את הארנק. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. מזלג חדש – רוקשוקס YARI – היה התגלית של מבחן האופניים הזה. הוא בפירוש מכפיל כוח בהקשר הזה ועם מאפייני שיכוך ועמידות בפני פיתול מעולים – מהטובים שיש בתעשייה ולא קורע את הארנק. צילום: תומר פדר

השלדה היא שלדת אלומיניום עם עובי-דופי משתנה לצינורות שעוצבו בהידרופורמינג. הגיאומטריה מודרנית ואגרסיבית. תמוכות שרשרת קצרות – רק 438 מ"מ, זווית היגוי שטוחה של 66.5 מעלות – במפרט העדכני אשר רבים מכנים אותו "גיאומטריה פרוגרסיבית" אותה ניתן למצא באופני הרים מהמותגים היקרים יותר.

כדי ליישר קו עם השפה הזו מצויידים האופניים בכידון רחב מאד – 760 מ"מ – אותו אוחז סטם סופר-קצר ממש צמוד לציר ההיגוי. זה ממקם את הרוכב במרכז האופניים לתנוחת רכיבה מאד אגרסיבית ומחדד את ההיגוי שאחרת עשוי להיות עמום בשל זווית ההיגוי השטוחה.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. איבזור היקפי ממותג KTM. הכידון רחב מאד, הסטם קצר מאד ותנוחת הרכיבה מאד אגרסיבית. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. איבזור היקפי ממותג KTM. עם 760 מ"מ – הכידון רחב מאד, הסטם קצר מאד ותנוחת הרכיבה מאד אגרסיבית. צילום: תומר פדר

גימור השילדה מקסים מהמיסבים האטומים, ניתוב הכבלים הפנימי ועד צבעי המאט של מכבי תל אביב (שאולי עדיף שלא להזכיר לאור ההישגים שלהם השנה…).

על הבסיס הנהדר הזה תלתה ק.ט.מ איבזור חסכוני כדי לשמור על רף מחיר שפוי. בלמים שימאנו ד'אור עם דיסקים 180 מ"מ בשני הצדדים. מעביר אחורי שימאנו XT עם מצמד הוא נקודת אור בחבילת ד'אור בסיסית בה תמצאו מעביר קדמי – חדש עם תנועה צידית – בסיסי, ושיפטרים פלסטיים ופריכים שלא ישרדו את הקראש הראשון. סדרת ד'אומר מספקת גם את גלגלי השיניים למניין של 20 הילוכים בסך הכל – שתי פלטות בחזית 24 ו-38 ועשרה הילוכים מאחור.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. עם 160 מ"מ של מהלך הנשלטים על ידי בולם רוקשוקס מונארך - פעולת המתלה נהדרת. דיווש יעיל במפתיע בעליה (בעיקר בישיבה ופחות בעמידה) אבל יכול מרשימה מאד לבודד חירפוצים ולחוש חסר-תחתית בנחיתות מגבוה. אהבנו! צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. עם 160 מ"מ של מהלך הנשלטים על ידי בולם רוקשוקס מונארך – פעולת המתלה נהדרת. דיווש יעיל במפתיע בעליה (בעיקר בישיבה ופחות בעמידה) אבל יכול מרשימה מאד לבודד חירפוצים ולחוש חסר-תחתית בנחיתות מגבוה. אהבנו! פחות השתגענו על מעביר שימאנו הקדמי והחדש. זייף בהעברות והתקשה לדלג בין 24 ל-38 שיניים של הפלטות הקדמיות. צילום: תומר פדר

אהבתי את מוט המושב ההידראולי ואת מושב ק.ט.מ הנוח שעליו וגם סט הגלגלים המשלב נאבות של DT עם חישוקי ק.ט.מ עושים עבודה יפה. צמיגים שונים משוולבה בחזית ומאחור חותמים חבילה מאד אטרקטיבית ועם מראה אגרסיבי שעושה חשק להעמיס את האופניים על הרכב ולצאת להרים.

האופניים שוקלים 14.5 ק"ג מוכנים לרכיבה ועולים 13,900 שקלים

רכיבה

מדובר כאן באופניים שמתאימים לרוכבים האגרסיביים ביותר. כאלו שלא פוחדים לקפוץ מדרופים, לתקוף סינגלים לא מוכרים ומשחררים את האצבע מהברקעס לנוכח גינות סלעים גורסות קראנקים. אלו חברה שרוכבים עם חולצות משובצות ויושבים על סרטוני ראמפייג' ביוטיוב בשירותים. והאופניים האלו יספקו את החבר'ה האלה. אבל לא רק.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. אפילו עם 160 מ"מ של מהלך האופניים האלו לא יעניש ברכיבת שבילים - הקרדיט מגיע למתלים הנהדרים של רוקשוקס. כמובן שלא מדובר באופני XC כלל...צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. אפילו עם 160 מ"מ של מהלך האופניים האלו לא יעניש ברכיבת שבילים – הקרדיט מגיע למתלים הנהדרים של רוקשוקס. כמובן שלא מדובר באופני XC כלל…צילום: תומר פדר

הדרך לסינגלים הטכניים עוברת בשבילים. כאן תרגישו את המשקל הנוכח של האופניים האלו – והוא יהיה עוד יותר נוכח בעליה ארוכה. אלו אמנם אופני שבילים מחוזקים ולא אופני דאון היל מדולדלים אבל עם 14.5 ק"ג תעבדו "יפה" במעלה. מי שמשפר כאן מאד את המצב זה המתלה האחורי. פעולתו מאד פרוגרסיבית ובעוד שהוא מסנן יפה חירפוצים קטנים, הוא מאד יעיל – ביחס ל-160 מ"מ – כשמטפסים. יש בובינג כשהבולם משוחרר לגמרי, והוא כמעט שנעלם במצב הנעול (לא נעול לגמרי מיינד יו). אז המתלה נותר גבוה במהלך, הכוח יורד יפה לשביל והאחיזה בו מצויינת. כל זה טוב ויפה אם מדוושים בישיבה – דוושו בעמידה ואז גם במצב המוצק יותר תאבדו כוח רב במתלה.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. גינות סלעים ומדרגות?! זולל אותם באדישות ועם המון בטחון. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. גינות סלעים ומדרגות?! זולל אותם באדישות ועם המון בטחון. צילום: תומר פדר

בשבילים הפתוחים גיליתי גם פער גדול ביחסי ההעברה בין שתי הפלטות בחזית. פער מספיק גדול שלא מאפשר להשתמש במעבר מהיר של הפלטות כתחליף לדילוג של 3 ואפילו 4 הילוכים בקסטה מאחור. הגלגל שיניים הקטן יותר מספק יחסי העברה קצרים ומצויין בטיפוס ובסינגלים טכניים ואילו הפלטה הגדולה תביא אתכם למהירות שיוט גבוהה בשביל הלבן כשברקע כבר רואים את היער.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. גינות סלעים ומדרגות?! זולל אותם באדישות ועם המון בטחון. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. גינות סלעים ומדרגות?! זולל אותם באדישות ועם המון בטחון. צילום: תומר פדר

בייקמוביל פיג'ו 308 SW

הסודות האפלים של מנשאי האופניים

התגלית של המבחן הזה הוא המזלג – רוקשוק YARI. מזלג חדש ודנדש לשנת 2016 אשר מיועד לרוכבי אנדורו שלא פוחדים לעזוב את המעצורים ולתת למתלה לעשות את העבודה. יש לו צינורות בעובי 35 מ"מ, מערך פנימי חדש של שסתומים המאפשר חזרה מהירה למצב פתוח אחרי נחיתה מקפיצה גבוהה. תא אוויר יחיד ממונה על ההקפצה וציר קדמי עבה סוגר על "רגליים" מעובות ומחוזקות למנוע פיתול ולעמוד בעומסים הצפויים. המזלג היה קל מאד בסט-אפ הראשוני, חסין לגמרי לבובינג בטיפוס וחש "ללא תחתית" גם בנחיתות שלא הייתי בטוח שאספוג בקלות. הביטחון שהמזלג מביא לחבילה כולה הוא רב מאד ובשורה התחתונה מאפשר לרכוב הרבה יותר מהר באופן הרבה יותר בטוח. העקיבה אחרי פני הקרקע מצוינת, האחיזה בבלימה נהדרת ואף המשוב שעובד דרכו – פשוט נהדר.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. במצבים כאלו מרגישים את ה-14.5 ק"ג של האופניים. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. במצבים כאלו מרגישים את ה-14.5 ק"ג של האופניים. צילום: תומר פדר

לא השתגענו על

לצד כל הטוב הזה – יש בלמים שהם בסדר ולא יותר מזה. הם מספקים את הצורך הבסיסי – עם דיסקים אייס טק מפזרי חום – אבל יתקשו כשהקצב עולה. עוצמת הבלימה טובה אבל המינון והדיוק יכולים להיות טובים יותר. לצד החור ביחסי ההעברה המעביר הקדמי התקשה לדייק או למהר בהחלפות ההילוכים ויותר מפעם אחת השרשרת נשרה מהקרנק – מעצבן ברכיבת כיף פחות משעשע בתחרות אנדורו. גם השיפטרים הפלסטיים לא רק שנראים שלא במקום הם ככל הנראה יתפצחו בקלות. השלדות יותר קטנות ממה שבדרך כלל. אני לרוב רוכב על M הפעם L התאים יותר. וזה הצריך גם החלפה של המוט ההידראולי מכזה של 120 מ"מ לקצר יותר של 100 מ"מ (ניואנס שמבוצע במעמד ההרכבה).

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. זול וטוב? אולי לא זול באופן מוחלט אבל בהחלט מרגישים כמו אופניים של 25K שקלים. נזדרוביה! צילום: תומר פדר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN LT 274. זול וטוב? אולי לא זול באופן מוחלט אבל בהחלט מרגישים כמו אופניים של 25K שקלים. נזדרוביה! צילום: תומר פדר

סיכום

מאד התרשמתי מהאופניים האלו. הם יאפשרו לרוכב אגרסיבי או למתחרה אנדורו פוטנציאלי לצאת לשבילים ולתחרות מבלי להוסיף למפרט הסטנדרטי דבר. הם מטפסים יפה לנוכח מהלך המתלה הארוך והם מצויידים ברכיבי מתלה מהטובים שיש היום בעולם האופניים. כל זה מאפיל על הגליצ'ים של רכיבי ההנעה והבלימה הבינוניים. המחיר הוא אמנם גבוה באופן אובייקטיבי אבל מהאוכף הם  מרגישים כמו אופניים שעולים 25,000. למי שיודע להעריך את התכונות הנ"ל מדובר באחת העסקאות הטובות יותר לאופניים אגרסיביים.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 − 7 =