יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160 מ"מ של מהלך מתלים מענג...צילום: תומר פדר
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160 מ"מ של מהלך מתלים מענג...צילום: תומר פדר

מבחן אופניים GT FORCE EXPERT

רוני נאק צילום: תומר פדר דוגמן: אביעד יזרעאלי

 

GT ממציאים את עצמם מחדש בשנתיים האחרונות. וזה הכי בולט בשני דגמים בעיקר: סנסור ו-פורס. הראשון עם 130 מ"מ של מהלך ופניה לעולם האול מאונטיין והשני, FORCE, אגרסיבי יותר ועולה מדרגה לעולם הלא סלחני של האנדורו ומלכך אפילו דאון היל. עם מהלך של 160 מ"מ בחזית ו-150 מאחור שמתקבל ממתלים מעובים – ה"פורס" מסתכלים לפחד בעיניים.

 

מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160  בואנ'ה תראו איזה טנדר סובארו מדהים! תזיז ת'פריים שמאלה! נו? צילום: תומר פדר
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160 בואנ'ה תראו איזה טנדר סובארו מדהים! תזיז ת'פריים שמאלה! נו? צילום: תומר פדר

AOS

השלדה של גרסת EXPERT עשויה אלומיניום 6069 (יש גם גרסת קרבון) מצינורות שעוצבו בתהליך הידרופורמי. לשלדה מהלך של 150 מ"מ, זווית היגוי שטוחה למדי בשיעור של 67 מעלות וגיאומטריה מודרנית עם תמוכות שרשרת קצרות, מוט עליון ארוך, ראש היגוי חרוטי, צירי גלגלים עבי קוטר ומיסבי זרוע איתנים. לב המערכת הוא המתלה האחורי ש-GT מכנה AOS. הסבר מפורט על עקרון הפעולה שלו מייגע למדי, לכן אציין רק שזה הגלגול הרביעי של מערכת ה-iDrive של GT אשר עכשיו נקרא path link. המערכת עברה חשיבה מחדש ותוכננה באופן מינימאליסטי וחכם יותר הפעם. בעיקרון, גל ההנע אינו בשלדה כי אם על זרוע צפה שהיא חלק מהמתלה. הרעיון הוא להשיג הפרדה בין כוחות ההנעה לכוחות התליה ובכך לקבל מתלה אקטיבי בכל מצב, ודיווש אחיד, ללא פידבק שרשרת בכל טווח מהלך המתלה. הגלגלים הם בקוטר 27.5 אינץ' אופנתיים.

מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160  דור רביעי של המתלה הצף של GT. והדור המוצלח ביותר עד עתה. מהלך מאחור עומד על 150 מ"מ. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160 דור רביעי של המתלה הצף של GT. והדור המוצלח ביותר עד עתה. מהלך מאחור עומד על 150 מ"מ. צילום: תומר פדר

על התליה ממונים מתלים של FOX. בחזית מזלג 34 מ"מ, עם מהלך של 160 מ"מ, CTD לשיכוך הכיווץ, וכיוון לשיכוך החזרה. המזלג מסדרת אבולושן. מאחור בולם פלואוט X שמצוייד ב"תת-בורר" ל-CTD, כיוון החזרה וקפיץ אוויר. הבולם האחורי שולט במהלך של 150 מ"מ.

אוכף WTB מתנוסס בראש מוט מושב הידראולי מצוין KSLEV עם ניתוב כבל פנימי לכידון רחב. שימאנו XT עם מצמד שולט על קסטה בת 10 הילוכים כשבחזית יש פלטה יחידה עם 32 שיניים ומוביל שרשרת מחומרים מרוכבים. השיפטר הוא מסדרת SLX ומאותה הסדרה מגיעים גם המעצורים – בגרסת ICE – עם רוטור 203 מ"מ בחזית ו-180 מ"מ מאחור. בהחלט ארטילריה כבדה.

מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160  דור רביעי של המתלה הצף של GT. פרונט ספיישל. 160 מ"מ של מהלך משוכך היטב באדיבות FOX 34, צמיגים נהדרים של קונטיננטאל ומעצור קדמי שיכול לבלום קרנף במנוסה. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160 דור רביעי של המתלה הצף של GT. פרונט ספיישל. 160 מ"מ של מהלך משוכך היטב באדיבות FOX 34, צמיגים נהדרים של קונטיננטאל ומעצור קדמי שיכול לבלום קרנף במנוסה. צילום: תומר פדר

צירי הגלגל (נאבות) הם שימאנו SLX ואלו שרוכים לחישוקי אלומיניום של WTB ועליהם צמיגים נהדרים של קונטיננטאל ברוחב מכובד של 2.4.

האיבזור ההיקפי הוא מ-RACE FACE וזה כולל כידון שטוח ורחב ברוחב של 785 מ"מ. סטם קצרצר, זרועות הינע וזהו.

המשקל איזן את המאזניים שלנו על 14.8 ק"ג והמחיר הוא 16,600 שקלים.

 

רכיבה

האופניים האלו מאסיביים למדי. בתחושה ובהנפה. זווית ההיגוי השטוחה ניכרת מייד בדיוושים הראשונים, כמו גם בסיס הגלגלים הארוך אשר מקנה יציבות ובטחון רב במעברים טכניים אבל דורש יותר אינפוט ושפת גוף כדי להשתחל במהירות בין עצי היער.

מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160  דור רביעי של המתלה הצף של GT. המעופף הוא אביעד יזרעאלי והוא יכול ללמד גם אתכם איך לפלח את האוויר כעורבני בעונת הייחום. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160 דור רביעי של המתלה הצף של GT. המעופף הוא אביעד יזרעאלי והוא יכול ללמד גם אתכם איך לפלח את האוויר כעורבני בעונת הייחום. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים corratec

תהנו מהאביב בקומפלקס הסינגלים של אלון הגליל!

לא במקרה כתוב EXPERT על השלדה הזו, ולא אחת הרגשתי שהסינגלים הרגילים שלי פשוט קטנים על האופניים האלו אשר יורקים לפחד בעיניים. אבל גם אם לא תמיד תרכבו עם הסכין בין השיניים אפשר יהיה ליהנות מהמתלים אשר מספקים לא רק נוחות מדהימה אלא גם חיבור מעולה לקרקע וספיגה יוצאת דופן. מסתם סינגל באנאלי, ועד לדרופים פסיכוטיים – המתלים האלו יספקו היטב את הסחורה.

מצאתי את המתלה האחורי נהדר. ב-GT עשו "חשוב מחדש" על הקונספט, והתוצאה היא מתלה נהדר אשר מספר משיכה ואחיזה נהדרים בדיווש בעליה, וגם יכולת ספיגה ואקטיביות על פני טווח רחב מאד של מתארי שטח. מגינות סלעים ועד לקפיצה האיזוטרית מארגז הטנדר.

מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160  דור רביעי של המתלה הצף של GT. בסיס הגלגלים הארוך וזווית ההיגוי השטוחה מחייבים שפת גוף אסרטיבית כדי לגרום לאופניים האלו לפנות. אביעד יזרעאלי מדגים. רוצים גם? צילום: תומר פדר
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. 160 דור רביעי של המתלה הצף של GT. בסיס הגלגלים הארוך וזווית ההיגוי השטוחה מחייבים שפת גוף אסרטיבית כדי לגרום לאופניים האלו לפנות. אביעד יזרעאלי מדגים. רוצים גם? צילום: תומר פדר

היכולת בפניות טובה מאד בעיקר בזכות הצמיגים המעולים מקונטיננטאל. אם ננסה לבודד אותם, יהיה עליכם להשכיב אותם יותר, או לתת יותר כידון כדי להתמודד עם הסוויצ'בקים המהודקים ביותר. או פשוט לטוס פנימה ולהתגלץ' עם גלגל אחורי נעול. וככל שתהיו אגרסיביים יותר, כך האופניים האלו יתגמלו יותר. ותוכלו להתעלל בשבילים, ולבייש את הסובבים אתכם, גם בזכות מעצורים מרשימים מאד. 203 מ"מ בחזית זה באמת יוצא דופן והדיסק הזה מספק עוצמה ומינון כפי שלא פגשתם מעולם. לטעמי מחייב המציאות באופניים שמהירות היא חלק מהאופי שלהם.

לגבי מעביר ההילוכים היחיד אין לי שום השגות, ובחירת יחסי ההעברה "עושה שכל" אם זוכרים שבאירוע אנדורו, יש קטעי דיווש, חלקם תלולים, בין מורד אחד למשנהו.

יחד עם זאת, האופניים האלו יסבלו מנחיתות ברוב הסינגלים שאנו מכירים, למעט הקיצוניים שבהם. סנסור עם 130 מ"מ, משקל מופחת וזוויות היגוי חדות יותר, יכולים בהחלט להיות מהירים יותר ברוב המצבים – עד שתגיעו לאותו הדרופ.

ה-FORCE עמדו מאחרי ההבטחה לאחיזה מצוינת בטיפוס ודיווש כמו גם ביכולת שלהם להתמודד עם מצבים רבים שעדיף פשוט לעצום את העיניים (לא באמת…). ובכך המשימה של GT הצליחה.

 

מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. רק שתדעו: "ברפואה העממית יש המשתמשים בנוזל של צמח החוטמית לריפוי פצעים, כוויות, שיעול ודלקות. את הניצנים של הפרחים אפשר לאכול כשהם מבושלים או כשהם חיים. ניצני הפרחים של החוטמית נחשבים תרופה למחלות בדרכי הנשימה." מקור: האנציקלופדיה החופשית. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים GT FORCE EXPERT. רק שתדעו: "ברפואה העממית יש המשתמשים בנוזל של צמח החוטמית לריפוי פצעים, כוויות, שיעול ודלקות. את הניצנים של הפרחים אפשר לאכול כשהם מבושלים או כשהם חיים. ניצני הפרחים של החוטמית נחשבים תרופה למחלות בדרכי הנשימה." מקור: האנציקלופדיה החופשית. צילום: תומר פדר

סיכום

היכולת של FORCE מרשימה מאד. וכמו שמרמז שם הגרסה EXPERT, הם יתאימו לרוכבים המנוסים ואגרסיביים שבינינו. אלו שמוקפצים לראש המורד, אלו שמטיסים את האופניים לפארקים בחו"ל, אלו שמתחרים בליגות האנדורו. מתלה path link הרשים אותנו מאד, באופן הטיפול ברזולוציות קטנות כמו גם בנחיתות מהגובה והחבילה כולה איכותית מספיק, ומאובזרת מספיק כדי לתלות על האופניים האלו מספר רוכב ולצאת למקצה בליגת האנדורו. גם המחיר, אפילו שגבוה באופן אבסולוטי, הוא בהחלט סביר ביחס לאופני 160 מ"מ אחרים ובעלי אילן יוחסין כה מפואר כמו  של GT.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − 3 =