יום שבת , 3 דצמבר 2016
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל
מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל
מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל

  • דור שני לדגם
  • 7 מושבים
  • דיזל 130 כ"ס/32.6 קג"מ
  • 20 ק"מ/ל' ממוצע מבחן
  • 175,000 שקלים

רוני נאק

זו כמעט התניה פאבלובית. כשאני מביא הביתה רכב פנאי או קרוסאובר למבחן דרכים הילדים שואלים תמיד את אותה השאלה: "אבא, יש כאן מושבים מאחורה מאחורה?" (וזה תמיד פעמיים מאחורה כדי למקם את התודעה לא סתם ב"מאחורה" אלה מאחרי המאחורה). ואם התשובה היא "לא", האכזבה על פני הילדים ניכרת ומחייבת פיצוי עתיר סוכר – אוקיי לא באמת. אבל, אם התשובה היא "בטח שיש לו מושבים מאחורה-מאחורה!" אז מתחילה החגיגה ואותם מושבי גיבוי קטנים הופכים לאירוע המרכזי בכל נסיעה. אפילו האחיות המתקוטטות-תמיד שורות בדטאנט מושלם אי שם באוטונומיה של האחורה – גרה זאבה עם כבשה. אמן.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

ניסאן אקסטרייל

זה הגלגול השני של אקסטרייל שמגיע אלינו. אחרי הדור הראשון בעל הצללית הרבועה, אשר טמן בחובו איכויות רבות אך לקה בסקס אפיל של מרק דגים קר. אם יש היום משהו טוב לומר על הדור ההוא זה שהוא במפתיע נסחר יחסית גבוה ביד השניה, נדיר למדי ומבוקש על ידי יודעי דבר – עדנה לעת זקנה.

האקסטרייל החדש כבר לא כזה. והוא שופע כוח משיכה עוד מדפי הקטלוגים המודפסים על נייר ממוחזר (לא באמת אבל כיף לכתוב את זה ככה). במידה רבה הוא גרסה מוגדלת וארוכה של ניסאן קשקאי אשר לטעמי הוא מהקרוסאוברים הנאים שיש – וניסאן אקסטרייל לוקח את העיצוב הזה צעד לפנים. החזית גדולה ומרשימה – נראית כנפוחה משרירים וכוח. המראה המותגי החדש של ניסאן ניכר גם כאן ועם DRL LED מנצנצים וקורצים אליך באור יקרות.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. פנים עוצב נאה ועם מולטימדיה מקומית גדולת מסך ומבוססת אנדרואיד (צילום יצרן להמחשה). גרסת טקנה עדיפה בזכות עושר איבזור מהותי ובפער מחיר קטן. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. פנים עוצב נאה ועם מולטימדיה מקומית גדולת מסך ומבוססת אנדרואיד (צילום יצרן להמחשה). גרסת טקנה עדיפה בזכות עושר איבזור מהותי ובפער מחיר קטן. צילום: ניסאן

דברו איתנו על ניסאן אקסטרייל

מה לוקח? ניסאן אקסטרייל מול מיצובישי אאוטלנדר

גג ארוך ושמשות המתמזגות עם הקורות שביניהן מסדרות את פרופורציות האורך כך שהמכונית תיראה ארוכה יותר משהינה והסיום עגלגל ושרירי, כירכתיה של סירת מירוץ צעירה במכנסי יוגה. יש מתח בין החזית עתירת הפיצ'רים לבין ההמשך שהוא יחסית נקי וזורם – וזה עושה דיסוננס נעים בעיניים.

העיצוב הוא בכל זאת הדבר האחד והיחיד החשוב ביותר ללקוח – או במקרה הזה ללקוחה שצריכה להסיעה את ילדים לבי"ס חוגים וכל השאר.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. שורת מושבים שלישית מתקפלת לרצפה, יש דלת תא מטען חשמלית (טקנה) וסידור חכם של האחסנה סביב הגלגל החלופי הקטן. אין מזג אחורי וזה "נ" בישראל. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. שורת מושבים שלישית מתקפלת לרצפה, יש דלת תא מטען חשמלית (טקנה) וסידור חכם של האחסנה סביב הגלגל החלופי הקטן. אין מזג אחורי וזה "נ" בישראל. צילום: ניסאן

בתחום ההנעה ניסאן בחרה במנוע הנותן לה יתרון יחסי מהותי על המתחרה העיקרית – מיצובישי אאוטלנדר – מדובר מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6ל' מתקדם ומודרני המפיק 130 כ"ס ו-32.6 קג"מ כבר מ-1750 סל"ד. הכוח יורד רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה – CVT – גם היא בשילוב נדיר עם מנוע דיזל. אין אופציה להנעה כפולה – משום שסקרי השוק של קרסו היבואנית, גילתה שהנעה כפולה לא באמת מעניינת את הלקוח הישראלי. בחו"ל יש כמובן הנעה כפולה ואפילו מתקדמת למדי.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. הוא אולי לא המנוע הכי פוטוגני - אבל התפקה נאה וצריכת הדלק מצויינת. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. הוא אולי לא המנוע הכי פוטוגני – אבל התפקה נאה וצריכת הדלק מצויינת. צילום: ניסאן

רכב המבחן היה בגרסת VISIA הבסיסית ועולה 175,000 שקלים. מעליו יש את גרסה TEKNA שעולה 190,000 שקלים וכוללות תוספות רבות בכללן מערכות בטיחות מתקדמות, פנסי LED ראשיים, חישוקי גלגלים מוגדלים וגם מושבי עור. חבילת איבזור משמעותית מאד בתוספת מחיר קטנה יחסית.

 

נהיגה

אחרי כחמש דקות בהן מנוע הדיזל הקר מטרטר, הצליל נעלם ומתמזג לו לתוך האתר. הוא עדיין יהיה שם ברקע בנהיגה עירונית, אבל יהפוך לשקוף לגמרי ולא מורגש בשיוט מחוצה לה.

מצאתי את תנוחת הנהיגה לנוחה ונעימה מאד. מאד התאימה לפרופורציות של הגוף שלי והכל "נפל למקום" כמאמר המשורר. עמדת הישיבה גבוהה ויכולתי לראות היטב את מכסה המנוע ואת סביבתי ולקבל תחושה מדויקת של מיקומי במרחב.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

בתוך העיר הדיזל מספק יציאה טובה מהמקום ולמכונית שיכוך מהמורות טוב ובידוד תא נוסעים נהדר. נוחות הנסיעה טובה מאד בכל המושבים גם על פני האספלט המשובש ביותר או בשביל העפר המוביל לחוות הסוסים ולחוג הרכיבה של הילדה. מאמצי השליטה קלים למדי אבל ההגה לא חש מלאכותי ו"ג'ויסטיקי" חסר תחושה. מערכת המולטימדיה המקומית שהותקנה ברכב הדגמה (אופציה בתוספת) מביאה את מצלמת החניה למסך גדול מאד ועם חיישנים אקוסטיים קל להשתחל בכל חניון. ניסאן אקסטרייל אינו מכונית גדולה ממש – בעצם לא גדולה הרבה יותר במידותיה מול יונדאי טוסון או קיה ספורטאז' (מובילות הסגמנט) 464 ס"מ זה סביר בהחלט ומתאים לחיים בעיר.

מצד שני לא נשאר הרבה מקום בשורה השלישית – זו באמת מתאימה רק לילדים ורק הם יוכלו להשתחל בקלות במעבר הצר שנוצר מהזחת השורה השניה שעל מסילה מתכווננת. עוד חשוב לציין כי אין יחידת מיזוג שניה מאחור. בקרת האקלים מפוצלת שמאל/ימין ויש פתח איוורור נוסף בשורה השניה. מאחור באותה שורה שלישית חשובה אין מיזוג. אפשר להתנחם ביעילות של המזגן אבל זה עלול שלא להספיק ביום חם ורכב מלא.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

מחוץ לעיר הדיזל מגלה את גדולתו. ללא ההשהיה המעצבנת של כן גז/לא גז של התנועה העירונית מספק המנוע כוח זמין ויעיל על פני תחום סל"ד נרחב. תיבת ההילוכים הרציפה עושה עבודה נהדרת בלהסתיר את האופי הרע של תיבות כאלו מהעבר והיא עובדת פשוט נהדר ובהרמוניה עם המנוע הזה. המשקל של הרכב, כמעט 1.7 טונות, מורגש ודף נתוני היצרן מלמד על 11.4 שניות ל-100 קמ"ש. אבל בנהיגה לא מורגשת כבדות מוגזמת (רק קצת) ועל פני קטעי כביש מתפתלים אפשר ליהנות מתכונות ניהוג אירופאיות, נכונות ומקסימות. נכון, מדובר במוביל נוסעים שנראה כמו ג'יפון ובכל זאת הוא מספק זרימה יפה בין פניות ונוסך בטחון בתוכן.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. ביצוע יפני ותחושה אירופאית. דיזל חסכוני אך חזק, מקום לשבעה ואיבזור בטיחות נאה. צילום: ניסאן

צריכת הדלק היא דיזלית אופיינית כמעט 20 ק"מ/ל' במשולב והייתי יכול לשפר הרבה יותר בנהיגה מודעת ועם מצבי החיסכון מופעלים ב-ON.

שטח לא ממש היה בתפריט כאן ורק עם הנעה קדמית האפשרויות מוגבלות למדי. בכל זאת יש מרווח גחון של 21 ס"מ וצמיגים שמנמנים האפשרים נסיעה בטוחה ונטולת דאגות על כל שביל קק"ל (שביל לבן בלשון רוכבי האופניים) בדרך לפינה השקטה ההיא אי שם במרומי הרי ירושלים.

 

סיכום

ניסאן אקסטרייל מציע היום את ה-Bang For Buck המושך ביותר בשוק. עם מחיר המתחיל מ-175  אלפי שקלים תקבלו קרוסאובר מודרני ומעוצב, אשר גם ברמתו הבסיסית מכיל איבזור רב ומערכות בטיחות מתקדמות. על זה יש להוסיף גם מערכת הנעה המקנה לו אופי דינאמי מבלי לפרק אותך בתחנת התידלוק. האיכות הכללית טובה מאד ואפשר אפילו ליהנות מאחרי גלגל ההגה מקטע נהיגה נמרץ באותן הזדמנויות נדירות שבהן הילדים לא ברכב.

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. מסקנה: לכו על גרסת TEKNA חד משמעית! הרבה יותר איבזור בתוספת של 15 אלף שקלים. צילום: ניסאן

מבחן דרכים ניסאן אקסטרייל. מסקנה: לכו על גרסת TEKNA חד משמעית! הרבה יותר איבזור בתוספת של 15 אלף שקלים. צילום: ניסאן

מול מתחרהו הישיר, מיצובישי אאוטלנדר (אשר הפך לברירת המחדל בפרברים), ניסאן אקסטרייל מרגיש יותר…חי ועם יתרון בולט בצריכת דלק ודינאמיות. ואילו הייתה לי הדילמה הייתי בוחר ברמת האיבזור הגבוהה יותר TEKNA שנותנת עוד הרבה יותר בעבור 15 אלף שקלים נוספים.

3 comments

  1. נדרשת הגהה לכתבה

  2. כתבה מצויינת ואינפורמטיבית מאוד,תודה רוני.
    שאלה ברשותך:מנוע הדיזל של רנו שמשודך לאקס טרייל הנ"ל וגם ברכבים אחרים ידוע כאמין?

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*